نایت ملودی » ورزش » خارج از گود » پزشکی ورزشی » مضرات دوچرخه سواری استقامتی برای سالمندان

مضرات دوچرخه سواری استقامتی برای سالمندان

بعضی ورزشها برای اکثر آدمها جذابن و علاقه دارن اونو انجام بدن. ورزشهایی که شاید خیلی از ماها از کودکی به عنوان یک بازی از انجامشون لذت میبردیم و کلی خاطره داریم. یکی از این ورزشها که همیشه جذابیت داره دوچرخه سواریه. یک ورزش فوق العاده با تحرک مناسب که برای بدن کلی فایده داره. ورزشی که هم میشه برای تضمین سلامتی و هم برای مواردی مثل کاهش وزن ازش بهره برد. در این مطلب قصد دارم کمی از فواید دوچرخه سواری برای سلامتی و بدن با شما صحبت کنم.مطالعات اخیر به بررسی تاثیر دوچرخه‌سواری استقامتی بر وضعیت سلامت قلب افراد بالای ۶۵ سال پرداخته است.

وقتی شما در حال دوچرخه سواری و رکاب زدن هستین، به خاطر فشاری که برای به جلو بردن دوچرخه وارد میکنین بسیاری از عضلاتتونو درگیر میکنین. عضلات چهار سر ران، همسترینگ، ماهیچه های پشت پا و پنجه از جمله ی اینهاست. خوبه که بدونین علاوه بر عضلات پا ماهیچه های دستتون هم درگیر این ورزش میشه و کمک میکنه تا قسمت های سست تر بدن بیشتر تحرک پیدا کنن. با تمرین مداوم به وسیله ی دوچرخه علاوه بر اینکه سلامتی عضلاتتون تضمین میشه کمک میکنین تا ماهیچه های قوی تری داشته باشین و همچنین از عوارضی مانند سکته ی مغزی هم دور باشین. هنگامی که دوچرخه سواری میکنین به خاطر پمپاژ مناسب خون در سنین بالاتر از گرفتگی رگهای قلبی هم به دور خواهید ماند.

 

مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است بررسی کرده‌است که ۱۴ روز ورزش با شدت متوسط بر کارایی قلبی افراد سالمند تاثیر دارد یا خیر.

در این بررسی‌ها شش مرد که دوچرخه‌سواری استقامتی انجام می‌دادند مورد بررسی قرار گرفتند. آنها کارایی قلبی این افراد را بررسی کردند.

بررسی‌ها نشان داد که به صورت کلی بعد از ۱۴ روز دوچرخه‌سواری استقامتی تغییراتی کلی در شرایط قلبی افراد ایجاد شده است اما در نهایت کارایی قلبی این افراد دست خوش تغییر نشده است. برخی پارامترها مربوط به قلب در این افراد افزایش کمی داشته است.

پیش از این مطالعات نشان داده بود که دوی ماراتن احتمال نارسایی قلبی در افراد بالای ۶۵ سال را افزایش می‌دهد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت