نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » چگونه می توانیم از شر ترکهای پوستی رها شویم؟

چگونه می توانیم از شر ترکهای پوستی رها شویم؟

استریا یا ترک های پوستی ضایعات پوستی هستند که به دلیل نازک شدن لایه درم و اپیدرم پوست به شکل بریدگی اغلب در نواحی تحت فشار مثل ران، باسن، شکم و سینه ها ایجاد میشود.ترک های پوستی هنگام بلوغ، اغلب روی ران ها ، باسن و سینه ها ایجاد می شوند ولی در دوران حاملگی این ترک ها بیشتر در نواحی شکم و سینه ها بروز می کنند.

مهمترین عامل کشیدگی پوست به طور ناگهانی است که مثلاً در بارداری و بلوغ شاهد آن هستیم ولی کشیدگی پوست تنها یکی از عوامل ایجاد ترک های پوستی است و عوامل درونی نیز در بروز آن ها مؤثر می باشند.از جمله این عوامل تغییرات هورمونی است که سبب عدم تعادل در فیبروبلاست ها ( سلول های تولید کننده الاستین و کلاژن ) می شود که این امر منجر به کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین می گردد. در نتیجه پوست فیبرهای کلاژن دچار پارگی شده و پوست حالت ترک خوردگی پیدا میکند.

ترک‌های پوستی (استرچ مارک) که به استریا هم معروفند، فرمی از اسکار روی پوست است که به مرور زمان کم می‌شود ولی کامل از بین نمی‌رود.

ترک‌های پوستی در اثر کشش سریع پوست، به‌دنبال رشد یا تغییر وزن شدید و سریع ایجاد می‌شود.این ترک‌ها اغلب در زمان بارداری، رشد یا زمان بلوغ به وجود می‌آید.هیچ گاه از این ترک‌ها احساس بدی نداشته باشید و با آنها کنار بیایید ولی در رفع شدت ترک‌ها و کم شدنش روش های درست را در پیش بگیرید.اگر به‌تازگی لاغر شده اید قطعاً ترک‌هایی روی پوست خود مشاهده می‌کنید.

این ترک‌ها بیشتر روی ران‌ها، پشت پاها، بازو‌ها، شکم و باسن دیده می‌شوند. همچنین با شروع بلوغ جثه افراد سریع رشد می‌کند و چون رشد سریع است پوست توانایی وفق دادن خود با این تغییر جثه را ندارد و فیبر‌های الاستین پوست که مسئولیت کشسانی پوست را دارند از هم شکسته می‌شوند.درمان دارویی زیادی برای این قضیه وجود دارد ولی دراینجا ما به چند روش درمان خانگی، می‌پردازیم.

سفیده تخم مرغ 

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای از بین بردن ترک‌های پوستی خیلی زیاد، پیشنهاد می‌شود. می‌توانید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و روی ترک‌ها بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید. البته می‌توانید از سفیده تخم مرغ به تنهایی هم استفاده کنید ولی بعد از خشک شدن روی پوست و شست‌و‌شو حتماً از روغن زیتون برای چرب کردن پوست استفاده کنید.

پودر قهوه راز زیبایی ملکه‌ها 

روش مؤثر دیگری که پیشنهاد می‌شود استفاده از پودرقهوه یا پودر کاکائو به همراه روغن زیتون یا روغن بادام شیرین است.قهوه به کلاژن‌سازی پوست خیلی کمک می‌کند. مخلوط قهوه و روغن زیتون را روی پوست حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید. این ماسک زیبایی را برای پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت