در سال‌های اخیر و با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، بسیاری از شرکت­های تولیدکننده دریل مگنت اروپایی امکان فعالیت و فروش دریل مگنت در ایران را از دست داده­اند. اما همچنان برندهای معتبری از طریق روابط فی‌مابین کشورها محصولات خود را به ایران وارد می‌کنند.

یکی از پیامدهای عدم دسترسی به محصولات برندهای معتبر، افزایش واردات کالاهای غیراصل با درجه کیفیت پایین و یا دستگاه­های بی‌کیفیت چینی است. در چنین شرایطی صاحبان مشاغل صنعتی مانند کارگاه‌های ساخت سازه‌های فلزی، سوله­سازی­ها، پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی و … با مشکلات عدیده­ای همچون خرابی دریل مگنت­ها و نبود لوازم یدکی نیز مواجه هستند. بنابراین لازم است تا با آگاهی در مورد ویژگی­های فنی دریل‌مگنت­ها، برندهای معتبر موجود در بازار، شناخت نمایندگی­های عرضه­کننده دریل مگنت‌های اصل و با کیفیت، خدمات پس از فروش، تعمیرات، دسترسی به لوازم یدکی، لوازم جانبی و … راجع به خرید دریل مگنت مناسب فعالیت خود، تصمیم­گیری و اقدام نمایند.

در ادامه با ما همراه شوید تا با ویژگی­های برتر یک دریل مگنت با کیفیت و برندهای معتبر موجود در بازار آشنا شده و در نتیجه خریدی مطمئن داشته باشید.

دریل مگنت چیست؟

دریل مگنت، دریل مغناطیسی یا دریل مگنتی، یک ابزار صنعتی برقی تخصصی است که معمولاً برای سوراخکاری فولاد و فلزات مشابه آن در مکان­های مختلف مانند کارگاه­های تولیدی، صنایع تولیدی بزرگ، صنایع سوله­سازی، صنایع ریل­سازی و … مورد استفاده قرار می­گیرد. نکته­ی مهم در استفاده از دریل مگنت این است که حتما باید اپراتور اطلاعات کافی و جامع در مورد استفاده از این دستگاه داشته و فردی آموزش دیده و ماهر باشد. اگر فرد مهارت کافی را ندارد نباید با این دستگاه کار کند، زیرا موجب خطرات جبران ناپذیری در کارگاه خواهد شد.

مزیت اصلی دریل مگنت، دارا بودن ویژگی آهنربایی و ثابت ماندن در جایگاه موردنظر که اصولا اماکن با دسترسی سخت می‌باشد، به منظور اجرای عملیات سوراخکاری بر روی فلز است. دریل مگنت­ها از لحاظ وزنی سبک هستند و امکان حمل به محل سوراخکاری را دارند. دریل مگنت را می­توان به صورت عمودی، افقی، مورب و یا معکوس بر روی سطح موردنظر قرار داد.

ویژگی­های مهمی که در خرید دریل مگنت باید به آن توجه کنید

 با توجه به توضیحات بالا و گستردگی مدل­های دریل مگنت، انتخاب یک مدل از این دستگاه در نگاه اول، کار بسیار سختی به نظر می­آید. اما با دانش و آگاهی در مورد خصوصیات دریل مگنت می­توانید انتخاب مناسبی داشته­باشید.

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت دریل مگنت، کارایی و امکانات جانبی دستگاه است. در این­جا خصوصیات مهمی که یک دریل مگنت با کیفیت دارا می­باشد را ذکر می­کنیم:

  • موتور پر قدرت
  • طراحی مدرن مطابق با فناوری روز دنیا
  • تولید قطعات تحت استانداردهای جهانی
  • توانایی تنظیم سرعت
  • توانایی قلاویززنی
  • قابلیت چپ‌گرد و راست‌گرد
  • قابلیت کار با مته در سایزهای مختلف
  • سوراخکاری ورق با ضخامت کم و متوسط
  • مجهز به سیستم خنک کننده اتوماتیک
  • گارانتی و خدمات پس از فروش و خدمات تعمیرات دستگاه

کاربرد دریل مگنت

قبل از هر اقدامی به سه سوال زیر پاسخ دهید.

  1. برای چه پروژه­ای به دریل مگنت نیاز دارم؟
  2. حداکثر عمق سوراخکاری برای کار من چند میلی‌متر است؟
  3. حداکثر قطر سوراخکاری برای کار من چند میلی‌متر است؟

با پاسخ دادن به این سه سوال دایره‌ی جستجوی خود را برای خرید دریل مگنت محدودتر کرده و در نتیجه زودتر به پاسخ درست خواهید رسید. بعد از تعیین عمق و قطر سوراخکاری و همچنین تعیین پروژه­ی هدف برای انجام عملیات سوراخکاری هنگام آن فرا  رسیده تا با بررسی ویژگی­های فنی دریل مگنت­ها، مناسب­ترین نوع آن را خریداری کنید

 در اینجا به توضیح ویژگی­های مهم دریل مگنت می­پردازیم.

  • قدرت دریل مگنت

اکثر دریل مگنت­ها از موتور DC استفاده می‌کنند. موتورهای گیربکسی برای استفاده‌ مکرر و سنگین در مواقعی که نیاز به کاهش هزینه‌های خود دارید، بهترین عملکرد را دارند. موتورهای گیربکس روغنی کمی گران‌تر هستند اما می‌توانند عمر موتور را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. مقیاس اندازه‌گیری توان موتور دریل مگنت، وات است که بین ۹۰۰ تا ۲۸۰۰ متغیر می‌باشد. هرچقدر دریل مگنت توان بیشتری داشته باشد برای سوراخکاری قطعات ضخیم­تر مناسب­تر است. توصیه می­شود دریل مگنت پرتوان­تری نسبت به پروژه­ی خود انتخاب کنید تا فشار کمتری به دستگاه وارد شود.

  • سرعت موتور دریل مگنت

سرعت موتور دریل مگنت با RPM یا همان دور در دقیقه اندازه­گیری می­شود که این اندازه در دریل­مگنت­های مختلف، ‌متفاوت است، اما به طور میانگین بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ دور در دقیقه متغیر است. عدد کوچک حداقل و عدد بزرگتر حداکثر سرعتی است که دریل مگنت می­تواند مته گردبر را بچرخاند. در بعضی مد­ل­های دریل مگنت این تغییر سرعت قابلیت تغییر را دارد و به اصطلاح دیمر دارد. توجه داشته باشید هرچقدر موتور توانایی چرخش بیشتری داشته باشد قدرت آن نیز در سوراخکاری افزایش پیدا می­کند.

  • سایز دریل مگنت

توجه کنید که در انتخاب دریل مگنت به سایز آن بر اساس نیاز خود و مکانی که می­خواهید سوراخکاری کنید دقت کنید. برای مثال بهتر است از مدل­های سبک­تر و ارگونومیک برای اماکن با دسترسی سخت و مرتفع بهره بگیرید. کوچکی دریل مگنت به معنی قدرت پایین آن نیست و مستقیما بستگی به توان موتور دریل دارد.

دریل مگنت مناسب را از کجا بخریم؟

باتوجه به وجود تحریم‌ها و کمبود دستگاه، فروشگاه‌های زیادی با ارائه‌ی اجناس تقلبی و بی‌کیفیت، خرید را برای خریداران واقعی سخت کرده‌اند. بنابراین ضروری است که با شناخت نمایندگی‌های اصلی فروش دریل مگنت مانند فروشگاه تخصصی دریل مگنت که از سال ۱۳۷۰ با نام ابزار برقی رحمانی در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است خریدی مطمئن داشته باشید. فروشگاه تخصصی دریل مگنت تاکنون نیز به عنوان تنها تعمیرگاه تخصصی دریل مگنت در ایران و نمایندگی فروش و تعمیرات برندهای معتبر اروپایی مانند اف ای پاورتولز هلند، ایبن اشتاک آلمان، بی دی اس آلمان و جپسون بلژیک مشغول به فعالیت است.

امروز به غیر از فروشگاه آنلاین دریل مگنت، فروشگاه‌های مته سرا (فروش مته گردبر دریل مگنت) و کلینیک ابزار (تعمیرات تخصصی ابزارآلات برقی) که از زیرمجموعه‌های این فروشگاه هستند با کارشناسان مجرب و آشنا به مکانیزم دریل مگنت‌های برتر دنیا آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان خرید دریل مگنت،‌ پایه مگنت،‌ مته گردبر،‌ تعمیرات تخصصی دریل مگنت هستند.