چطور تشک بست بهترین تشک برای یک مادر باردار هست؟

وقتی دوران بارداری شروع می‌شود مشکلات خواب نیز به استرس‌ها و مسائل دیگر این دوران افزوده می‌شود. در اینجا با دو سوال روبرو می شویم.

چطور می‌توان خوابی راحت داشت؟

با کدام نوع تشک و به چه روشی؟

تشک بست یکی از بهترین انتخاب‌ها است. یک مادر باردار راه‌حل آن را پیدا کرد و دوران بارداری شیرینی را با تشک دکتر بست گذراند.

 چرا این تشک به خواب راحت مادر باردار کمک می‌کند؟

چطور تشک بست، خواب راحت را برای زنانی که در دوران سخت بارداری هستند به ارمغان می‌آورد؟

 این تشک به علت اینکه قابلیت تنفس دارد، با ارگونومی بدن هماهنگ شده و ساخت آن با کیفیت بالا انجام شده است. این تشک یک تشک طبی فنری است که مناسب برای دردهای کمر طراحی شده و بنابراین می‌توان بر روی آن احساس راحتی کرد. این تشک خارجی را ه‌حل مناسبی برای افراد باردار است. تشک بست ترکیه با استفاده از بهترین تکنولوژی محصولات خواب طراحی و ساخته شده و برای زنان باردار که دچار مشکلاتی مانند کمردرد هستند خوابی آرام و راحت را به ارمغان می‌آورد.

تجربه مادر شدن و گذراندن دوران بارداری یکی از زیباترین حس‌هایی هست که بسیاری از خانم‌ها تجربه می‌کنند. در این دوران مادران باید به‌خوبی استراحت کنند و خواب کافی (۷ الی ۸ ساعت در شب و ۱ الی ۲ ساعت ظهر) داشته باشند. خستگی به‌خصوص در ماه‌های اول بارداری طبیعی است که همراه با بی‌خوابی می‌تواند کلافه کننده باشد.همچنین این تشک بهترین تشک برای دیسک کمر و کسانی که از ناراحتی های کمر رنج می‌برند می‌باشد.

 رفته‌رفته با بزرگ شدن جنین، تغییر فرم شکم و شرایط عاطفی خاص این دوران و… داشتن خواب راحت کمی مشکل می‌شود.

چگونه مادر باردار می‌خوابد؟

برای مادرانی که از تشک بست استفاده می‌کنند توصیه می‌شود که به پهلو خوابیدن را تمرین کنند. اگر حالت خوابیدن شما غیر از این باشد به‌مرور و با بزرگ شدن فرزندتان در داخل رحم، خوابیدن برایتان دشوار خواهد شد. راحت‌ترین و مناسب‌ترین حالت، خوابیدن به پهلوی چپ با زانوی خم‌شده و قرار دادن بالشتی بین زانوهایتان است. چراکه در این حالت، فشار جنین از روی رگ سیاهرگ برداشته شده و قلب به‌راحتی عمل خون‌رسانی به اندام‌های بدن و جنین را انجام خواهد داد. از طرفی دیگر هم، چون کبد در سمت راست بدن شما قرار دارد، خوابیدن به پهلوی چپ، می‌تواند فشار وارده به این عضو بدن را کمتر کند.

خوابیدن مادر باردار با تشک بست

خوابیدن به پشت:

 با این‌که خوابیدن به پهلوی چپ مناسب‌ترین حالت است، اما نگران چرخش خود حین خواب نباشید. خوابیدن به پهلوی راست و پشت هم مشکلی برای فرزندتان در داخل رحم ایجاد نمی‌کند. توصیه می‌شود در سه‌ماهه دوم بارداری که رحم شما سنگین‌تر شده است، از خوابیدن طولانی‌مدت به پشت اجتناب کنید، زیرا در این حالت ورید اجوف تحتانی که وظیفه رساندن خون از اندام‌های پایینی به قلب را دارد بر اثر فشار و سنگینی رحم، عمل خون‌رسانی به قلب و مغز را به‌خوبی انجام نمی‌دهد. و باعث پایین آمدن فشارخون بین مادر و جنین، تنگی نفس گذرا و ناپایدار، کمردرد و … می‌شود. که خودبه‌خود راحتی شما در خواب از بین می رود و شما را بیدار می‌کند. با تغییر حالت خواب به‌راحتی، این مشکل بر‌طرف خواهد شد. در اینجا مادر باردار نیاز به فضایی ایمن و راحت برای خود و جنین دارد، بنابراین استفاده از تشکی که مادر باردار احساس راحتی بر روی آن داشته باشد. و در سختی‌های خوابیدن با جنینی که در بدن دارد، بتواند حس خوشایند و شیرین خواب راحت را به ارمغان بیاورد اهمیت می‌یابد. تشک بست راه‌حلی مناسب است زیر این تشک خارجی بدن را در شرایطی قرار می‌دهد، که هر شخص بتواند مانند یک کودک در آرامش تمام به خواب برود.

خوابیدن روی شکم:

این حالت تا حدود ۱۲ الی ۱۴ هفتگی که شکم شما هنوز خیلی برجسته نشده مشکلی ایجاد نمی‌کند. در خوابیدن زنان باردار و حتی تمامی افراد لازم است که این مورد رعایت شود. بر روی شکم خوابیدن به کمر فشار می‌آورد. پس بهتر است که روی شکم نخوابید تا کمردرد ناشی از آن را تجربه نکنید. تشک بست که یک تشک طبی فنری است که با طراحی مناسب برای کمردرد، و ارگونومی بدن این امکان را به شما می‌دهد، که دردهای کمر خود را فراموش کنید و با خوابیدن روی تشک بست، این دردها را تشدید نکید.

غلت زدن در خواب:

 ممکن است این سؤال ذهن شما را مشغول کرده باشد. که آیا غلت زدن در خواب سبب گره خوردن بند ناف دور گردن جنین می‌شود؟ آیا حتماً باید اول از حالت خوابیده، حالت نشسته به خود گرفت و سپس غلت زد؟

باید در جواب گفت: خیر. این یک باور قدیمی غلط است. و پیچیدن بند ناف هیچ ارتباطی به این نوع غلت زدن ندارد؛ اما بهتر است در ماه‌های آخر بارداری، به خاطر آسیب ندیدن نوزاد در رحم، حین خواب به‌آرامی بچرخید. به طور کلی مادران باردار کندتر از افراد دیگر حرکت می‌کنند. وقتی زنی بر روی تشک بست به خواب می‌رود. راحتی استفاده از این تشک خارجی با کیفیت باعث می‌شود که کمتر نیازی به تحرک داشته باشد.

احساس راحتی در خواب با تشک بست

 تشک best با تکنولوژی‌های برتر روز دنیا و با طراحی مهندسی و ویژه ای ساخته شده است، که حتی زنان باردار نیز در استفاده از آن، حس راحتی و خوشایندی دارند.

چه عواملی خوابیدن در دوران بارداری را سخت می‌کند؟

در طی دوران بارداری عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند در حفظ آرامش و داشتن خوابی راحت اختلال ایجاد کنند. از این عوامل می‌توان به تغییر سایز شکم، کمردرد، تنگی نفس، تکرر ادرار، اسپاسم عضلانی، رفلاکس معده، استرس، افسردگی، فکر و خیال‌های بعد از بارداری و زایمان اشاره کرد.

با ما همراه باشید تا راه‌حل‌هایی ساده برای رفع این مشکلات بیاموزیم.

کمردرد:

اولین روشی که برای کاهش این عارضه کمک می‌کند انتخاب تشک مناسب مانند تشک بست است. برای رفع کمردردتان توصیه می‌کنیم به پهلوی چپ خود بخوابید، یک و یا هر دو زانویتان را کمی خم‌کنید. و در زیر شکم و بین زانوهایتان بالشتی نرم و نازک قرار دهید. تا از فشار وارده به کمر کاسته شود. و خواب راحت‌تری داشته باشید. استفاده از بالشت‌های مخصوص بارداری هم می‌تواند به راحت خوابیدن شما کمک کند. با استفاده از تشک best می‌توانید کمردرد خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.

اسپاسم عضلانی:

ممکن است در خواب دچار گرفتگی عضلات ساق پا شوید، با فشار دادن کف پای خود به دیوار، این مشکل برطرف می‌شود. البته مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم نیز می‌تواند، به کمتر شدن این گرفتگی‌ها کمک کند. گرفتگی عضله با استفاده از تشک بست کمتر اتفاق می‌افتد زیرا فرد حس راحتی بر روی این تشک طبی فنری دارد که مطابق با ارگونومی بدن انسان و به صورت کاملا مهندسی طراحی شده است.

استرس:

حالات روحی، فکر و خیال مادران درباره سلامت جنین، اینکه دوران بارداری چگونه خواهد گذشت؟ بعد از زایمان باید چه کنند؟ خواب آرامشان را بر‌هم خواهد زد. استفاده از تشک مناسبی مانند تشک بست که حس راحتی ایجاد می‌کند، گوش دادن به موزیک‌های ملایم و لایت و همچنین انجام روش‌های آرامش بخش (relaxation) قبل از خواب، گرفتن دوش آب گرم، خنک نگه‌داشتن فضای اتاق باعث ایجاد حس آرامش در شما خواهد شد.و استرس را از شما دور خواهد کرد.

زنان باردار برای خواب راحت و آرام چه کارهایی را نباید انجام دهند؟

استفاده از هر تشکی در دوران بارداری می‌تواند منجر به ناراحتی‌های شدید و جبران ناپذیری برای زنان باردار شود. و کمردرد ناشی از حمل جنین را برایشان چند برابر ‌کند.

 انتخاب تشک مناسب طبی و فول ارتوپدیک، از ایجاد کمر درد ناشی از خواب جلوگیری می‌کند. و خواب راحت همراه با آرامش را به زنان باردار هدیه می‌دهد. همچنین یک تشک طبی و فنری باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. و باید خاصیت ضد حساسیت و ضد استرس و همچنین سیستم تنفس هوا داشته باشد.تشک هایی که این خصوصیات را داشته باشند می توانند بهترین گزینه برای انتخاب زنان باردار باشند. پس زنان باردار باید در انتخاب تشک دقت زیادی را به خرج دهند. زیرا یک انتخاب اشتباه منجر به خطر افتادن جنین می‌شود.

کدام مارک تشک بهتر است؟

همچنین یک تشک با کیفیت نباید پس از مدتی استفاده، منجر به شکستگی بافت و گود افتادگی در وسط آن شود. و مادران باردار نباید از تشکی که گودی یا شکستگی بافت در وسط آن دارد، استفاده کنند. زیرا نه تنها که خواب راحتی را تجربه نخواهند کرد، بلکه موجب تشدید کمردرد و همچنین آسیب رساندن به جنین خواهند شد. بنابراین گود افتادگی و شکستگی بافت در تشک، یکی از عوامل اصلی خواب ناآرام و کمردرد در افراد، به خصوص زنان باردار خواهد بود. پس پیشنهاد می‌شود تشکی را انتخاب کنید که به مرور زمان خاصیت طبی خود را از دست نمی‌دهد. استفاده از تشک های خارجی با قیمت مناسب، انتخابی درست برای زنان باردار است. زیرا این نوع تشک ها مطابق با استاندارد های روز اروپا ساخته شده است. که هم متریال آن با کیفیت و مرغوب است. و هم استانداردهای مهندسی در تولید آن به کار گرفته شده است. میتونید انواع این تشکها رو در فروشگاه Bestkelebek  مشاهده نموده و برای خود تهیه نمایید.

توصیه هایی برای تجربه یک خواب راحت و رویایی برای زنان باردار

  • از تشک غیر مناسب استفاده نکنید.
  • سعی کنید از نوشیدنی‌های کافئین دار مثل چای، قهوه و… قبل از خواب پرهیز کنید.
  • پیش از رفتن به بستر خود فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.
  • ۲ ساعت قبل خواب، از خوردن غذاهای سنگین و چرب اجتناب کنید.
  • به‌هیچ‌عنوان از داروهای خواب‌آور استفاده نکنید.

یک راه ساده دیگر برای داشتن یک خواب شیرین

گذراندن ایام بارداری سختی‌ها و شیرینی‌های مخصوص به خود را دارد. که در هیچ برهه دیگری از زندگی نمی‌توان تجربه‌شان کرد. درست است که در طی دوران حاملگی و بزرگ شدن جنین، شرایط برای راه رفتن، نفس کشیدن، خوابیدن و بسیاری دیگر از کارها سخت می‌شود. با استفاده از تشک بست می‌توانید در این دوران روزهای شیرینی را سپری کنید و از کمبود خواب و بی‌خوابی رنج نکشید. تشک بست راه‌حل بسیار مناسب برای یک خواب راحت و شیرین در دوران بارداری است. که میتونید اونو از فروشگاه بست کلبک و یا از آدرس اینترنتی Https://bestkelebek.ir تهیه نمایید.

من همیشه با خودم فکر میکردم که تشک خوب چی بخرم؟ و همش بین تشک خوشخواب و تشک رویال مقایسه می کردم ولی حالا با خوندن این مقاله فهمیدم که تشک ترک بهترین تشکه که می تونم با خیال راحت روش بخوابم

از اینکه تا اینجای مقاله با من همراه بودید از شما سپاسگزارم. امیدوارم که تونسته باشم که کمکی هر چند کوچیک در فراهم کردن زمینه ای برای بهتر خوابیدن شما همراه با آرامش و رویاهای شیرین داشته باشم.