نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

کیک یکی از بهترین دسرهایی است که در مراسم و جشن ها هم پای ثابت است. مسلما بسیاری از افراد وجود دارند که به کیک های قنادی ها علاقه ای ندارند، آنها دوست دارند تا کیک مورد نظر خود را در خانه و با مواد اولیه تازه و سالم تهیه نمایند.

اما یکی از مهمترین چالش هایی که این افراد با آن موجه هستند، خامه کیک است. امروزه خامه کیک در قنادی ها به وفور یافت می شود، اما مسلما این خامه نمی تواند جایگزین یک خامه تازه و سبک که در خانه تهیه شده است باشد.

ساده ترین روش تهیه خامه در خانه، استفاده از خامه صبحانه است. شما با کمک خامه صبحانه می توانید به راحتی یک کیک را خامه کشی کنید و یا حتی میان لایه های کیک را خامه بزنید. در این صورت شما می توانید خودتا در خانه برای اعضای خانواده کیک تولد و دوره همی تهیه نمایید. کیک های خامه ای خوشمزه که طعم ان در ذهن ها خواهد ماند.

خامه تهیه شده از خامه صبحانه ربرای تزیین کیک و دسر عالی است و حتی شما می توانید با این خامه فرم گرفته، روی سوپ سفید و یا ظرف پاستا آلفردو را با چند شکوفه خامه ای، به زیبایی تزیین نمایید و بدین ترتیب سفره های میزبانی خود را رنگارنگ و خوشمزه نمایید و از میهمانانتان پذیرایی نمایید.

درست است که فروشگاه‌های لوازم قنادی و بعضی از سوپرمارکت‌ها، خامه قنادی می‌فروشند. اما اگر طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را بدانید، خودتان در خانه خامه فرم‌گرفته درست می‌کنید.

شما می توانید روی هات‌چاکلت را هم خامه بریزد و بخورید. همچنین برای تزئین کوکی، بیسکوییت، وافل، پودینگ، قهوه، میلک‌شیک، بستنی، فرنی، و هر دسری که در خانه درست می‌کنید، می توانید روی خامه‌تان حساب کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

خامه کیک با خامه صبحانه گرفته برای تزیین کیک تولد و یا پر کردن داخل شیرینی‌ها، دسرهای مختلف، و نوع بدون شکر آن برای تزیین سوپ‌ها و پاستا نیز استفاده می‌شود. معمولا برای تزیین کیک تولد دخترانه از دو نوع خامه فرم گرفته استفاده می شود، خامه قنادی و خامه صبحانه که با کمی افزودنی و طرز تهیه‌ای بسیار ساده اما خوشمزه درست می‌شود. خامه قنادی خود شیرین است و نیازی به اضافه کردن شکر ندارد اما برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه مواد لازم دیگری وجود دارد.

  • خامه صبحانه پرچرب ( چربی ۳۰ تا ۳۶% ) : ۳۰۰ گرم
  • پودرقند یا شکر دانه ریز: ۵۰ گرم
  • وانیل: ۱/۳ قاشق چای خوری

مراحل تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

  1. برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه در ابتدا ظرف مناسبی انتخاب کرده و خامه صبحانه را داخل آن بریزید. حتما آب اضافه خامه را بگیرید و دور بریزید. پودرقند را به خامه اضافه کنید و آرام هم بزنید.
  2. مکانی که شما خامه را آماده می‌کنید باید خنک و دور از اجاق گاز روشن باشد. در اینجا شما می‌توانید یک کاسه پر از یخ آماده کنید روی آن نمک بپاشید و مخلوط خامه و پودرقند را روی آن بگذارید یا به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت خامه را داخل فریزر گذاشته سپس به ادامه کار بپردازید.
  3. خامه را از فریزر بیرون آورده بگذارید کمی نرم شود، وانیل را به خامه و پودرقند اضافه کنید با همزن دور کند کمی هم بزنید سپس با دور تند در یک جهت ثابت مخلوط را هم بزنید.
  4. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که رد همزن روی خامه باقی بماند و وقتی که ظرف را برعکس می‌کنیم خامه از ظرف بیرون نریزد. خامه فرم گرفته با خامه صبحانه خیلی زود فرم و شکل خود را از دست می‌دهد پس از زیادی هم زدن آن اجتناب کنید.
  5. خامه فرم گرفته آماده شده را در غذاها و دسرهای دلخواهتان استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

نکات مهم برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه با همزن برقی

  • انتخاب سایز و جنس ظرف مورد استفاده برای تهیه خامه بسیار اهمیت دارد. جنس ظرف مناسب برای این کار فلزی است، زیرا چربی به ظروف پلاستیکی می‌چسبد و مانع از فرم گرفتن خامه می‌شود. بهتر است از بکار بردن ظرف روحی پرهیز کنید، استفاده از ظرف روحی رنگ خامه را تغییر می‌دهد. ظرف استیل برای این کار از هر لحاظ ایده‌آل است چون سرمای مخلوطمان را به خوبی حفظ می کند. همچنین به سایز ظرف مورد نظرتان دقت داشته باشید تا دچار دردسر نشوید، زیرا اندازه خامه تا ۶ برابر افزایش می‌یابد و ممکن است از ظرف بیرون بریزد. دقت داشته باشید ظروف و پره های همزنی که با آن کار می‌کنید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد.
  • آب اضافه خامه را بگیرید، آب خامه باعث شل شدن و مانع از فرم گرفتن درست خامه می‌شود. می‌توانید آب خامه را برای استفاده در سوپ یا پاستا نگه دارید.

  • دمای محیطی که در آن خامه درست می‌کنید در مدت آماده‌سازی خامه تاثیر زیادی دارد. بهتر از در مکانی خنک کار کنید وگرنه خامه سفت نمی‌شود و فرم نمی‌گیرد.
  • اگر مقدار خامه از میزان مورد نیاز شما بیشتر بود می‌توانید آن را در ظرفی برای استفاده مجدد در فریزر تا ماه‌ها و در یخچال ۵ تا ۷ روز نگهداری کنید و برای استفاده دوباره آن کافی است خامه را از قبل از فریز بیرون بگذارید تا نرم شود با همزن کمی هم بزنید. توجه داشته باشید خامه را در ظرف دردار نگه دارید، زیرا بوهای نامطبوع داخل فریزر را به خود جذب می کنند و بدمزه می‌شود و همچنین خامه‌ای که دوباره همزده و مورد استفاده قرار بگیرد کیفیت بار اول خود را نخواهد داشت.
  • برای خامه کشی، حتما کیک یا شیرینی باید کاملا خنک باشد وگرنه خامه آب شده کار را خراب می‌کند.
    خامه فرم گرفته با خامه صبحانه بیشتر برای کیک و دسرهای خانگی استفاده می‌شود مزه بهتری دارد اما برای کیک‌های تولد و عروسی حرفه‌ای مناسب نیست.

طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه بدون همزن برقی

برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه بدون همزن برقی لازم است حتما از یک همزن دستی فلزی استفاده کنید. مراحل و طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه بدون همزن برقی عینا مانند روشی است که در بالا توضیح داده شد. تنها باید به این نکته دقت کنید که در این روش به دلیل کندی کار از گرم شدن دمای محیط جلوگیری شود. برای این منظور تمام مراحل حتما ظرف خامه بر روی ظرفی از یخ قرار گیرد تا مشکلی برای کیک شما بوجود نیاید و در ادامه اگر علاقه داشتید بتوانید تزیین کیک با خامه صبحانه و شکلات و یا هر تزئین دیگر را انجام دهید..

تاریخ: 06 فوریه 2023
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت