سرور اختصاصی ایران فضایی است که به شما تعلق می‌گیرد تا تمامی اطلاعات و داده‌های وب‌سایت را روی آن ذخیره کنید.

اگر اطلاعاتی درباره وب‌سایت‌ها داشته باشید حتما نام سرور و هاست نیز به گوش شما خورده است. اما این ۲ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

وقتی شما هاست خریداری کنید، تنها بخشی از سرور را در اختیار خواهید داشت و قطعا سرعت کم‌تری را تجربه می‌کنید.

این در حالی است که با خرید سرور اختصاصی، دیگر لازم نیست نگرانی بابت پهنای باند و عدم سرعت مناسب سرور داشته باشید.

خرید سروری اختصاصی در ایران مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما شود. برای درک کامل این موضوع لازم است با کاربردهای این سرور و مزایای آن به‌طور کامل آشنا شویم.

در ادامه به‌صورت جامع سرورهای اختصاصی ایرانی را بررسی کرده‌ایم. بهتر است برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سرور اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از آشنایی با سرور اختصاصی ایران، بهتر است به‌طور کامل مبحث سرور اختصاصی را بررسی کنیم تا درک بهتری از آن به‌دست آوریم.

سرور اختصاصی را می‌توان سرویسی بر بستر اینترنت دانست که توسط شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌شود.

افرادی که برای بیزینس خود نیاز به فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات، ایجاد ارتباط امن، اجرای برنامه یا راه‌اندازی سایت دارند، باید از سرور اختصاصی استفاده کنند.

سرور اختصاصی به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده که با توجه به هدف و نیاز شما، بهترین عملکرد را داشته باشد. لذا در حین خرید حتما باید به­دلیل استفاده از سرور توجه کنید.

برای نمونه می‌توان گفت سرور مجازی باینس به تریدرها کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در صرافی‌های ارز دیجیتال داشته باشند.

استفاده از سرور اختصاصی به شما کمک می‌کند تا با برداشتن محدودیت‌ها، به‌صورت کاملا قدرتمند به‌دنبال تحقق اهداف خود باشید.

با استفاده از سرور اختصاصی، گویی شما یک کامپیوتر پرقدرت در بستر اینترنت دارید که به‌راحتی امکان نصب برنامه‌ و استفاده‌های کاربردی از آن وجود دارد.

سرور اختصاصی را می‌توان با سیستم‌عامل ترکیب‌ کرد و به‌صورت سرور مجازی مورد استفاده قرار داد. همچنین امکان استفاده از اکانت‌های ریسلر و کنترل پنل حرفه‌ای برای تبدیل آن به هاست وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی سرور اختصاصی را می‌توان در این دانست که با خرید آن، تمامی منابع در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

در مقابل، سرویس اشتراکی به‌طور همزمان در اختیار چند فرد قرار دارد و قطعا خدماتی که توسط این نوع سرویس ارائه می‌شود، کیفیت لازم را نخواهد داشت.

به‌همین دلیل نیز استفاده از سرور اختصاصی که تمام منابع آن تضمین شده باشد و به رشد سریع کسب‌وکار کمک کند به شما پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید برای این هدف از سرور اختصاصی ایران کمک بگیرید. این نوع سرور مزایا و کاربردهای زیادی دارد.

سرور اختصاصی ایران چه کاربردهایی دارد؟

در بالا به‌طور کامل با سرور اختصاصی و کاربرد آن آشنا شدیم. حال می‌خواهیم به‌بررسی کاربرد و قابلیت سرور اختصاصی ایران بپردازیم.

استفاده از سرور ایرانی برای تمامی شرکت‌ها، افراد و بیزینس‌هایی که ترافیک بالایی در وب‌سایت خود دارند پیشنهاد می‌شود. زیرا این سرویس‌ها علاوه‌بر سرعت بالا از امنیت بسیار زیادی نیز برخوردار هستند.

مهم‌ترین کاربردهای سرور اختصاصی در ایران به شرح زیر است:

گیم‌سرور

سرور اختصاصی ایران کاربردهای بسیار زیادی دارد که در حال حاضر و با توجه به محبوبیت بازی‌های اینترنتی، می‌توان راه‌اندازی گیم‌سرور را جزء مهم‌ترین کاربردهای آن دانست.

با ایجاد یک هاست روی سرور و استفاده کامل از منابع آن، می‌توان بازی کامپیوتری را به‌بهترین شکل اجرا کرد و آن را برای دوست‌داران گیم بر روی پلتفرم‌های مربوطه به اشتراک گذاشت.

بازی‌های موجود در کافه کنسول‌ها و به‌طور کلی تمام بازی‌های تحت وب، با استفاده از سرور اختصاصی پیاده‌سازی و اجرا می‌شوند.

اگر تا به‌حال سراغ بازی‌های اینترنتی نرفته‌ باشید، حتما با تبلیغات آنها مواجه شده‌اید. باید بدانید که بیشتر گیم‌های ایرانی که در حال حاضر وجود دارند، با استفاده از سرور اختصاصی ایران تولید می‌شوند.

سروری که برای بازی‌های آنلاین انتخاب می‌کنید باید بسیار خاص و پرقدرت باشد. زیرا در حین بازی، فرد با کلیک­کردن دستور جدیدی را اعمال کرده و لازم است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دستور ارائه‌شده پردازش شود.

وقتی سرور اختصاصی از پینگ پایینی برخوردار باشد، قطعا سرعت بالاتری در انجام پردازش دستورات دارد و در نتیجه کیفیت بازی افزایش می‌یابد.

اگر بازی نتواند کیفیت مطلوب را به گیمر ارائه دهد، فرد پس از مدت‌زمان کوتاهی از آن خارج شده و دیگر به‌سراغ بازی شما نخواهد آمد. پس اهمیت انتخاب سرور خاص با پینگ پایین را دست کم نگیرید.

دومین گزینه‌ای که سرور اختصاصی ایران تحت عنوان گیم‌سرور باید داشته باشد، پهنای باند بالا است. زیرا این سرور به‌طور مرتب باید بسته‌های کوچک را ارسال و دریافت کند.

در صورتی که پهنای باند بالا باشد، تداخلی در ارسال و دریافت بسته‌ها حتی در شرایطی که ترافیک بالا باشد به‌وجود نمی‌آید و در نتیجه کیفیت بازی حفظ می‌شود.

سرور اختصاصی ایران از این ۲ فاکتور اساسی یعنی پینگ پایین و پهنای باند بالا برخودار است. در نتیجه بهترین گزینه برای انتخاب سرور گیمینگ محسوب می‌شود.

استفاده به‌عنوان DVR

از آنجایی که قراردادن DVR در محل کسب‌وکار می‌تواند خطرناک باشد، بهترین راه استفاده از سرور اختصاصی ایران برای نگه‌داری فیلم، دوربین‌های مداربسته هستند.

امروزه سرقت از فروشگاه و مغازه‌های مختلف زیاد شده و صاحبان کسب‌وکار درصورتی که DVR را در محل کسب خود قرار دهند، ممکن است علاوه‌بر محصولات و پول‌های نقد، با سرقت این حافظه نیز مواجه شوند.

در این شرایط امکان دسترسی به سارقین به‌طور کامل از بین می‌رود. به‌همین دلیل بهتر است از سروری اختصاصی که در محلی امن قرار داده‌شده برای ذخیره‌سازی فیلم دوربین‌ها استفاده کرد.

سرور مجازی بورس

امروزه فعالیت افراد در بازار سرمایه، رشد بسیار زیادی داشته و فعالان این حوزه برای موفقیت بیشتر، می‌توانند از یک سرور اختصاصی کمک گیرند.

از آنجایی که سرور مجازی روی یک دیتابیس قرار داشته و سرعت بسیار زیادی دارد؛ می‌تواند به فعالان بورس کمک کند تا در کم‌ترین زمان ممکن، سفارشی را ثبت یا معامله‌ای را انجام دهند.

سرورهای بورس در داخل ایران قرار دارند و شما با خرید سرور اختصاصی ایرانی می‌توانید تقریبا با همان سرعت پیش روید و با ثبت به موقع عملیات‌ها، همیشه در بالای صف باشید.

دسکتاپ مجازی VDI

از دیگر امکانات کاربردی که خرید سرویس داخلی برای کاربران به‌دنبال دارد، راه‌اندازی زیر ساخت دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop Infrastructure) است.

با این ویژگی، کاربران می‌توانند چند ماشین مجازی را به‌وسیله یک سرور پیاده‌سازی کرده و آنها را در اختیار نیروهای خود قرار دهند.

با این کار، امکان استفاده از منابع سرور به‌صورت اشتراکی برای افراد به‌وجود می‌آید و همچنین می‌توانند به‌ر‌احتی فایل‌های لازم را به‌ اشتراک بگذارند.

افرادی که می‌خواهند به‌صورت تیمی روی یک پروژه کار کنند با استفاده از سرور اختصاصی و راه‌اندازی دسکتاپ مجازی می‌توانند سریع‌تر به هدف خود برسند.

ایجاد دانلود سرور

با اینکه می‌توان از سرورهای بهینه‌شده برای راه‌اندازی دانلود سرور استفاده کرد، اما وقتی شما سرویس‌های اختصاصی را انتخاب کنید، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

به‌همین دلیل نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرویس اختصاصی ایران در راه‌اندازی دانلود سرور خلاصه می شود.

در این شرایط علاوه‌بر ایجاد دانلود سرور، می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی که در اختیار دارید استفاده‌های مفید دیگری مانند بکاپ‌گیری به‌موقع از وب‌سایت‌ها و ذخیره بکاپ‌ها نیز داشته باشید.

برای داشتن دانلود سرور باید فضای مشخصی که با نام هاست شناخته می‌شود را از سرور اختصاصی جدا کرده و تنظیمات خاصی روی آن اعمال کنید.

هاست دانلود باعث بالارفتن سرعت وب‌سایت شده و برای کسب‌وکارهایی که ورودی سایت آنها زیاد است این کار می‌تواند بسیار مفید باشد.

دلیل این موضوع کاهش فشاری به‌وجود آمده روی وب‌سرور برای دانلود است که در نتیجه آن، سرعت لود سایت افزایش پیدا می‌کند.

مناسب برای راه‌اندازی سیستم تلفن کاری (PABX)

امکانات مخابرات برای برقرای تماس کمی محدود است و معمولا هزینه‌های بالایی به‌همراه دارد.

به‌همین دلیل شرکت‌های مختلف می‌توانند برای برقراری تماس با مشتریان و نیروهای خود از تکنولوژی ویس اور آی‌پی یا VoIP استفاده کنند.

برای این منظور باید از سروری قدرتمند مانند سرور اختصاصی ایرانی که قابلیت پیاده‌سازی و نصب برنامه‌هایی که ایجاد یک سانترال تلفن را ممکن می‌کنند، استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از سرور اختصاصی ایران؟

وقتی به اهمیت استفاده از سرورهای ایرانی پی می‌بریم که علاوه‌بر کاربرد، با مزیت آنها نیز آشنا باشیم.

یک سرور اختصاصی ایرانی معمولا از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است تا تمام نیازهای اساسی کاربر را برطرف کند. این سرویس‌ها همچنین خدمات به‌روزی ارائه می‌دهند و دسترسی همیشگی دارند.

به‌طور کلی مهم‌ترین مزایای سرویس اختصاصی ایرانی به شرح زیر است:

سرعت بالا

بعد مسافت، قطعا روی سرعت سرور تاثیر می‌گذارد. به‌همین دلیل باید گفت برای سایت‌هایی با ترافیک بالا، انتخاب سرور در داخل ایران بهترین گزینه است.

سرور‌های داخل ایران معمولا پینگ پایین‌تری دارند و بارگذاری اطلاعات و نمایش آنها به کاربر سریع‌تر اتفاق می‌افتد. با انتخاب این سرور مشکلاتی مانند لود نشدن وب‌سایت به‌ندرت رخ می‌دهد.

مصونیت در برابر اختلالات جهانی اینترنت

اختلال در اینترنت امری طبیعی است که معمولا به‌صورت جهانی رخ می‌دهد. در صورتی که سرور شما اختصاصی و در داخل کشور باشد، با این اتفاقات کاهش سرعت بالایی را تجربه نمی‌کند.

در این شرایط سرورهای خارجی دچار اختلال شده و وب‌سایت‌هایی که روی آنها پیاده‌سازی شده‌اند برای لود شدن معمولا با مشکل مواجه می‌شوند.

امنیت بالای اطلاعات

کاربرانی که وب‌سایتی با اطلاعات حیاتی و مهم دارند بهتر است از سرور اختصاصی ایران استفاده کنند. زیرا امنیت و حفظ حریم خصوصی در این سرویس‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار بیشتر است.

ترافیکی با قیمت پایین‌تر

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرور اختصاصی ایران پرداخت هزینه کم‌تر برای ترافیک است.

این موضوع به‌خصوص با رقابتی­شدن‌ فضای فروش سرور رشد چشم‌گیری داشته و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار مقرون به‌صرفه، سرویس اختصاصی خود را داشته باشید.

سرور اختصاصی ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

در این لحظه شما با کاربرد و مزایای سرور اختصاصی در ایران آشنا شدید، اما در صورتی شاهد تمام مزایای گفته­شده خواهید بود که سرور مد نظر خود را از ارائه‌دهنده‌ای معتبر خریداری کنید.

با توجه به افزایش تقاضا برای سرورهای مجازی و اختصاصی ایرانی، امروزه مجموعه‌های زیادی اقدام به ارائه این خدمات می‌کنند که باید گفت همه این سرورها کیفیت لازم را ندارند.

به‌همین دلیل نیز باید به‌دنبال مجموعه‌ای باشید که از تجربه کافی در زمینه فروش سرور اختصاصی ایرانی بهره‌مند باشد و همچنین مشتریان رضایت کامل خود را از سرویس‌های دریافت­شده اعلام کنند.

از آنجایی که این کار می‌تواند وقت‌گیر باشد و شما را به نتیجه درستی نرساند، قصد داریم در ادامه یکی از ارائه‌دهندگان برتر سرویس اختصاصی در کشور را به شما معرفی کنیم.

تلاش نت ارائه‌دهنده برترین سرور اختصاصی ایرانی

چرا باید سرور خود را از تلاش نت خریداری کنیم؟ این مجموعه علاوه‌بر اینکه تجربه کافی در این زمینه را دارد تمامی ویژگی‌های سرور اختصاصی خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تلاش نت، تمامی تلاش خود را برای افزایش کیفیت خدمات سخت‌افزار، نرم‌افزار و زیرساخت‌های شبکه انجام می‌دهد تا نیازهای کاربرای را به‌خوبی برطرف سازد.

ویژگی برتر سرویس‌های این مجموعه شامل ارائه سخت‌افزار آپدیت، آپ تایم بالا، امکان خرید آنلاین، قیمت مناسب و ارائه خدمات و پشتیبانی پس از فروش است.

این مجموعه مجوز ارائه ارزان سرور اختصاصی را برای سال ۱۴۰۲ دریافت کرده و شما می‌توانید مناسب‌ترین سرویس مد نظر خود را از طریق تلاش نت تهیه کنید.

جمع‌بندی

چرا باید سرور اختصاصی ایران را انتخاب کنیم؟ نیاز روزافزون به استفاده از سرورهای اختصاصی باعث شده ارائه‌دهندگان داخلی تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت سرویس‌های خود داشته باشند.

سرور اختصاصی، سرویسی تحت بستر اینترنت است که از طریق شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌شود. افراد می‌توانند برای کاربردهای مختلف از این نوع سرور استفاده کنند.

سرورهای اختصاصی ایرانی با توجه به مزایای خود مانند سرعت بالا، امنیت عالی، قیمت مناسب و مصونیت در برابر اختلال‌های جهانی اینترنت، توانسته‌اند جایگاه خوبی در بین کاربران به‌دست آورند.

از مهم‌ترین کاربردهای یک سرور ایرانی می‌توان به را‌ه‌اندازی سرور گیمینگ، استفاده به‌عنوان DVR، راه‌اندازی سرور مجازی بورس، ایجاد دانلودسرور و ایجاد سیستم تلفن کاری اشاره کرد.

اما سوال اینجاست که آیا تمام سرورهای موجود از مزایای گفته‌شده برخوردارند؟ قطعا اینطور نیست و شما برای خرید سرور اختصاصی داخلی، باید بهترین ارائه‌دهندگان فعال در این حوزه را بشناسید.

با این کار دیگر لازم نیست نگرانی بابت عدم سرعت مناسب سرور، کیفیت پایین خدمات و مواردی از این قبیل داشته باشید.

یکی از شرکت‌های برتر ارائه‌دهنده سرورهای اختصاصی ایرانی، مجموعه تلاش نت است که با ارائه بهترین خدمات و سرورها توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران به‌دست آورد.

 

آدرس سایت: talashnet.com

شماره تماس فروش: ۰۲۱۵۴۱۰۹۰۰۰