آشنایی کلی با پمپ کف کش

پمپ کف کش درحقیقت نوعی از پمپ های آب مستغرق به شمار می آید و برای پمپاژ شدن آب از منبع های زیرزمینی کاربرد های فراوانی دارد. قیمت پمپ کف کش با توجه به اندازه و حجم آن متفاوت است. همان طور که گفته شد پمپ کف کش در دستۀ پمپ های آب مستغرق قرار دارد و ویژگی این گونه پمپ ها این است که به صورت کامل در داخل سیال غوطه ور می شوند و نیازی به دخالت دست در حین فرایند نیست. یکی از فاکتور های مهم تعیین قیمت پمپ کف کش نیز میزان ظرفیت و کارکرد این پمپ در درون سیال های گوناگون و به خصوص آب است. پمپ کف کش جزو پر استفاده ترین نوع پمپ ها به حساب می آید و اندازه های مختلف آن براساس اینچ محاسبه می شود. قیمت پمپ کف کش نیز متغیر ولی معمولاً برای مصرف کننده به صرفه است.

پمپ کف کش چه انواعی دارد؟

به طور کلی این پمپ دو نوع مهم و اصلی دارد و قیمت پمپ کف کش نیز در هر مدل متفاوت و متغیر است. مدل های پمپ کف کش عبارت است از:

  1. پمپ کف کش شناور

قطر این پمپ کف کش کمتر از پمپ معمولی کف کش است و در مناطق یا چاه هایی از آن ها استفاده می شود که قطر کمتری دارند و فرستادن پمپ به درونشان کار نسبتاً حساس تری به حساب می آید. قیمت پمپ کف کش شناور معمولاً نسبت به پمپ کف کش معمولی بالاتر است.

  1. پمپ کف کش معمولی

این پمپ قطورتر و ضخیم تر است و در مکان های قابل دسترسی تر و با قطر بیشتر از آن استفاده می شود و معمولاً قیمت پمپ کف کش معمولی به دلیل استفاده های متنوعی که از آن می شود و حساس نیست، پایین تر از مدل دیگر است.

پمپ کف کش

جنس پمپ کف کش از چه چیزی است؟

جنس بدنه و داخل پمپ کف کش معمولاً از استیل، آلومینیوم، چدن و یا پلاستیک است. قیمت پمپ کف کش پلاستیکی به نسبت انواع دیگر ارزان تر است ولی باید توجه داشت که در همۀ موارد امکان استفاده از آن وجود ندارد و هر کاری پمپ مخصوص به خود را می طلبد. به طور کلی قیمت پمپ کف کش با توجه به کارایی های متنوعی که دارد بسیار معقول به نظر می رسد.

از پمپ کف کش در کجا استفاده می شود؟

موارد استفاده از پمپ کف کش متعدد است، ولی مهم ترین موارد مصرف پمپ کف کش عبارت است از:

  1. پمپاژ کردن آب های صاف و تمیز
  2. پمپاژ کردن مایعاتی که رقیق باشد.
  3. تخلیه کردن آب استخرها
  4. تخلیه کردن مخزن های آب و سایر انواع مایعات
  5. تخلیه کردن آب چاه ها
  6. آبیاری کردن مزارع، باغ ها و گلخانه ها و باغچه های بزرگ
  7. پمپاژ کردن آبی که مخصوص مصارف خانگی و شرب است
  8. تخلیه کردن پساب فاضلاب هایی که غلضت آن کم باشد

قیمت پمپ کف کش برای انجام هرکدام از این کارها با دیگری متفاوت خواهد بود.

پمپ کف کش

در هنگام نصب و راه اندازی پمپ کف کش چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

موتور پمپ کف کش بسیار حساس است و با آب خنک می شود. یکی از ملاک های تعیین کنندۀ قیمت پمپ کف کش نیز قدرت موتور آن است که ارزش هزینه کردن دارد. قبل از نصب پمپ کف کش باید مطمئن شوید که آب به میزان کافی در محل نصب این پمپ وجود داشته باشد و پمپ درون آب شناور باشد. اگر پمپ کف کش بیرون آب بماند، موتور آن از کار خواهد افتاد و از آن جایی که اصلی ترین فاکتور قیمت پمپ کف کش موتور آن است، در صورت بروز مشکل برای موتور، پمپ دیگر مشتری نخواهد داشت و تعمیر آن نیز ممکن است زمان بر باشد.