نایت ملودی » سلامت » راهکارهایی برای افزایش سلامت درون..!

راهکارهایی برای افزایش سلامت درون..!

بیشترِ مردم حداقل در مسائلی از زندگی کمالگرا هستند. تعیین اهدافِ بزرگ می‌تواند اولین قدم به سوی موفقیت باشد٬ اما مطالعات نشان داده رده‌های بالای کمالگرایی باعث به وجود آمدن اختلالات روانی می‌شود و خطر مرگ را افزایش می‌دهد. کمالگرایی به افسردگی بعد از زایمان نیز مرتبط است.

مشکل اینجاست که کمالگرایی دو جنبه دارد: کمالگرایان اهداف بزرگی برای خود تعریف می‌کنند و معمولا از اینکه نتوانند به رده‌های بسیار بالای اجرایی برای رسیدن به آن اهداف برسند نگران هستند. مشکل اهداف بزرگ نیست٬ بلکه به اصطلاح «نگرانی کمالگرایان» برای نرسیدن به اهداف و حس بی‌ارزش بودنی است که در زمان شکست روی می‌دهد و می‌تواند به سلامت روان ضربه‌ی بزرگی بزند.

بیاید صادق باشیم؛ گاهی اوقات بهبود سلامتِ روان و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب نیازمند کمک گرفتن از روانشناس‌‌های حرفه‌ای و حتی مصرف دارو است.اما ما می‌توانیم با راهکار‌هایی سلامت روان خود را بهبود ببخشیم. خوشبختانه علم امروز می‌تواند در غلبه بر عاداتِ شخصیتیِ بد و الگو‌های اشتباهِ فکر کردن به ما کمک کند تا بهینه‌تر عمل کنیم.سعی کنید تعادلی بین آنچه نیاز به انجام آن است و آنچه که باید انجام شود، برقرار کنید. وقتی زندگی پیچیده می‌شود من سعی می‌کنم زمانی را به خودم اختصاص دهم و در نازپروردگی افراط کنم.

برخی از آن کارهایی که انجام می‌دهم عبارتند از:

زمانی را به خود اختصاص دهید
از آرایشگر خود برای مانیکور- پدیکور وقت بگیرید یا برای تمدد اعصاب وقت ماساژ رزرو کنید . بدین ترتیب ازاسترستان کاسته می‌شود و احساس بهتری خواهید داشت و البته عالی به نظر خواهید ‌رسید. با این قبیل اقدامات خودتان را در اولویت قرار دهید، اعتماد به نفس و شادابی‌ خود افزایش دهید.

فعال باشید
پیاده روی کنید یا باشگاه بروید. ورزش ترشح اندورفین را افزایش می‌دهد و به شما حرارتی طبیعی و سالم می‌بخشد. حس بهتری پیدا خواهید کرد زیرا می‌دانید که فعالیتی با فواید مثبت بر سلامت را در پیش گرفته‌اید. اگر به ورزش علاقه‌ای ندارید، به کلاس یوگا بروید. جانی دوباره به درون ذهن، بدن و روح خود بخشید تا به تعادل و زیبایی درونی دست یابید.

حمام خود را تبدیل به اسپا شخصی کنید
در خانه‌ی خود یک چشمه‌ی آب معدنی درست کنید. اگر صاحب فرزندانی هستید ساعتی را با همسر خود به تماشای آنها اختصاص دهید. شمع روشن کنید، موهای خود را بالا جمع کنید، در وان دراز بکشید، ماسکی برای صورت خود تهیه نمائید و لذت ببرید. امروزه محصولات زیبایی بسیاری در دسترس قرار دارند که به شما این فرصت را می‌دهند تا لذت تجربه‌ی چشمه‌ی آب معدنی در خانه را دو برابر کنید. برخی از این محصولات شامل ماسک‌های کاغذی، لایه بردارهای درمانی، ماسک‌ مو، شمع‌های عطری با خاصیت درمانی و لوسیون یا روغن ماساژ می‌باشند.

سلامت پوست از سلامت درون نشات می‌گیرد!
حرارت درون از شاد بودن و تعادل روحی ناشی می‌شود. مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش می‌کنید، با تغذیه صحیح و نوشیدن هشت لیوان آب در روز به خوبی از خود مراقبت ‌کنید. داشتن پوستی زیبا، چهره‌ای سالم، حسی سالم‌تر و یک برنامه‌ی مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا بهتر به نظر برسید و حس درونی بهتری داشته باشید. همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا حرارتی درونی شما را فرا گیرد، حرارتی که ساختگی نیست…حقیقت محض است!

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت