نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » با ورزش باراسل با حرکات زیبا و دیدنی آشنا شوید

با ورزش باراسل با حرکات زیبا و دیدنی آشنا شوید

در باراسل به دلیل اینکه همه حرکات بر روی زمین انجام می‌شود دیگر مشکل تعادل نخواهید داشت. در نتیجه می توانید تمام تمرکز خود را روی هماهنگی بدن و عضلات خود بگذارید بدون اینکه نگران برهم خوردن تعادل تان باشید.

حرکات در ورزش باراسل به صورت گروهی و هماهنگ  انجام می شنود. همراهی این ورزش با موزیک های زیبای فرانسوی جذابیت باراسل را دوچندان می کند.

زیبایی حرکات باراسل

حرکات باراسل به زیبایی حرکت‌های باله است. زیبایی حرکات و تمرین‌های باراسل یکی از ویژگی‌هایی است که منجر به انگیزه‌بخشی به ورزشکاران می‌شود. به هم پیوستگی و طراحی حرکات به هم متصل شونده محموعه زیبایی از حرکات ورزشی را می‌سازد که انگیزه‌های ورزشی را افزایش داده و همزمان به خلق زیبایی نیز منجر می‌شود.

تاریخچه باراسل

باراسل یک ورزش فرانسوی است که در دهه ۶۰ میلادی توسط «بوریس کنیاسف »در پاریس معرفی شد. بوریس کنیاسف یک مربی رقص باله بود که به دلیل پرداخت سنگین مالیات در پاریس، پس از مدتی راهی سوئیس شد و در آنجا ساختمانی قدیمی را برای ادامه فعالیت خود اجاره کرد.

کنیاسف برای آموزش دادن به شاگردان خود مجبور بود یک میله بلند (barre) بر دیوار نصب کند؛ اما به سبب قدیمی بودن ساختمان، انجام این عملیات برای او ممنوع شد. بدین گونه کنیاسف تصمیم گرفت حرکت‌های باله را به‌صورت نشسته و خوابیده به شاگردان خود آموزش دهد.

پس از گذشت زمان، کنیاسف پی برد که استفاده از این روش در انجام حرکت‌های باله علاوه بر اینکه شاگردانش را در وضعیت جسمانی مناسبی قرار می‌دهد، بسیاری از دردهای بدنشان را نیز درمان می‌کند. حتی برخی افراد که از انجام ورزش باله صدمه‌دیده بودند، سریع‌تر بهبود یافتند.

کنیاسف پس از مدتی به پاریس بازگشت و این ورزش را به شاگردان خود آموزش داد. یکی از شاگردانش به نام آنیتا کریستینا (Anita Kristina)  به‌طور گسترده تدریس ورزش باراسل را ادامه داد تا بیشتر مردم با اثرات معجزه‌آسای آن آشنا شوند.

• Barre به معنای میله و sol   به معنای زمین است. ترکیب این دو کلمه با هم می شود باراسل به معنای از میله به زمین!

تاثیر ورزش باراسل بر عضلات و عملکرد بدن

باراسل  این ورزش، ریتمی، قدرتی، استقامتی و کششی بوده که به حفظ تناسب‌اندام، کاهش سایز و هماهنگی اعصاب و عضله کمک می‌کند.. باراسل به صورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده ران ها کار می کند.

قطعاً داشتن بدنی کشیده، کمری باریک و پاهایی خوش فرم و جذاب رویای همه زنان است. باید بگویم که با باراسل  به این رویا خواهید رسید. باراسل به شما یاد می دهد که با کنترل تنفس، دم و بازدم و همچنین تمرکز بر روی ناحیه میانی بدنتان درک صحیح و درستی از بدن و مکانیسم‌های آن پیدا کنید.

بیشترین تاثیر باراسل بر روی شکم پهلو ها و ران ها می باشد. تمرینات باراسل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش سایز٬ کاهش وزن ٬ تناسب اندام ٬ صاف شدن ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود. به علاوه چون باراسل ورزش قدرتی و سنگین است مانع از افتادگی و شل شدن عضلات شما می گردد.

شما می توانید با باراسل عضلاتی کشیده و ماهیچه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید. جلسه‌های تمرینی ورزش باراسل ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است. افرادی که حداقل ۶ ماه این ورزش را انجام داده‌اند، دارای تناسب‌اندام فوق‌العاده‌ای هستند.

مزایای ورزش باراسل

– افزایش ضربان قلب

– تناسب‌اندام و کاهش سایز

– ایجاد آرامش

– جلوگیری از پوکی استخوان و دردهای مفصلی

– تقویت عضلات

– افزایش هماهنگی عصبی و عضلانی

– چربی سوزی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم، پهلو و ران

– رفع پادرد

– رفع گودی کمر و صاف شدن پشت

لباس ورزشی مورد نیاز برای انجام ورزش باراسل

– جوراب ورزش باراسل: از جوراب برای آسان شدن گردش پاشنه پا روی زمین در تمرین‌ها استفاده می‌شود.

– گتر: گتر به‌نوعی ساق کاموایی گفته می‌شود که برای حفاظت از زانو، ساق پا و کمک به حرکت‌های پا روی زمین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

– شلوار ورزشی استرچ مخصوص باراسل: از این نوع شلوار برای گرم نگه‌داشتن عضلات ران استفاده می‌شود.

– تاپ ورزشی یا بادی: این تن‌پوش را برای گرم کردن بالاتنه می‌پوشند.

ورزش باراسل در ایران

باراوسل از سال ۱۳۷۳ در تهران زیر نظر خانم هنگامه امیدی با تعداد محدودی از شاگردان ارائه شد. نظر به اینکه تمامی افرادی که بیش از ۶ ماه در این کلاسها شرکت نموده اند تاثیرات تناسب اندام و کاهش سایز را در خود دیده اند پس از مدتی استقبال رو به رشدی از سوی عموم به این ورزش شد.

این روند منجر به ثبت و ارائه رسمی این رشته در سال ۱۳۹۰ در فدراسیون آمادگی جسمانی شد. با وجود اینکه این رشته ورزشی جدید نیست؛ اما در ایران به‌عنوان یکی از ورزش‌های مدرن شناخته می‌شود.

برخی از حرکات ورزش باراسل

– Passé: در اجرای صحیح حرکت پسته باید زانو ها کاملاً به پهلو و به سمت بیرون چرخش داشته باشد.

– Plié: در این حرکت زانوها خم و پاها در حالت پوینت و پشت و کمر باید کاملا صاف باشد.

– Battement: در این حرکت پا به صورت کاملا منقبض و کشیده هستند. این حرکت باید بدون خم شدن زانوهایتان انجام شود. پاها باید از جهت استخوان لگن به بالا و پایین حرکت کنند.

– Flex point: این اصطلاح ورزش باراسل مربوط به انگشت‌ها و روی پاها و مچ پا می‌شود. به ترتیبی که در حالت فلکس روی پا با ساق پا زاویه ۹۰ درجه می‌سازند و در حالت پوینت دقیقا تلاش می‌کنیم تا با کشیدن انگشتان پا به جلو این زاویه را به صفر برسانیم.

توصیه های جدی به کسانی که باراسل کار می کنند!

– در صورتیکه با مربیان غیرمجاز کار کنید اثرات مخربی بر اندام های مختلف وارد خواهد شد لذا توصیه می شود به هیج عنوان با افراد غیر حرفه ای و غیر رسمی کار نکنید

– در برخی موارد مشاهده شده است که حرکات باراسل با دیگر رشته های ایروبیک مانند پیلاتس ترکیب شده و تحت نام های جدیدی ارائه می شوند. هیچ یک از این رشته ها مورد تایید هیات باراوسل و فدراسیون ایروبیک و آمادگی جسمانی نمی باشند

– انجام صحیح و اصولی باراسل درد ندارد. در صورتیکه آموزش دهنده از قوانین ریتم و شمارش و حرکات صحیح آگاه نباشد موجب پیدایش درد در نواحی کمر و ستون فقرات خواهد شد. لذا دانش و زبدگی مربی در این رشته بسیار مهم است.

نظرات
17 اکتبر 2019 :: ساعت 22:09
امین

ممنون از مطالب اموزنده تون موفق و پیروز باشید !

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت