نایت ملودی » سرگرمی » اینترنت و فناوری اطلاعات » دنیای اینترنت » از Gmail به عنوان یک درایو استفاده کنید!

از Gmail به عنوان یک درایو استفاده کنید!روز به روز بر تعداد مشتاقان Gmail اضافه می‌شود و گوگل هم در پاسخ به این استقبال، دائم به امکانات خود می‌افزاید. در طول چند ماه گذشته خبرهای زیادی راجع به افزایش ظرفیت Gmail خوانده‌اید.
شرکت‌های رقیب گوگل مدعی بودند که این افزایش ظرفیت یک ترفند تبلیغاتی است و گوگل می‌داند که کاربران نمی‌توانند از این همه فضای Gmail استفاده کنند. اما گوگل در پاسخ می‌گوید که کاربران می‌توانند از این فضا به عنوان یک مکان برای ذخیره فایل‌های خود استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت این مسأله این است که شما می‌توانید به فایل‌های ذخیره شده در این درایو از پشت هر کامپیوتری که به اینترنت متصل است، دسترسی داشته باشید، مانند یک حافظه کوچک که همیشه همراه شماست.

اگر بخواهید فایل‌های خود را در Gmail اکانت خود ذخیره کنید، باید آن‌ها را از طریق یک آدرس E-mail دیگر به آن ارسال کنید، به عبارت دیگر باید فایل‌های مورد نظرتان را به نامه Attach کنید و سپس آن را برای Gmail بفرستید.
این کار کمی وقت‌گیر و پر دردسر است، برای همین عده‌ای تصمیم گرفتند تا با نوشتن برنامه‌هایی انجام این کار را آسان‌تر کنند. ظاهرا ایده اولیه این برنامه را آقای Richard Jones برای سیستم عامل لینوکس ارائه داده است، اما در حال حاضر چند برنامه برای این کار در ویندوز وجود دارد.

از جمله برنامه‌های خوب می‌توان به Gmail Drive از آقای Bjarke Vikose اشاره کرد.
می‌توانید آخرین نسخه این برنامه را از آدرس: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm  دریافت کنید.

Gmail Drive به صورت فایل Zip شده با حجم ۱۲۱ کیلوبایت است و پس از دریافت و باز کردن آن با برنامه‌های مخصوص Unzip، (یکی از این برنامه‌ها در بخش دریافت فایل موجود است) کافی است روی Setup کلیک کنید تا اجرا شود.

پس از اجرای فایل Setup، اگر پنجره My Computer را باز کنید، خواهید دید که یک درایو به نام Gmail Drive به درایوهای قبلی اضافه شده است. حجم این درایو به اندازه ظرفیت Gmail یعنی حدود ۲ گیگابایت است و شما می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را به راحتی درون آن کپی کرده و یا از آن کپی کرده و یا از آن پاک کنید. دقت داشته باشید Gmail Drive یک درایو مجازی است که در حقیقت به عنوان یک لینک به درون Gmail Account شما عمل می‌کند، بنابراین زمانی Online نیستید نمی‌توانید فایل‌های خود را به این درایو کپی کنید.

برای کار کردن با این برنامه علاوه بر داشتن یک اکانت در Gmail، به سیستم عامل ویندوز XP نیاز دارید. مرورگرهای اینترنت اکسپلورر از نگارش ۵/۵ به بعد، NetScape نگارش ۱/۷ به بعد، موزیلا از ۴/۱ به بعد و فایر فاکس ۸/۰ نیز به خوبی از این برنامه پشتیبانی می‌کنند.

بعد از کپی کردن فایل‌ها به این درایو مجازی، اگر به آدرس Gmail خود Login کنید، تعدادی E-mail حاوی Attachment خواهید دید که در قسمت Subject ، نام و حجم آن فایل‌ها وجود دارد.

نکته مهم دیگر راجع به این برنامه این است که در حالت عادی با اغلب سرویس‌های E-mail نمی‌توانید بیش از ۱۰ مگابایت فایل Attach کنید. اما با استفاده از Gmail Drive می‌توان به اندازه حجم خالی Gmail Box فایل کپی کرد و این برنامه به صورت خودکار آن را به Gmail Account ارسال می‌کند. به این ترتیب دیگر محدودیت ۱۰ مگابایت را نخواهید داشت. همچنین اگر فایلی از درون این درایو حذف شود، به طور خودکار از اکانت Gmail پاک خواهد شد.

این برنامه بسیار جالب، کاربردی و مفید است و نصب آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پس از نصب آن، از برنامه راضی نبودید، می‌توانید به راحتی از Control Panel وارد add/Remove Programs شده و Gmail Drive Shell Extension را Remove کنید.

نظرات
23 فوریه 2014 :: ساعت 16:37
مهرک

سلام… آیا این درایو روی ویندوز ۷ و ۸ نیز کار میکند؟

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت