نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه شیرینی پنجره ای پفکی

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی پنجره ای را برای شما دوستان شرح دهیم. این شیرینی بافتی پفکی و خوشمزه دارد که طعمش را با سایر شیرینی ها تفکیک می دهد.

مواد لازم:

نشاسته نصف لیوان

مخلوط گلاب و آب نصف لیوان

مخلوط آرد برنج و آرد سفید نصف لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

زعفران آب کرده ۱ قاشق غذاخوری

پودر قند به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پنجره ای خوشمزه:

ابتدا آب و گلاب را در یک کاسه ی بزرگ بریزید و پودر نشاسته را به آن اضافه کنید. سپس مواد را با چنگال یا یک همزن دستی خوب بهم بزنید تا بافتی یکنخوات پیدا کند. سپس ماودتان را از صافی رد کنید و بعد به مواد صاف شده تک تک تخم مرغ ها را به علاوه ی زعفران اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن مواد اردهای برنج و گندم را به مواد اضافه نمائید و بار دیگر خوب مخلوط کنید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید ، در این فاصله در تابه ای نچسب روغن فراوانی بریزید و اجازه دهید تا روغن خوب داغ شود ، قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید و حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید قالب نیز کمی داغ شود.

کاسه محتوی مواد شیرینی را نزدیک تابه تان بگذارید و قالب داغ شده را داخل مایع بزنید و چند ثانیه مکث کنید سپس قالب را به سرعت داخل روغن ببرید و با تکان سریع دست تان مایع را از قالب جدا کنید ، هرکدام از شیرینی ها را به مدت ۲ دقیقه در روغن سرخ کنید ، مجدد قالب را داغ کنید و داخل مواد بزنید و به همین صورت تک تک شیرینی ها را سرخ کنید.

پس از سرخ شدن شیرینی ها ، آنها را روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیمی قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود. سپس در ظرف مورد نظر چیده و روی آنها پودر قند یا پودر شکر الک شده بپاشید.

تاریخ: 29 فوریه 2020
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت