مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » تغذیه » آشنایی با پیاز درمانی

پیاز درمانی برای بسیاری از افراد موثر واقع شده است ولی توجه داشته باشید که چون پیاز قاعده آور می باشد برای خانمهای باردار نباید استفاده شود، چون امکان سقط جنین را بالا می برد ولی قبل از بارداری مشکلی ایجاد نمی کند.

پیاز درمانی:  درمان ناباروری
طرز تهیه پیاز برای درمان ناباروری :

– پوست بیرونی پیاز را جدا کنید سپس پیاز را به ۴ یا ۵ قسمت تقسیم کنید.

– ۲ تا ۵ لیوان آب بدون کلر را بجوشانید و پیاز را به آب در حال جوش اظافه کنید.

– ۵ دقیقه در ظرف دربسته بجوشانید. سپس ولرم بنوشید.

 

نحوه  مصرف پیاز برای درمان ناباروری :

۱- این جوشانده را ازروز اول پریود به مدت ۱۵ روز ، روزی ۲ بار میل نمایید، سپس قطع کنید و دوباره از ده روز مانده به پریود به مدت ۵ روز مصرف نمایید.

 

۲- بهتر است این جوشانده را صبح و عصر به صورت تازه بخورید.

۳- بهتر است قبل از غذا این نوشیدنی را میل فرمایید.

 

انجام این روش در افرادی که بیماری های ذکر شده در بالا را ندارند منعی نداشته و صرفا عمل پاکسازی را انجام می دهد. توجه داشته باشید در مدت انجام این درمان ترشحات سفید و زرد افزایش می‌یابد که این نشان دهنده ی پاکسازی بدن از مواد زائد است. کسایی که پریود منظم دارند بهتر است از روز آخر پریود و کسانی که پریود نا منظم دارند از روز اول پریود شروع کنند.

 

پیاز درمانی سبب افزایش پرولاکتین خون می شود بنابراین با اطلاع از وضعیت پرولاکتین این روش را آغاز کنید و بیشتراز ۱-۲ ماه انجام ندهید. این روش محدودیت سنی ندارد و در خانمهایی که یائسه هستند می تواند به صورت دوره های ۱۵ روزه در دو ماه متوالی مورد استفاده قرار گیرد.

 

اختلالاتی در نظم قاعدگی یا میزان خونریزی، گرگرفتگی، دردهای مبهم و پراکنده در رحم، تخمدانها و زیرشکم و در طول پیازدرمانی می تواند طبیعی باشد. اگر به هر دلیل، انجام این روش، یکی دو روز  دچار وقفه شد می توانید درمان را ادامه دهید ولی در صورت وقفه طولانی تر بهتر است درمان را از نو شروع کنید.

 

پیاز خواص ضدسرطانی دارد

پیاز از ابتلا به برخی از سرطان ها پیشگیری می کند

 

پیاز از ابتلا به برخی از سرطان ها پیشگیری می کند و حتی می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که پیاز می تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود.

 

پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یک پژوهش فرانسوی که روی موش های مبتلا به سرطان کولون انجام شده نشان می دهد عصاره پیاز می تواند جلوی تکثیر سلول های سرطانی را بگیرد.

 

روش مصرف پیاز :

البته که نمی شود مثلا یک قابلمه پیاز بار بگذارید و میل کنید. همیشه پیاز برای طعم دار کردن خوراکی ها استفاده می شود. بهتر است بدانید که پیاز سفید در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان های کمتری است.

 

پیاز را با مواد غذایی دیگری که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید مثل سبزی های رنگی. پیاز را به صورت خام یا پخته وارد برنامه غذایی تان بکنید؛ اما توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از اندازه استفاده نکنید.

 

پیاز درمانی : پوست

برای درمان چین و چروک پوست صورت، از پیاز درمانی استفاده کنید

 

پیاز درمانی برای درمان چین و چروک پوست صورت، یک پیاز را خرد کرده زیاد درشت یا ریز نباشد با یک لیوان آب بپزید تا آب لیوان به نصف برسد، صبح ناشتا بنوشید اگر حساسیت داشتید منصرف شوید.

برای رفع لکه‎های قهوه‎ای صورت آب پیاز یک قاشق + آب خیار یک قاشق با کمی عسل مخلوط کرده به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی پوست بگذارید، سپس بشویید.

 

پیاز درمانی : کاهش وزن

 

اگر می خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه غذایی تان بکنید

پیاز درمانی باعث لاغر شدن می شود، اصلا هر ماده غذایی که باعث لاغری شود عزیزتر است. اگر می خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه غذایی تان بکنید.

 

اول به خاطر این که پیاز حاوی فیبر است. فرقی نمی کند که خام باشد یا پخته! فیبرهای موجود در آن داخل دستگاه گوارش حجیم می شود و برای همین احساس گرسنگی را کاهش می دهد. این ماده غذایی همچنین ادرارآور است و به دفع سموم بدن کمک می کند. در نهایت باید بگوییم که پیاز میزان تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. تری گلیسیریدها چربی های انباشته شده در بافت های چربی بدن هستند که در شکم، ران ها و غیره انباشته می شوند.

روش مصرف پیاز برای لاغر شدن :
فرقی نمی کند چه پیازی باشد! اگر می خواهید لاغر شوید پیاز سفید، قرمز، زرد، خام و پخته میل کنید. توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از حد استفاده نکنید.

پیاز درمانی  و سنگ کیسه صفرا

هنگام پخت پیاز از روغن بیش از حد استفاده نکنید

 

طرز تهیه پیاز برای سنگ کیسه صفرا :
۱ پیاز درشت را ریز ریز کنید و در ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون آن را نیم پزکنید و ۱۵۰گرم آب را به آن بیفزاید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد.

 

نحوه مصرف پیاز برای سنگ کیسه صفرا :

سپس تا گرم است آن را بنوشید، چند شب متوالی این سوپ را تهیه و مصرف کنید موقع خواب که درست ۲ ساعت باید از مصرف آش پیاز گذشته باشد باید ۱ فنجان جوشانده پوست سیاه توسه مصرف کنید.

 

برای تهیه جوشانده پوست سیاه توسه باید ۲ تا ۵ گرم پوست کلفت و خشک سیاه توسه را در ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم آب بجوشانید و ۴ تا ۶ ساعت بگذارید دم بکشد و آب آن سرد شود پس از آن باید صاف و شیرین نموده مصرف نمائید.

 

اگر فردا یا روزهای بعد موقع ادرار احساس درد کردید علامت این است که معالجه موثر شده و شن های کیسه صفرا خارج شده است باز هم در هر حال این معالجه را تکرار کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت