نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » چیدمان فضاها » نحوه استفاده از مبلمان مناسب برای آپارتمان‌های کوچک

 نحوه استفاده از مبلمان مناسب برای آپارتمان‌های کوچک

اگر در آپارتمان کوچک خود نشسته اید و احساس می کنید که در دکوراسیون و چیدمان وسایل منزلتان دچار مشکل شده اید، مطلبی که در ادامه می خوانید حتما برایتان مفید خواهد بود.

 

به طور کل در چنین مواردی مطالعه نمونه های مشابه و آشنایی با ایده های خلاقانه برای تصمیم گیری در مورد دکوراسیون خانه و تبدیل آن به آپارتمانی مدرن و شیک همراه با کارایی مناسب، بسیار مفید واقع می شود.

 

برای سازماندهی چیدمان وسایل و دکوراسیون آپارتمان های کوچک، می توان چهار المان مختلف را مورد توجه قرار داد و بوسیله آنها ظاهر کلی منزل را سازماندهی نمود:

 

محل های ذخیره و نگهداری از وسایل

 وسایل چند کاربردی برای آپارتمان های کوچک

 مبلمان و صندلی های کم جا و کم حجم

 قفسه های کتاب و وسایل

 

در کنار به کارگیری چنین ابزار و وسایلی، استفاده از رنگ های خاص نیز برای شخصی سازی فضای اتاق ها بسیار حائز اهمیت است. پیش از آنکه شروع به طراحی دکوراسیون آپارتمان خود دهید و تغییرات لازم را ایجاد کنید، یک آخر هفته خودتان را به تمیز کردن منزل و گوشه و کنار اتاق ها اختصاص دهید. حتی تمام کمدهای دیواری، کشوها و قفسه هایتان که از وسایل انباشته شده است را هم مرتب کنید و هر چیزی که نیاز ندارید و از آنها استفاده نمی کنید را کنار بگذارید.

 

پس از آنکه آپارتمان خودتان را مرتب کردید، دیوارهای خانه را به دست نقاش بسپارید و رنگ تازه ای به اتاق هایتان بزنید تا همه چیز تازه و نو شود. حالا وقت شخصی تر کردن خانه تان فرا رسیده است!

 

انبارهای مخفی

آپارتمان های کوچک و نقلی به راحتی می توانند نامرتب و به هم ریخته دیده شوند و وسایل کوچک و خرده ریز در تمام خانه و روی هر سطحی پراکنده شوند. به همین دلیل تعبیه محل هایی برای نگهداری وسایل و انبار کردن آنها بسیار مهم خواهد بود. از طرفی دیگر وسایلی مانند باکس های کوچک و بزرگ، سبد ها و دیگر وسایلی که برای نظم دادن اینگونه اسباب پراکنده مورد استفاده قرار می گیرند، خودشان می توانند باعث نامرتب دیده شدن فضای خانه شوند.

 

پس راه حل اصلی، استفاده از محل هایی مخفی به عنوان انبارهایی کوچک برای نگهداری وسایل است. بنابراین بهتر است تمام اجزای مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوان از آنها کاربردهای دو گانه داشت و برخی از وسایل را در بخش هایی از آنها که برای همین منظور تعبیه شده اند جای داد. گاهی لازم است کمی خلاقیت به خرج دهید و خودتان از برخی از وسایل خانه برای همین کار استفاده نمایید. به این ترتیب می توانید همیشه جاهایی مخفی برای قرار دادن خرده ریزهای اطراف خانه داشته باشید و به فضای اتاق هایتان نظم دهید.

 

تمام اجزای مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوان از آنها کاربردهای دو گانه داشت

 

وسایل چند کاربردی

زمانی که فضای لازم برای قرار دادن وسایل مورد نیازتان در خانه محدود باشد، حتما به فکر استفاده از برخی وسایل به عنوان جایگزین خواهید بود و به این ترتیب کاربردهای دیگری هم برایتان پیدا خواهند کرد. راه حلی که به شما ارائه می کنیم دقیقا همین است. سعی کنید از وسایلی در کنار مبلمان آپارتمانتان استفاده کنید که بتوانید از آنها کاربردهای مختلفی داشته باشید. این کار به معنی زندگی کردن در یک آپارتمان خالی و بدون وسایل ضروری نیست. بلکه منظور تهیه هوشمندانه وسایلی است که بتوانند چند نیاز شما را به طور همزمان رفع کنند. چند نمونه از وسایل اینچنینی را در ادامه معرفی می کنیم.

 

 اوتومان یا مبل های مربعی بدون پشتی می توانند علاوه بر کاربردی که برای نشستن شما دارند، به عنوان میز کوچکی هم در کنار کاناپه استفاده شوند. به ویژه اگر یک بخش از آنها دارای سینی کوچکی برای قرار دادن فنجان و ظروف باشد، کاربرد بهتری خواهند داشت. برخی از این مبل ها به گونه ای طراحی می شوند که قسمت بالایی آنها می تواند جدا شود و از فضای داخل آنها برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.

 

 میز پذیرایی که در جلوی کاناپه ها قرار می دهید می توانند به عنوان میز کار هم مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن اگر میزهایی را انتخاب کنید که در قسمت زیر آنها قفسه ای برای قرار دادن کتاب و دیگر وسایل تعبیه شده است، استفاده بهینه تری از آنها خواهید برد.

 

 مبل های دارای کمد یا کشو برای نگهداری وسایل و خرده ریز پذیرایی بسیار مناسب هستند

 

 صندلی های نیمکتی به هم پیوسته می توانند به عنوان میزی در جلوی مبلمان و همچنین کابینتی برای نگهداری وسایل مورد استفاده قرار گیرند.

 

سعی کنید تا می توانید از چنین وسایلی در مبلمان منزل خودتان استفاده کنید. مطمئنا ایده های خلاقانه خودتان در انتخاب چنین وسایلی کمک بسیاری به دکوراسیون آپارتمان کوچکتان خواهد کرد.

 

اوتومان علاوه بر کاربردی که برای نشستن دارند، به عنوان میز کوچک در کنار کاناپه استفاده می شوند

 

مبلمان کم جا و کم حجم

کاناپه ها و مبل های راحتی معمولا بزرگ ترین وسیله در آپارتمان ها هستند و بیشترین فضای اتاق نشیمن را اشغال می کنند. مطمئنا مبلمان بزرگ می تواند فضای خانه شما را به طور کامل هدر دهد و به این ترتیب استفاده بهینه ای از اتاقتان نخواهید داشت. اگر به فروشگاه های مختلف مبلمان سر بزنید مطمئنا با مدل های مختلف و اندازه های متنوعی از کاناپه ها روبرو می شوید. سعی کنید طراحی های مدرن که کم حجم تر هستند را انتخاب کنید. بهترین گزینه برای چنین مواردی مبل های بدون دسته یا با دسته های باریک است.

 

کاناپه با طراحی های مدرن که کم حجم تر هستند را انتخاب کنید

 

قفسه ها

قفسه ها و کتابخانه ها کمک بسیار خوبی برای نگهداری وسایلتان خواهند داشت و در عین حال برای دکوراسیون منزلتان هم لازم و ضروری هستند. اغلب آنها می توانند در هر شکل و برای هر فضایی تهیه شوند و با رنگ های مختلف و اندازه های متنوع به فضای خانه نظم و زیبایی دهند.

 

این قفسه ها می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از جمله آنکه در تقسیم اتاق به دو بخش مجزا می توانند مورد استفاده قرار گیرند و در عین حال برای قرار دادن وسایل خرده ریز اتاق بسیار مفید واقع شوند. همچنین محل مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی و دکوراتیو شما خواهند بود. حتی می توانید با انتخاب ابعاد مناسب و طراحی ایده آلی، از آنها به عنوان میز کار هم استفاده کنید. تمام این کاربردها به شکل ظاهری و نوع استفاده خودتان وابسته است. قفسه های ساده در ابعاد مختلف را به راحتی می توانید تهیه کنید و نیاز به صرف هزینه زیادی هم نخواهید داشت.

 

سعی کنید هیچ گاه از فضای محدود آپارتمانتان نا امید نشوید. استفاده بهینه از فضاهای کوچک، بسیار راحت تر از چیزی است که به نظر می رسد. تنها کافی است کمی حوصله به خرج دهید و وسایل خانه را با هوشمندی بیشتری انتخاب کنید. مطمئنا با انتخاب های درست، از فضای کوچک خانه بیشتر لذت خواهید برد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت