مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سرگرمی » فال و طالع بینی » فال بله یا خیر سریع‎

فال و فال گرفتن یکی از سرگرمی هایی است که بیشتر مردم به سراغ آن می روند. البته این بدان معنا نیست که به آن اعتقاد دارند، بلکه از جنبه فان و سرگرمی به سراغ آن می روند.

گاها هم افراد در تصمیم گیری مردد و دو دل هستند و انتظار دارند تا یک فال، یا یک فالگیر بتواند به انها کمک کند که این مورد اصلا درست و پسندیده نیست.

یکی از فال هایی که افراد به سراغ آن می روند، فال بله یا خیر است. در این فال، شخص نیت می کند و درصورتی که بله آمد نیت او برـورده می شود و اگر خیر آمد که نیت او برآورده نمی شود.

اگر به فال از جنبه سرگرمی علاقه دارید، امروز تصمیم داریم تا در رابطه با فال سریع بله و خیر برای شما مطالب جالبی را بیان کنیم، ادامه مطلب در رابطه با استخاره با قرآن و استخاره با تسبیح هم صحبت خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

فال تاروت کبیر بله و خیر سریع و اتوماتیک

فال تاروت کبیر بله و خیر سریع در حقیقت همان فال بله و خیر بوده که دیگر نیازی به انتخاب کارت توسط شما نمی باشد.

در این فال کامپیوتر به صورت اتوماتیک و اختصاصی برای شما کارت ها را انتخاب می کند.

این فال شامل ۲۲ کارت اصلی است که هر کارت دارای دو وضعیت عادی و معکوس می باشد.

این فال وضعیت نیت شما را در ۳ زمان گذشته، حال و آینده بیان می کند.

استخاره با قرآن

استخاره در لغت به معنی خواستن بهترین چیز و طلب کردن خیر است و در اصطلاح نوعی دعا است در انجام امری که خیر و شر آن بر انسان پوشیده است. شیخ مفید استخاره کردن را خیر خواستن از خداوند می‌داند. استخاره در امور مباح یا برای ترک امر مستحبی، به جهت تعارضش با امر مستحب دیگر وارد است.

به روایتی ازامام صادق (ع):

بهتر است که قبل از استخاره سه بار سوره ی اخلاص (قل هو الله احد) را بخواند.

سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و ال محمد بفرستد و سپس نیت کرده و به آنچه که مایل است استخاره کند، نیز پسندیده تر آنست که رو به قبله ، با لباس و بدن پاک و وضو باشد.

فال نخود به رسم ایل بختیاری

فال نخود یک فال کاملا ایرانی و مرسوم در بین عشایر بختیاری می باشد که سالیان سال در میان این افراد مورد استفاده قرار گرفته و میگیرد.

در فال نخود آمدن جواب بد، بد مطلق معنی نمی دهد و ممکن است جواب نیت شما به مرور زمان اثر خود را از دست بدهد و نهایتا به جوابی مطلوب تبدیل شود.

توجه داشته باشید که باید به هنگام آمدن جواب های منفی، برای از بین رفتن اثر جواب، صبر کنید و سپس اگر می خواهید اقدام به انجام آن عمل کنیم.

نکته جالب این فال بر خلاف فال های دیگر این است که برای یک نیت می توان تا ۳ بار فال گرفت و اگر جواب صبر برای شما نیاید، می توان یکی از ۳ جواب را قبول کرد !

بنابر اعتقاد بعضی از افراد بهترین زمان برای گرفتن این فال، بین ۲ نماز می باشد.

بسیاری از افراد قبل از گرفتن این فال، ابتدا وضو گرفته و سپس دعای زیر را می خوانند:

ماشاءالله توج‌ها الی الله، ماشاءالله تعبدا الی الله، ماشاءالله تلطفا الی الله، ماشاءالله تذاللا لله، ماشاءالله استضارا باالله، ماشاءالله استکانه لله، ماشاءالله تضرعا الی الله، ماشاالله استعانه بالله، ماشاءالله استغاثه بالله، ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم

 استخاره با تسبیح

روش اول استخاره با تسبیح

علامه مجلسى مى نویسد: از« شیخ بهایى» گفته شده است: از بزرگان و اساتیدم شنیدم که این دستورالعمل از حضرت ولىّ عصر(ع) در مورد استخاره با تسبیح رسیده است. فرمود:« تسبیح را به دست ( راست) مى گیرى و سه مرتبه صلوات مى فرستى و سپس قسمتى از تسبیح را ( با دست چپ) مى گیرى و دوتا دوتا رد مى کنى; درصورتی که در پایان یک دانه تسبیح باقى ماند، به معناى « إفعل» ( انجام بده) است و چنانچه دو دانه باقى ماند، مفهوم آن« لاتفعل»(  انجام نده) است.

روش دوم استخاره با تسبیح

استخاره با تسبیح که آقا امام زمان( عج) به مرحوم آیت‌الله مرعشی تعلیم فرموده اند عبارت است از:در رابطه با استخاره سخن به میان آمد. سید عرب ‏فرمود: اى سید با تسبیح چگونه استخاره مى ‏کنى؟

گفتم: سه مرتبه صلوات مى ‏فرستم و سه مرتبه‏ مى‏ گویم: « استخیر الله برحمته خیره فى عافیه‏» پس‏ قبض ه‏اى از تسبیح را گرفته مى‏ شمارم، اگر دو تا بماند بد است و اگر یکى ماند خوب است.

فرمود: این استخاره، دنباله ای دارد که به ‏شما نرسیده و آن این است که هر زمان یکى باقى ماند فورا حکم به خوبى استخاره ندهید بلکه مجدد ‏بر ترک عمل، استخاره کنید درصورتی که زوج آمد کشف مى‏ شود استخاره اول خوب است، ولی چنانچه یکى آمد کشف مى ‏شود که استخاره اول میانه است.

روش سوم استخاره با تسبیح

علامه حلی در منهاج الصلاح نوعی از استخاره را که امام زمان( عج ) شرح و توضیح داده است، این طور بیان می کند و در کتاب نجم الثاقب و مستدرک الوسائل و وسائل الشیعه این طور آمده است که: از امام زمان( عج) در خصوص چگونگی استخاره و آداب آن سوال شد و آن حضرت در خصوص استخاره با تسبیح نوشتند:

فردی که قصد استخاره با تسبیح دارد، سوره ی حمد را ده بار بخواند و درصورتی که بخواهد کمتر کند سه بار بخواند و درصورتی که باز هم خواست کمتر کند حداقل یک بار بخواند، سپس سوره قدر را ده مرتبه بخواند و سپس این دعا را که در ذیل می آید، سه بار بخواند:

« اللهم انی استخیرک لعلمک بعواقب الامور و استشیرک لحسن ظنی بک فی المامول و المحذور، اللهم ان کن الامر الفلانی قد نیطت بالبرکه اعجازه و بوادیه و حفت بالکرامه ایامه و لیالیه فخرلی فیه خیره ترد شموسه ذلولا تقعض ایامه سروراً، اللهم إما أمر فأء تمر و إما نهی فانتهی، اللهم انی استخیرک برحمتک خیره فی عافیه.»

« پروردگارا! اگر این کار که من می خواهم انجام دهم، از کارهایی است که جوانب گوناگون آن به برکت اتصال دارد و روز و شبش پر از کرامت و خوشبختی است، پس طوری برای من تکلیف معین کن که آفتاب سعادت، فرمان بر و نرم خو سوی من آید.

پروردگارا! در تکلیفی که برایم با استخاره مشخص می کنی، درصورتی که امر باشد، اطاعت خواهم نمود و چنانچه نهی باشد از آن کار دوری خواهم جست. پروردگارا! من در این استخاره با امید به رحمت تو، از تو خیر و برکت گوار می خواهم.»

پس از خواندن این دعا قطعه ای از دانه های تسبیح را در مشت خود قرار می دهد و نیت می کند و آن مقدار که در مشت قرار گرفت را می شمارد، درصورتی که زوج بود اشاره به امر کردن به انجام کار است و اگر فرد بود، اشاره بر ترک آن کار و عدم انجام آن است.

و البته این کار به عکس هم می شود به این معنی که چنانچه زوج را نیت بر نهی بگیرد و فرد را نیت به امر در انجام کار، نیز اشکالی ندارد.

تاریخ: 19 ژانویه 2022
نویسنده: ملیکا صمدی
دسته بندی: فال و طالع بینی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت