نایت ملودی » ورزش » خارج از گود » پزشکی ورزشی » پیاده روی چه تاثیری بر روی طول عمر دارد؟

پیاده روی چه تاثیری بر روی طول عمر دارد؟

پیاده روی یکی از ساده ترین و ارزان ترین ورزش هایی است که در تمام زمان ها قابل انجام است و افراد می توانند به راحتی آن را انجام دهند و از فواید بی حد و اندازه آن بهره مند شوند.مطالعات بر روی پیاده روی نشان می دهد رابطه مثبتی بین پیاده روی و سلامت قلبی-عروقی وجود دارد.

دانشمندان دانشگاه لیمریک در ایرلند به این نتیجه رسیدند که پیاده روی نقش اساسی و مهمی در پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری قلبی-عروقی دارد.

همچنین محققان در مطالعه دیگری دریافتند فواید پیاده وری تند برای بهبود سلامت قلب به اندازه دویدن است. به گفته محققان، هم پیاده روی تند و هم دویدن فاکتورهای پرخطر مرتبط با سلامت ضعیف قلب را کاهش می دهند. هر چقدر که در هفته پیاده روی بیشتری داشته باشید، سلامت شما بیشتر بهبود می یابد.

پیاده روی و فشارخون

از دیگر فواید مهم پیاده روی، پیشگیری از ابتلا به فشارخون است. فشارخون بالا فاکتور پرخطر بیماری قلبی است و فعالیت فیزیکی به کنترل آن کمک می کند. با این حال اگر چاق هستید یا تناسب اندام خوبی ندارید، شروع فعالیت های شدید جسمی می تواند برای سلامت تان مضر باشد اما پیاده روی راه حل مناسبی برای شماست.

به گفته محققان کالج پزشکی ورزشی آمریکا اثبات شده است که پیاده روی تنها به میزان ۴۰ دقیقه در روز دارای پتانسیل کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالاست. از اینرو محققان توصیه می کنند حداقل ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید.

اگر در تمرینات یک ساعته، به خودتان فشار می‌آورید و هنوز هم به نتیجه دلخواهتان نرسیده‌اید، خبرهای خوبی برایتان داریم: بر طبق تحقیق جدیدی که در مجله تغذیه انتقادی آمریکا منتشر شد، تنها ۲۰ دقیقه پیاده روی تند در هر روز، می‌تواند به شما کمک کند که زندگی طولانی‌تری داشته باشید، بدون آنکه وزنتان مهم باشد. اگر باور ندارید، مطالب زیر را بخوانید.

محققان، اطلاعات بیش از ۳۳۴هزار زن و مرد اروپایی را در دهه ۴ و ۵ زندگیشان، مورد بررسی قرار دادند و قد، وزن و دور کمر آنها را اندازه گرفتند. آنها از شرکت کنندگان در مورد میزان فعالیت تفریحی تعداد ساعاتی که در هر هفته فعالیت‌هایی مانند دویدن آرام و دوچرخه سواری انجام می‌دهند و میزان فعالیت فیزیکی شغلی‌شان که بصورت بی تحرک(بعنوان مثال کارمندان دفتری)، ایستاده(مانند یک آرایشگر)، کار فیزیکی(مانند پرستاری) یا کار دستی سنگین(مانند کارهای ساختمانی) سوال کردند. محققان، میزان فعالیت‌های تفریحی و شغلی شرکت کنندگان را با هم ادغام کردند و در ۴ گروه قرار دادند: فعال، نسبتا فعال، نسبتا غیر فعال و غیر فعال.

۱۲ سال بعد، محققان اطلاعاتی درباره تعداد شرکت کنندگانی که از زمان شروع این مطالعه، فوت کرده بودند و علت مرگ آنها جمع آوری کردند. نتیجه ، تعجب آور نبود هرچه افراد، فعالتر بودند، خطر مرگ کمتری داشتند وقتی محققان، گروه نسبتا غیر فعال را با گروه غیر فعال مقایسه کردند، همه چیز جالب‌تر شد. میزان مرگ و میر گروه نسبتا غیر فعال ۲۰٪ کمتر از گروه غیر فعال بود.

محققان می‌گویند که اگر شما در گروه غیر فعال قرار دارید، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا بتوانید جزء گروه نسبتا غیر فعال شوید. پس احتمال مرگتان را بطور قابل توجهی، با این کار کاهش دهید: فقط کافی است روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید. منتظر چه هستید؟بند کفش‌های ورزشی‌تان را ببندید و شروع کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت