مبلمان به عنوان یکی از بخش های مهم دکوراسیون منزل می باشد که باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید، اگر می خواهید یک مبلمان اصولی و حرفه ای خریداری کنید دانستن برخی موارد به شما کمک می کند تا به این امر دست پیدا کنید. انتخاب یک مبل می تواند یک دغدغه ی مهم در بسیاری از خانواده ها باشد، همانطور که در جریان هستید با وجود مبلمان مختلف و متنوع با رنگ بندی های مختلف در بازار باعث شده است تا انتخاب کمی سخت و دشوار باشد.

قطعا برای هر شخصی یکی از لذت های زندگی این است که روی یک مبل دراز بکشید و استراحت کنید. مبل های موجود در بازار شامل مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل سلطنتی، مبل راحتی و … می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از مبلمان گفته شده را انتخاب کنید. مهم ترین نکته این است که در هنگام انتخاب عجولانه تصمیم نگیرید. مبلی که دارای طراحی ساخت بی نظیری باشد به راحتی قابل خریداری می باشد. شما علاوه بر کیفیت مبل می بایست به شیک بودن آن، شکل و رویه دوزی آن توجه کنید.

بررسی راحتی مبلمان های موجود در بازار

اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی از مبلمان موجود در بازار بر اساس میزان راحتی آنها داشته باشیم باید بیان کنیم که در درجه اول مبلمان راحتی قرار می گیرد. همانطور که از نام آن پیداست شما می توانید از مبل راحتی به آسانی استفاده کرده و از کیفیت و میزان راحتی آن لذت ببرید. این مبل برای نشستن در طولانی مدت و همچنین خوابیدن تولید و عرضه شده است. در این بین می توان به جرات بیان کرد که مبل سلطنتی به عنوان کم ترین میزان راحتی در نظر گرفته می شود. به صورت کلی می توان گفت که مبل سلطنتی با توجه به منبت کاری های خاصی که بر روی آن قرار گرفته است برای مجالس رسمی کاربرد دارد. یعنی شما برای یک مجلس رسمی و خاص که یک الی دو ساعت نیاز به نشستن دارد می توانید از مبلمان سلطنتی استفاده کنید. در بین مبل استیل و کلاسیک بیشتر بحث سلیقه مطرح می باشد. در واقع می توان بیان کرد که شما با توجه به وضعیت منزل خود و همچنین جثه می توانید یکی از مبل های کلاسیک و استیل را خریداری کنید.

اندازه مبل را مد نظر داشته باشید

محلی را که برای مبل در نظر می گیرد باید متناسب با مدل انتخابی شما باشد، مبلی که متناسب با فضای اتاق شما باشد را می توانید به راحتی در دکوراسیون منزل خود قرار دهید، قبل از خرید باید مطمئن باشید که بعد از قرارگیری مبل می توانید به راحتی قدم وردارید و فضای اتاق شما به صورت کامل اشغال نمی شود. شما به عنوان مثال اگر فضای کافی در اختیار دارید می توانید به آسانی یک دست مبل راحتی و یک دست مبل سلطنتی در منزل خریداری کنید. از مبل راحتی برای استفاده روزانه و از مبل سلطنتی برای مجالس استفاده کنید.

عملکرد مبلمان را در نظر بگیرید

اگر تعداد اعضای خانواده ی شما زیاد می باشد، می توانید دو سبک مبلمان را به شکل ال یا یو قرار دهید تا تمامی اعضای خانواده بتوانند در کنار هم بنشینند. این مدل ها با نام مدولار یا چند تکه شناخته می شود. این مدل ها و سبک دکوراسیون بیشتر برای کسانی کاربردی است که دارای تعداد اعضای زیادی هستند. مبل های راحتی چند تکه گزینه های خوبی برای استراحت به شمار رفته و برای سینماهای خانگی ایده آل می باشد.

توجه به شکل دسته مبل در هنگام انتخاب

شکل مبلمانی که دوست دارید را در نظر داشته باشید و در هنگام خرید مبل کلاسیک یا استیل امتحان کنید که آیا به اندازه کافی می توانید احساس راحتی داشته باشید یا خیر. می توانید چرت کوتاهی روی آن بزنید یا برای مدت زمان کوتاهی روی آن بشینید. بعضی از افراد دسته های مربعی شکل را در مبلمان های مختلف انتخاب می کنند و برخی دیگر دسته های گرد را در مبل راحتی ترجیح می دهند. دسته های پهن سبک های امروزی هستند که در مبل سلطنتی نیز استفاده می شوند. شما با توجه به سبک زندگی خود می توانید انتخاب مناسب داشته باشید.

کوسن های مناسب خریداری کنید

به صورت کلی برای مبل های راحتی و کلاسیک می تون سه حالت و آرایش مختلف برای کوسن ها در نظر گرفت. اگر می خواهید کوسن خریداری کنید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دارای کیفیت مناسب باشد. سبک های کوسن استفاده شده در مبلمان مختلف شامل مدل تثبیت شده در پشت، مدل دارای انحنا و مدل اسکلتی اشاره کرد. برای مبل های راحتی می توان کوسن های زیبا و رنگارنگ تهیه کرد. برای مدل های دیگر مبلمان مخصوصا مبل سلطنتی استفاده از کوسن توصیه نمی شود چرا که سبک رسمی به خود داشته و برای مراسمات رسمی استفاده می شود.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید یک سبک مورد علاقه خود را برای دکوراسیون منزل تهیه کنید می توانید به بازار رفته و مدل های مختلف را انتخاب کنید. وجود مدل های مختلف و تنوع در طرح و رنگبندی باعث می شود تا شما برای انتخاب دچار تردید شوید اما توجه به نکات گفته شده می توانید بسیار برای انتخاب و خرید کاربردی باشد.