نایت ملودی » سلامت » تغذیه » خواص مواد » خواص بی نظیر پسته را بشناسید!

پسته

پسته دارای مواد غذایی فراوانی است و برای تقویت بیماران و اشخاص ضعیف مناسب است. پسته مواد مختلفی دارد که شامل پروتئین، آهن، مواد چزب، کلسیم، فسفر، ویتامین ۳B ـ ۱B ـ A و پتاسیم می باشد.
مغز پسته به علت داشتن آهن خونساز است و کسانی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتماً روزانه مقداری پسته بخورند.
پسته نیروی جنسی را تقویت کرده و برای مغز، آرامش قلب و اعصاب، باز کردن مجاری کبد، معده، سرفه و اسهال خونی و معمولی مفید است.
جوشانده برگ و پوست درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.

خواص پوست سبز پسته:
پوست سبز پسته نیز دارای خواص زیادی می باشد و در رنگرزی به کار می رود. برای رفع بوی بد دهان و التیام زخمهای داخل دهان و استحکام لثه ها، دل بهم خوردگی و استفراغ، اسهال و سکسکه مفید است.

خواص پوست سفید پسته:
پوست سفید پسته دارای بواسیر بسیار مفید است و برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آن را داخل لگن ریخته و در آن بنشینید، برای رفع درد این ناحیه مفید است.

مضرات:
مغز پسته چربی زیاد دارد برای معده مناسب نیست و کسانی که معده ضعیف دا رند باید آن را با زردآلو بخورند.
در ضمن خوردن زیاد پسته باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود.
برای رفع گرمی و خشکی باید پسته آن را با سرکه، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش میل کنید.
ـ پسته در مقایسه با بیش از ۲۰۰ ماده خوراکی( انواع آجیلها، حبوبات، سبزیجات، میوه های خشک و تر، لبنیات، گوشت و دهها نوع خوراکی دیگر) بیشترین آهن را داراست. از پسته به عنوان یک خوراکی خونساز و مقوی بدن نام برده می شود. مغز پسته میزان حافظه را بالا می برد، نیرو و نشاط کودکان افزایش می دهد و عارضه ای در کودکان و نوجوانان به وجود نمی آورد. البته در خوردن ان نباید زیاده روی کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت