نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » ترفند خانه داری و تمیزکاری

خانه داری یکی از سخت ترین و در عین شیرین ترین کارهای دنیا است. اینکه هر روز کارهای تکراری را با عشق و علاقه انجام دهیم، غذا بپزیم، ظرفها را بشوییم، لباس ها را شسته و پهن کنیم و بعد از خشک شدن، اتو شده و تا شده در جای خود قرار دهیم، خرید کنیم، خرید ها را با دقت و وسواس در جای خود قرار دهیم، برای پیشرفت اعضای خانواده، کانون خانه را گرم و پر از مهر و محبت نماییم و هزاران کار دیگر، تنها از عهده بک عاشق برمی آید.

اما کارهای خانه دارای تنوئع بسیاری هستند و انجام بعضی از آنها گاهی سخت به نظر می رسد. اما تکنیک هایی وجود دارد که کمک گرفت از آنها علاوه بر اینکه سبب می شود که خانه ای تمیز و پاکیزه داشته باشیم، سبب می شود تا به راحتی بتوانیم کار موردنظرمان را انجام دهیم.

مجموعه ای از تکنیک های ساده و کاربردی را آماده نموده ایم، شما با کمک این تکنیک ها می توانید، تمیزی و پاکیزگی را به خانه و کاشانه خود ببخشید. به عنوان یک خانم خانه دار حتما به شما پیشنهاد میکنم که این مطلب را تا انتها بخوانید و نکات مهم آن را یادداشت نمایید.

روش های هوشمندانه و جالب تمیز کاری خانه

 سینی اجاق گاز خود را مثل روز اول نو کنید :

مواد لازم:

  • جوش شیرین
  • هیدروژن پراکسید

طرز استفاده :

جوش شیرین را در کل سینی بریزید سپس چند قطره هیدروزن پراکسید را به آن اضافه کنید و مطمئن باشید که رطوبت به تمام آن برسد و بعد از آن اجازه دهید که چند دقیقه سینی در این حالت بماند و سپس سینی را بشویید تا از زیبایی و نو شدن آن لذت ببرید.

فیلتر قهوه برای تمیز کردن شیشه یا آینه

قهوه – تو همان چیزی هستی که ما را از رختخواب بیرون می آورد، و حالا فهمیدیم که تو بیشتر از این کار انجام می دهی. بدون هیچ مواد شیمیایی، پنجره های کثیف را تمیز کنید – فقط یک جاروب با یک صافی قهوه تمیز به شیشه بزنید. مثل جادو کار می کند.

تمیز کردن طبیعی ماکروویو با یک فنجان آب

اگر مایکروویو شما بعد از انفجار های غذایی داخلش خیلی به نظر غیر بهداشتی می رسد، نترسید – در یک چشم به هم زدن می توانید آن را به طور رایگان تمیز کنید. فقط یک فنجان آب با نصف لیمو و عصاره اش را در مایکروویو برای یک یا دو دقیقه قرار دهید.

مخلوط را در مایکروویو قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا بخار شود، سپس به راحتی داخل مایکروویو را پاک کنید. بوی لیمو تمام آشپزخانه شما را پر می کند!

اسفنج های تمیز کننده داخل مایکروویو

به نظر می رسد که شما به طور مداوم بسته های جدیدی از اسفنج تمیز کردن آشپزخانه و دستشویی را می خرید، و نه تنها هزینه ها را افزایش دهید بلکه برای محیط زیست هم خوب نیست.

از اسفنج های تمیز کننده خود استفاده بیشتری بکنید. یک یا دو دقیقه در مایکروویو با دوای بسیار بالا قرار دهید. این باعث مرگ باکتری هایش می شود.

یک محصول تمیز کننده سریع را برای کل خانه

فقط چهار قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک لیتر آب گرم را مخلوط کنید که ارزان و طبیعی است. از این مخلوط به طور سخاوتمندانه در سطوح، کف و هر جای دیگری که نیاز هست، استفاده کنید.

 تمیز کردن سری حمام با استفاده از سرکه

سرکه بهترین دوست شما است. سر حمام را در مخلوطی از آب جوش و سرکه خیس کنید تا به راحتی کثیفی ها را از بین ببرید.

استفاده از روغن بچه برای لکه های روی استیل ضد زنگ

روغن بچه فقط برای نرم شدن پوست و تسکین دادن به کار نمی رود. اگر کاپوت ماشین یا دیگر وسایل استیل ضد زنگ با اثرات انگشت کثیف شده باشند، کمی روغن بچه بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را پاک کنید.

مسواک کهنه برای تمیز کردن دستشویی

مسواک کهنه خود را دور نریزید – این می تواند یک ابزار واقعاً مفید باشد. آن را در آب جوش آب قرار دهید تا از شر هر گونه میکروب خلاص شوید و از آن برای تمیز کردن جاهایی که جاروبرقی تان به آن دسترسی ندارد، استفاده کنید.

به خصوص در دستشویی، برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی خوبی ندارن مفید است، مثل دور اطراف شیر آب و یا فاضلاب.

استفاده از لیمو برای از بین بردن بوی بد زباله ها

یک لیمو را برش بزنید و چند برش کوچک از آن را در ظرف آشغال قرار دهید، با این کار می توانید یک رایحه تازه به آشپزخانه خود اضافه کنید. (این یک ترفند عالی برای استفاده درست قبل از رسیدن مهمان ها است!)

تمیز کردن مخلوط کن

ظرف مخلوط کن خود را با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی پر کنید. آن را روشن کنید و بگذارید برای چند ثانیه روشن بماند. سپس با آب گرم بشویید!

براق کردن کاشی های کف

پس از اینکه کف را جارو کردید، با استفاده از یک سطل آب، مقداری شوینده سبک و یک دستمال شروع به شستشو کنید! مرتباً پارچه و آب را تمیز کنید تا آلودگی بیشتری را به کاشی ها انتقال ندهید.

اگر می خواهید لکه های سخت را از بین ببرید، از مسواک استفاده کنید! باور کنید زندگی شما را تغییر خواهد داد.

تمیز کردن قرنیزها

برای پاک کردن گرد و غبار از جارو یا پارچه خشک استفاده کنید، سپس جاروبرقی بکشید. برای از بین بردن گرد و غبار یا خاک باقی مانده از پارچه یا جوراب مرطوب استفاده کنید.

برای تمیز کردن قرنیزها، به یک اسکاچ (یا مسواک نرم) و یک سطل آب با مقدار کمی مایع ظرف شویی نیاز دارید. بعد از اینکه شستشو را انجام دادید، از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن باقیمانده های صابون استفاده کنید.

باز کردن منافذ هواکش

اگر مدتی هواکش های خود را تمیز نکرده باشید احتمالا کاملاً کثیف و گرد و غبار گرفته شده اند. و این نه تنها گرد و غبار را به داخل اتاق می فرستد بلکه مانع خروج هوا به بیرون نیز می شود.

راهکار آسان: ابتدا سعی کنید گرد و غبار را با یک برس نرم پاک کنید. اگر با این کار به نتیجه نرسیدید، یک دستمال را با هر ماده تمیزکننده ای که دارید خیس کرده و آنرا دور یک چاقوی صبحانه خوری بپیچید و منافذ را تمیز کنید!

پاک کردن لکه های آب روی شیرآلات

سرکه می تواند لکه های آب روی شیرها را کاملا از بین ببرد.

 

تمیز کردن پرده کرکره

یک راه حل آسان برای پاک کردن پرده کرکره وجود دارد:

آب و سرکه را به میزان مساوی در یک کاسه ترکیب کنید و دستتان را با یک جوراب بپوشانید. جوراب را درون محلول فرو کنید و سپس آن را روی پرده حرکت دهید تا هرگونه گرد و غبار و آلودگی را از بین ببرد!

شستشوی تمیزتر لباس ها با جوش شیرین

کافی است یک لیوان جوش شیرین را به مواده شوینده خود اضافه کنید و لباسهای روشن تر و تمیز تر تحویل بگیرید!

تمیز و براق کردن لوازم استیل

اکثر اوقات روی وسایل استیل اثر انگشت دیده می شود. اما برای درخشش آنها، تنها به یک دستمال میکروفیبر (یا فقط یک پارچه نرم) و مقداری الکل نیاز دارید!

اگر می خواهید استیل خود را فوق العاده تمیز کنید، می توانید از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید!

راه های دیگر برای تمیز کردن استیل:

  • از صابون و آب برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید، لکه های آب را خشک کنید و برای ایجاد درخشش بیشتر از چند قطره روغن بچه یا روغن معدنی و یک پارچه دوم استفاده کنید.
  • اسپری WD-40 را روی وسایل اسپری کرده و سپس با یک پارچه نرم پاک کنید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند برای از بین بردن هر گونه بوی ماندگار و لکه های روی پارچه استفاده شود.

ابتدا سطح مبل را مسواک بزنید، سپس جوش شیرین را روی محلی که می خواهید تمیز کنید، بپاشید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه در محل باقی بماند، سپس با استفاده مسواک آن را پاک کنید.

تاریخ: 05 جولای 2022
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت