نایت ملودی » اخبار » سیاست » تصویب تحریم ایران توسط آمریکا با۴۰۰ رای موافق!

ایران و آمریکا

روز گذشته، طرح تحریمی جدید آمریکا ‌علیه ایران که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه و تدوین شده بود، در مجلس به رأی‌ گذاشته شد و با اکثریت آرا‌ تصویب شد. این در حالی است که منتقدان این طرح، خواهان تعویق رأی‌گیری و دادن فرصت به روحانی شده بودند.

به گزارش «تابناک»، دیروز طرح جدید تحریمی آمریکا علیه ایران در راستای توقف کامل صادرات نفت کشور‌ در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی‌ گذاشته شد و با چهارصد رأی موافق در برابر بیست رأی مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که این طرح تنها چند روز‌ پیش از حضور روحانی در رأس دولت به تصویب رسیده‌ و به قانون جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران تبدیل می‌شود!

بنا بر این گزارش، «اد رویس» از طراحان این طرح در این باره گفته است: شاید روحانی‌‌ رئیس جمهوری جدید باشد، ولی به راه خود ‌در ادامه برنامه هسته‌ای ‌پیش خواهد رفت؛ بنابراین، تحریم‌های سخت و شکننده اقتصادی و سیاسی برای متوقف کردن ایران لازم و ضروری است.

نیوریورک تایمز در این باره گزارش داده است: با توجه به فضای مجلس، به تصویب رسیدن این طرح پیش از این تقریبا مسجل بود، ولی زمان تصویب آن در نظر برخی از نمایندگان مجلس آمریکا، ‌کاری خصومت آمیز از‌ سوی آمریکا علیه ایران در آستانه حضور رئیس‌جمهوری جدید در رأس قدرت تفسیر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: «گری سیک» مشاور سابق کار‌تر، فورد و ریگان و همچنین استاد دانشگاه کلمبیا که متخصص مطالعات ایرانی نیز هست، در این باره گفته است، اکنون ایران ‌نمونه بارزی از مواردی است که می‌تواند بنا بر ‌آن‌ ادعا کند، آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اکنون نیز کنگره آمریکا با تصویب طرح مجلس، تلاش می‌کند‌ این باور ایرانیان را تأیید کند.

اما وریس و دیگر نمایندگان حامی این طرح با رد این باور عنوان کرده‌اند: تلاش‌های تقنینی برای افزایش تحریم‌های ایران نباید بنا بر ‌تقویم سیاسی ایران تغییری داشته باشد.

از سویی، نیویورک تایمز گزارش داده است، این اقدام کنگره همچنین به معنای اقبال سرد به نامه‌ای است که در آن شانزده تن از نمایندگان مجلس آمریکا، خواهان به تعویق افتادن رأی‌گیری بر سر این طرح بودند.

«ارل بلومنور» از نمایندگان مخالف طرح گفته است: من امیدوارم آنچه در ایران روی داده، به تغییرات در سیاست خارجی ایران منجر شود، ولی ما با این کار ‌به ایرانیان گفتیم که برای ما مهم نیست، شما چه می‌کنید. وی از کار همکاران خود در تصویب طرح به شدت انتقاد کرده است.

گفتنی است، طرح جدید تحریمی در صورت تصویب در کنگره و تبدیل شدن به قانون، اقدامات لازم برای قطع کامل باقی مانده صادرات نفت کشور، از طریق تهدید مشتریان نفتی به جرایم سنگین را پیگیری می‌کند.

همچنین با تنگ‌تر کردن حصار مالی بر ایران، همه مبادلات ارزی با ایران را ‌تحریم ‌خواهد کرد و از سویی با وسعت بخشیدن به تحریم‌های سابق، بخش‌های خودرو، معادن ساخت و ساز و مهندسی ایران را نیز به لیست سیاه می‌‌افزاید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت