با هفت ایده برای تزیین کردن تالار پذیرایی می توانید مراسمی رویایی را در مکانی شگفت انگیز برگزار نمایید.

روز عروسی شما برای همیشه همراه شما خواهد بود چون فقط یک مراسم ساده نیست بلکه جزیی از خاطرات هستند. لذت واقعی در هنگام عروسی به مراسم و نحوه پذیرایی آن برمی­ گردد. بنابراین توجه به تم و نحوه پذیرایی و دکوراسیون اهمیت بسیار بالایی دارد. عروسی یکی از مهم­‌ترین آرزوهایی است که هر فردی در زندگی خود بیشترین انتظار را برای آن می­کشد. هنگامی که تاریخ مراسم عروسی مشخص شد، زن و شوهر آماده فراهم کردن مقدمات آن می­شوند. یکی از مهم­ترین ارکان مراسم عروسی نحوه پذیرایی آن است. برنامه ریزی برای پذیرایی در مراسم عروسی شامل بودجه، محیط، خدمات، کیک عروسی، پذیرایی، نوشیدنی و میوه، موسیقی، عکاسان و غیره می­ باشد. اما آیا به غیر از تمامی این­ها چیزی فراموش نشده است که اهمیت داشته باشد؟ پس سالن و نحوه پذیرایی توجه نمی ­خواهد؟

استفاده از طبیعت برای طراحی سالن پذیرایی

استفاده از طبیعت برای دکوراسیون محل پذیرایی یک ایده افسانه ه­ای و عالی است که می­توان از گل­های ارزان و یا گران قیمت استفاده کرد. اگر تم و موضوع خاصی را مد نظر خود دارید حتما این گل­ها را با آن ست و هماهنگ کنید تا زیبایی بیشتری داشته باشد. همچنین اگر مراسم عروسی شما در یک باغ عروسی است می توانید از فضاهای آن نیز الهام بگیرید. گل­ها را با آرایشی زیبا و دلپذیر بچینید و حتی می­‌توانید روی سردر ورودی سالن مراسم خود به صورت قوسی شکل گل بچینید. در صورت امکان هم می­توانید از درختان بسیار زیبای بونسای استفاده کنید و آنها را با چراغ­ های رنگارنگ تزئین کنید. شما همچنین می‌­توانید گل و یا حتی دسته گل­های کوچک و زیبا را از سقف سالن مراسم آویزان کنید. توصیه می­‌شود که به هنگام تدارک سالن پذیرایی تنهایی به فکر انجام کلیه کارها نباشید و از دوستان و آشنایان حتما درخواست کمک بکنید . عناصری مانند قطعه­‌های عتیقه‌­ای، گلدان­‌ها، تنه درختان­ آینه­ ها و قفسه­ ها می­ توانند جذابیت بیشتری به تالار و سالن پذیرایی شما بدهند . هرچند که این­ها تزئیناتی دلپذیر و البته کمی هزینه بر هستند. امروزه شمع­ها به طور گسترده­ای مورد استفاده قرار می­گیرند، آنها در شمعدانی­ های زیبا قرار دهید و شمعدانی­ ها را در حوض‌چه­ های سنگی پر از آب رنگی قرار دهید.

تزئینات سقف سالن پذیرایی

تزئینات سقف می­‌تواند به پذیرایی مراسم شما رنگ و بوی داستان‌ها و افسانه­ های پری­ گونه را بدهد. شما می­‌توانید سقف تالار را با روبان­های رنگی فانتزی و براق تزئین کنید. بالن­های رنگارنگ و زیبا را از سقف آویزان کنید که می­‌تواند فضای سالن را پر از امید و سرگرمی کند. برای ایجاد یه منظره عالی می­توانید از فانوس‌­های چینی استفاده کنید خصوصا اگر در فضای باز مراسم خود را برگزار می­‌کنید. همینطور می­توانید فانوس­های دیگری در الگوها و طرح­‌ها و رنگ­‌های متفاوتی استفاده کنید و با تم و موضوع عروسی خود هماهنگ کنید. روشنایی هر سالنی بستگی به نوع مراسم شما دارد. برای پذیرایی در مراسم عروسی برای روشنایی آزادی  عمل بیشتری دارید چون شما می­‌توانید روشنایی را طوری انتخاب کنید که بر محیط و روحیه همه مهمانان تاثیر متفاوتی داشته باشد. همچنین می­‌توانید از چراغ‌­های کوچک روی دیوارها و ستون­ها برای ایجاد یک حس خوب و دلپذیر استفاده کنید. درختان، گیاهان تزیینی و چیزهایی شبیه این­ها را می­توان با لامپ­های کوچک و رنگارنگ تزئین کرد. فانوس­‌ها می­‌توانند تا حد زیادی بر محیط مراسم تاثیر گذار باشند بنابراین استفاده از آن­ها به شدت توصیه می­شود.

کیک عروسی

کیک عروسی اصلی ترین جاذبه یک مراسم عروسی است. بنابراین طبیعی است که میز کیک باید بسیار با دقت و ظرافت تزئین شود. برای دکوراسیون میز کیک از رنگ­هایی استفاده کنید که با موضوع عروسی و تم مراسم هماهنگی داشته باشد. همچنین شما می­توانید از چراغ­های کوچک همراه گل­ها برای تزئین میز کیک عروسی استفاده کنید. وسایل و تزئینات اضافه را روی آن قرار ندهید و میز را ساده اما باشکوه تزئین کنید. شمع­ها برای میز کیک هم کاربرد زیادی دارند. از تعدادی شمع کوچک اطراف کیک استفاده کنید تا جلب توجه بیشتری از تزئینات میز کیک داشته باشد. همچنین تزئین جایگاه عروس و داماد که معمولا گوشه­ای از محل عروسی یا تالار را به آن اختصاص می­دهند یکی از مهم­ترین نکات برای دکوراسیون محل عروسی است زیرا تقریبا تمامی مهمانان شما خواستار آن هستند که لحظه تبریک و شادباش گفتن خود را با شما ثبت کنند و برای مدت­های فراوانی از مرور خاطرات لذت ببرند پس می­توانید جایگاه عروس و داماد را با گل­‌های طبیعی و مصنوعی، بادکنک­‌های رنگی، شمعدانی­‌ها و آینه­‌های شیک و نورپردازی­های متفاوت ویا حتی انواع ایده­ها سنتی و مدرن تزئین کنید.

میزهای تالار پذیرایی

میزهای دیگر تالار پذیرایی هم را می‌­توانید با گل­‌های مینیاتوری زیبا تزئین کنید تا هماهنگی و یکنواختی بیشتری را به نمایش بگذارند. شما می­توانید شمع­ ها را در شمعدانی­ها قرار داده و در کنار آینه­‌ها نیز قرار دهید چون نور شمع‌­ها در آینه منعکس شده و باعث جذابیت و زیبایی بیشتری روی میزها خواهد شد. همچنین می­توانید از گلبرگ­‌ها رنگی در کنار آین‌ها استفاده کنید. از رومیزی ­های با رنگه­ های روشن استفاده نکنید زیرا باعث چشم درد می­شوند.

همانطور که همیشه توصیه می­‌شود عناصر منحصر به فرد و خاص واقعا در ساختن و ارائه دکوراسیون برجسته و شیک کمک می­کند. اگر می­‌خواهید چیزهای متفاوتی را امتحان کنید می­توانید از اریگامی ( هنر ژاپنی برای ساختن گل و حیوانات کاغذی) برای تزئین محل عروسی خود استفاده کنید. گل­های زیبا و فانوس­‌ها را در کاغذهای رنگی نگه­دارید و آنها را با زنجیرهای کاغذی یا نایلونی به همدیگر متصل کنید، به این ترتیب دکوراسیون محل پذیرایی بیشتر به چشم می­‌آید. برخی از زوج­‌ها ترجیح می­دهند برای دکوراسیون از عکس­‌های خود استفاده کنند پس می­‌توانید از عکس­های دونفره خود از جمله عکس‌­ها مجلسی، عکس کودکان، عکس حیوانات خانگی مورد علاقه خود، عکس‌­های نامزدی و غیره استفاده کنید و آنها را در محل­‌های گوناگون آویزان کنید. در کل برای آنکه مهم­ترین روز زندگی خود را به یادماندنی و دلپذیر کنید سعی کنید متفاوت باشید.

منبع : تالار کده / www.talarkadeh.com