مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » سایر ورزش ها » با ورزش ترامپولین و فواید آن آشنا شوید..!

با ورزش ترامپولین و فواید آن آشنا شوید..!

فاکتور قدرت بدنی در همه ورزش ها ضروری است اما در ژیمناستیک شکل دیگری دارد. ترامپولین چیست ؟ ترامپولین(TRAMPOLINE) در لغت به معنی بلند و محکم پریدن است و در عام با نام تشک پرش درجا و  یا جامپینگ شناخته میشود. این وسیله از دیرباز در جهت تقویت انعطاف و چالاکی ورزشکاران فعال در زمینه ژیمناستیک مورد استفاده قرار میگرفته است.مخترع این وسیله Georg Nissen  در سال ۱۹۷۱ با اختراع ترامپولین به عنوان یک وسیله تخصصی در ورزش ژیمناستیک  و تشکیل انجمن ترامپولین امریکا USTA  رشته ای جدید در تاریخ ورزش های نوین و سلامتی ایجاد نمود.

فواید ورزش ترامپولین 

افزایش قدرت بدنی با ترامپولین

فاکتور قدرت بدنی در همه ورزش ها ضروری است اما در ژیمناستیک شکل دیگری دارد.

تحمل وزن بدن در زوایای مختلف و اجرای حرکات سخت، آن هم به زیباترین و تمیزترین شکل ممکن و بدون کوچکترین لرزشی و حتی احساس فشار و چروکیدگی، قدرت مطلق را چند برابر کرده و می طلبد که ژیمناست در ادامه به فاکتوری به نام استقامت در قدرت دست پیدا کند.

مفید برای قلب

بله درست است، استفاده از ترامپولین به عنوان یک ابزار تمرینی به تقویت سلامت قلب کمک می نماید. حرکات پرشی و جهشی، ضربان قلب و در نتیجه ریتم تنفس را بالا می برند. این تمرین، باعث پمپاژ خون شده و می توانید مطمئن شوید که سلول ها تمام اکسیژن مورد نیازشان را برای رسیدن به بهترین میزان سلامت دریافت می کنند.

پریدن روی ترامپولین یکی از راه های تقویت عضلات جهت حفظ تعادل و هماهنگی بهتر بدن است.

گزارشی از کالج امریکایی اسپورت مدیسن می گوید، انجام ورزش هایی با شدت متوسط به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، برای سلامت سیستم قلب و عروق خوب است. استفاده از ترامپولین، تمرین بسیار عالی برای آنهایی است که مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

استفاده از ترامپولین به عنوان یک ابزار تمرینی به تقویت سلامت قلب کمک می نماید‎

پاکسازی تمام بدن

سیستم لنفاوی -مسئول تخلیه سموم از بدن است – نیاز به حرکت برای هدایت از طریق یک سری از لوله های یک طرفه دارد. بدون حرکت، عملکرد لنف به خطرمی افتد و مولکول های زائد ،مواد شیمیایی سمی … و فلزات سنگین در بدن جمع می شوند. مطالعات نشان می دهند که ریباند چگونه این لوله ها را تحریک می کند و می تواند به طور قابل توجهی جریان مایع را افزایش دهد.

تقویت استخوان ها و مفاصل

دلیل دیگر که ناسا آن را دوست دارد این است که ترامپولین به بازسازی استخوان ها کمک می کند. استخوان سازی و چگالی صحیح برای اجتناب از مشکلاتی مانند پوکی استخوان و دیگر شرایط هستند.

ترامپولین بر سلولها و ماهیچه در بدن تاثیر می گذارد و فشار برابر و مفیدی را روی استخوان های وارد می کند.

کاهش وزن

ترکیبی از ورزش قلبی عروقی و تقویت عضلات به کاهش وزن کمک می‌کند. همانطور که عضلات تقویت می‌شوند در افزایش متابولیسم که به سوزاندن چربی منجر می‌شود کمک می‌کند. تمرین قلبی عروقی کالری می‌سوزاند. با پریدن بر روی ترامپولین برای ۲۰-۳۰ دقیقه، ۳-۴ بار در هفته، شاهد کاهش وزن خواهیم بود.

توسعه تعادل و هماهنگی

تعادل در ترامپولین، بر خلاف تعادل بر روی هر چیز دیگری است. ترامپولین به طور مداوم در حال حرکت است و پرنده‌ها (ورزشکاران) باید آگاه باشند از مرکز ثقل نسبت به گرانش در همه زمان‌ها تعادل خود را حفظ کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت