به نظر می رسد فضاها بسیارکوچکترازآنچه برای تأمین نیازهای ما مناسب است ، باشند. در حالی که ما سعی می کنیم تمام وسایل های خود را درهمین فضای موجود قرار دهیم ، اما این فضا فقط برای جا دادن همه آن وسایل کافی نیست. داشتن یک آپارتمان بزرگ که بتوانیم تمام وسایل مورد نیازمان را در آن قرار دهیم با یا بسیار گرانقیمت و دور از دسترس ماست یا باید بروی وسایل ضروریمان چشممان راببندیم، گه این هم دور از انتظار مابرای داشتن رفاه و یک زندگی آرام است. اما بیشتر اوقات ، این احساس بد و ناتوانی که نمیتوانیم انتخاب کنیم که چشم از کدام وسایل ضرروری باید ببندیم  از عدم توانایی انتخاب خود ماست ، نه کمبود فضا.

زیرا با یک انتخاب درست میتوانید هم آن وسایل ضروری را خریداری کرد و هم در کمترین فضای ممکن آنها را جا داد.

در زیر چندین ترفند عالی برای استفاده بهتر از فضای موجود و تأمین نیازهای شما حتی با ظرفیت محدود آورده شده است.

۱٫برای ایجاد توهم فضای بیشتر از آینه های مناسب استفاده کنید:قرار دادن استراتژیک آینه ها در یک اتاق می تواند به ایجاد یک توهم فضای بیشتر کمک کند. قرار گرفتن آینه در بالای پنجره به بهترین شکل نور را منعکس می کند ، که باعث می شود اتاق بزرگتر شود. به همین ترتیب ، قرار دادن یک پنجره بزرگ در پشت یک صندوق عقب اتومبیل یک فضای عظیم راتداعی میکند.

۲.روی سقف ها رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید: روی سقف ها رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید تا اتاق بلندتر به نظر برسد. وقتی چیزی برای کشیدن چشم ها به سمت بالا وجود دارد ، توهم داشتن یک اتاق بزرگتر را ایجاد می کند. این مهم را می توان با رنگ آمیزی سقف با مقداری رنگ مکمل و جذاب وچشم نواز یا تزئین آن با طرح های ظریف کاغذ دیواری به دست آورد. این یک ترفند عالی است که باعث می شود یک اتاق بزرگتر از حد واقعی نشان داده شود.

۳. دیوارها و کف را با رنگ های روشن رنگ کنید.وقتی در اتاق از رنگهای تیره استفاده می شود ، رنگها به جای انعکاس نور ، نور را جذب و خفه می کنند. این باعث می شود اتاق به طور قابل توجهی کوچکتردیده شود. برعکس ، با استفاده از رنگ های روشن تر در کف و همچنین دیوارها ، فضای اتاق دارای فضای وسیع میشود. بنابراین ، بهتر است هنگام انتخاب گزینه های رنگ آمیزی ، ازرنگ های روشن را انتخاب کنید.

۴٫از موارد چند منظوره عاقلانه استفاده کنید: استفاده از وسایل چند کاره و چند منظوره راهی عالی برای جلوگیری از پر کردن فضایی با وسایل بی شمار و در نتیجه استفاده هوشمندانه از فضاهای کوچک است.

اگر می توان از یک مورد برای چند منظوردر یک محیط استفاده کرد ، دیگر لزومی به خرید مبلمان بیشتر برای تأمین نیازتان نیست ، که در نهایت کمک می کند تا فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم دیگر فراهم شود. یک مثال استفاده از مبل تخت خواب شوهم به عنوان مبلمان و هم به عنوان تختخواب طراحی شده است.