مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آموزش روشهایی برای تمیز کردن قطعات اجاق گاز

آموزش روشهایی برای تمیز کردن قطعات اجاق گاز

روی گاز شما از جرم و غذاهای سررفته انباشته شده است؟ ما در بخش اسرار خانه داری مجله تصویر زندگی روش تمیز کردن اجاق گاز را آموش داده و به شما کمک می کنیم بدون دردسر آن را تمیز کنید.
وقتی روی گاز شما پر از موادی باشد که در حین آشپزی سر رفته و یا ریخته شده، خصوصاً اطراف شعله‌های گاز، لازم است که هر چه زودتر این جرم‌های انباشته شده را نظافت کنید.

برخی از غذاها در حین جوشیدن سر می‌روند که این مسئله سبب باقی ماندن آب و مواد غذایی روی گاز می‌شود. این مواد باید در اولین فرصت ممکن پس از خنک شدن گاز تمیز شوند. چون این لکه‌ها ممکن است سفت شده و از بین بردن و تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر شود.

به علاوه، وقتی مجبورید باقی‌مانده‌های چندین بار سر رفتن و یا ریختن غذا بر روی گاز را تمیز کنید این کار سخت‌تر هم می‌شود.

اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی هستند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی پخته شده باعث کثیف شدن این شبکه می شوند و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می شود. در این مقاله تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم و صابون و جوش شیرین را فرا می گیریم.

• ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده کنید. شبکه های اجاق گاز را بردارید و حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم قرار دهید تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن شل شوند.

• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کنید و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده کنید.

• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بشویید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شوند.

• برای حذف لکه هایی که جدا نمی شوند، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه قرار دهید.

• شبکه را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا شود. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک کنید.

نکات و هشدارها

قبل از سخت شدن چربی ها، آن ها را از روی اجاق گاز و توری پاک کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت