نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » چگونه شوری غذا را کم کنیم؟

 

شوری غذاوقتی مقدار نمک از دست ما در برود سبب شوری غذا می شود. بی نمک بودن غذا چاره دارد اما در خصوص شوری کارمان کمی سخت تر است. در ادامه سه راه حل کارساز برای کاهش شوری غذا به شما پیشنهاد می دهیم که کمی نمک غذا را کاهش می دهد.

شستن سبزیجات غذا

امکان دارد سبزیجات شما، با این که مدت زمان زیادی از پخت آن ها نگذشته باشد، شور شوند. در این صورت بهترین راه این است که آن ها را از ظرف خارج کرده و با گرفتن زیر آب شیر، نمک اضافی آن ها را بشویید. فقط دقت کنید این کار می‌تواند باعث آسیب زدن به بافت سبزی بخار دیده، پخته و سرخ شده شود. اما بعضی وقتها تنها راه چاره و رهایی از شوری، شستن آن است که در این صورت می توانید از این ترفند استفاده کنید.

رفع شوری غذا با یک حبه قند!

یک حبه قند را در قاشقی بگذارید. قاشق را آرام در قابلمه غذای مایع طوری بگذارید که قند در غذا حل نشود. پس از چند لحظه قاشق و قند را بردارید.

قطعه ای نان یا سیب زمینی

یک سیب‌ زمینی را پوست بگیرید و به دو نیم تقسیم کنید و در غذای در حال جوش بیندازید. سیب‌ زمینی نمک را جذب می‌کند، پس از پخت آن را از غذا بیرون بیاورید. اگر تمایلی به طعم سیب‌زمینی در غذا ندارید، می‌توانید از تکه‌ای نان خشک استفاده کنید.

با ترشی سرو کنید

سرو کردن غذاهایی که طعم نمکی دارند با ترشی ها سبب می شود که میزان نمک غذا چندان چشمگیر نشود و کمی از طعم شور آن بکاهد.

کمی سرکه و شکر

اگر بتوانید از هر دوی آن‌ها یعنی مواد اسیدی و شکر استفاده کنید تاثیر بسیار عالی خواهد داشت. ۱ قاشق سوپ خوری شکر را با سرکه سیب مخلوط کنید و به غذا اضافه کنید. این کار را تا درست شدن شوری غذا تکرار نمایید.

تاریخ: 18 فوریه 2020
نویسنده: ملیکا صمدی
برچسب ها: ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت