نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » دانستنی ها » بلند ترین مجسمه دنیا را بشناسید!

مجسمه اتحاد

بلند ترین مجسمه در جهان ارتفاعی برابر با ۱۸۲ متر دارد. در ادامه می خواهیم با این مجسمه ی بلند و غول پیکر بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

مجسمه ی اتحادم در هند با نام انگلیسی ( Statue of Unity) با ارتفاع ۱۸۲ متری (۵۹۷ فوت) بلند ترین مجسمه جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته شد. این مجسمه به افتخار والابای پاتل یکی از پدران بنیانگذار هند بنا نهاده و طراحی و ساخته شد. تندیس اتحاد غول پیکر رو به سد نارمادا در نزدیکی راجپیپلا در گجرات کشور هند قرار دارد.

سردار والابای پاتل به عنوان «مرد آهنین هند» شناخته می‌شود. او یک رزمنده راه آزادی، فرمانده ارشد و یکی از بنیانگذاران جمهوری هند بود. والابای پاتل در جریان استقلال هند، نقش بزرگی در اتحاد ۵۰۰ ایالت خودمختار و تشکیل کشور هند داشته و سپس به عنوان اولین قائم مقام نخست‌وزیر کشور هند به ایفای نقش پرداخت.

تندیس اتحاد با پایه آن ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و با ترکیبی از فولاد و برنز ساخته شده‌است. این مجسمه دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا ارتفاع دارد و پیش از آن عنوان بلندترین مجسمه جهان به مجسمه ۱۵۳ متری تندیس بهار معبد بودا واقع در معبد بهاری چین تعلق داشت.

این مجسمه بزرگ همراه با محیط اطراف آن بیش از ۲۰٬۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. و توسط یک دریاچه مصنوعی ۱۲ کیلومتر مربعی احاطه شده. این مجسمه توسط لارسن اند توبرو ساخته شده‌است که قراردادی به مبلغ ۲٬۹۸۹ میلیون روپیه (۴۲۰ میلیون دلار آمریکا) برای طراحی و ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری در اکتبر ۲۰۱۴ منعقد کرد. ساخت بنا در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ آغاز و در اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۸ اتمام یافت. مجسمه توسط رام وی. سوتار طراحی شده و توسط نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ در سالگرد تولد پاتل افتتاح شد.

مجسمه های مهم به اساس ارتفاع:

۱. تندیس اتحاد – ۲۴۰ متر (با پایه ی ۵۸ متری)
۲. تندیس بهار معبد بودا – ۱۵۳ متر (با پایه ۲۵ متری و تخت ۲۰ متری)
۳. تندیس آزادی – ۹۳ متر (با پایه ۴۸ متری)
۴.مام میهن فرامی‌خواند – ۸۷ متر (با پایه ی ۲ متری)
۵. تندیس مسیح – ۳۸ متر (با پایه ی ۸ متری)
۶. تندیس داوود – ۷.۷ متر

مجسمه اتحاد

 

مجسمه اتحاد

 

مجسمه اتحاد

 

مجسمه اتحاد

 

مجسمه اتحاد

تاریخ: 29 آگوست 2019
نویسنده: ملیکا صمدی
برچسب ها: ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت