نایت ملودی » خانواده » اقدامات جهادی برای داشتن زندگی شاد

 اقدامات جهادی برای داشتن زندگی شاد

زندگی شما همین لحظه ای است که در آن زندگی می  کنید. پس از آن لذت ببرید. هر کاری که انجام می  دهید، صرف نظر از نوع و شرایط آن، سعی کنید بر آن تمرکز کافی داشته باشید و آن را با علاقه انجام دهید حتی اگر جزء افراد پر مشغله هستید. منتظر نباشید کسی یا موقعیتی شما را شاد کند بلکه شادی را خلق کنید.

در واقع منتظر موفقیت نمانید تا برایتان شادی بیاورد. از شادی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. به گفته محققان انجام هرگونه کار مثبت و مفید چه برای خود و چه برای دیگران می تواند سبب افزایش شادی افراد شود البته تاثیر محبت و کمک به دیگران بیشتر از تاثیر محبت به خود است. پس برای اینکه شاد باشید و در این روزهای پر از جشن، شادی را از ته دل تجربه کنید، بهتر است به نکات نشاط آور توجه کنید.
لطفا لبخند بزنید
منتظر دیگران نباشید تا به شما لبخند بزنند. هر چه شما بیشتر به دیگران لبخند بزنید، آنها نیز بیشتر به شما لبخند خواهند زد. زندگی در شرایطی که همه اطرافیانتان با شما برخورد خوب دارند و به شما روی خوش نشان می  دهند بسیار لذت بخش تر است.
امروز را یک روز بسیار عالی فرض کنید
تحقیقات نشان می  دهند که هر چند که ما تصور می  کنیم آنطور که فکر می  کنیم رفتار می  کنیم، اما در اکثر موارد ژست این موضوع صادق است؛ یعنی رفتار ما بر فکرمان تاثیر می  گذارد. داشتن رفتاری خوب منجر به افکار خوب و اتفاقات خوب می  شود.
نگذارید مشکلات مثل میخ در پای تان برود
شناسایی مشکلات اغلب می تواند منجر به یافتن یک راه حل روشن برای آن شود. درک یک مشکل به افراد کمک می کند تا نقطه نظر مخصوص آن و وسعت دیدگاه نسبت به آن داشته باشند و نشان دهد که شاید آن چیز ارزش ناراحتی را نداشته باشد. همچنین شناسایی یک مشکل یافتن راه حل برای آن و در نتیجه از بین رفتن ناراحتی را نیز به همراه خواهد داشت.
داشتن زندگی ساده
در زندگی نباید بیش از توان خود توقع داشته باشیم ما معمولا چندین وظیفه و کار را بر عهده می گیریم. ما باید در مورد آنچه که مهم است فکر کنیم و آن را انجام دهیم که این امر باعث کاهش ناراحتی و استرس در زندگی می شود .به عبارت دیگر برای داشتن آرامش و زندگی شادتر باید تمرکز حواس داشته باشیم. انجام کارهای مختلف در فاصله های زمانی متفاوت می تواند باعث کاهش فشار بر زندگی و در نتیجه کاهش استرس و نگرانی از آینده در شما شود.
نکات مثبت را پر رنگ تر کنید
از تمام وجوه مثبت زندگی خود لذت ببرید و آنها را نادیده نگیرید. همه افراد در زندگی خود نقاط مثبت و امتیازاتی دارند که خیلی اوقات نسبت به آنها بی توجه هستند. از توانایی های شخصی خود برای انجام کارها استفاده کنید هر شخصی توانایی خاص و منحصر به فردی دارد.
رویایی شوید
مثلا در میوه فروشی کودکی با در دست داشتن یک موز و استفاده از قوه تخیل خود در حال لذت بردن از زندگی خود است. او تصور می  کند موزی که در دست اوست یک کشتی جنگی است و باید از دشمنان اطراف فرار کند.لازم نیست تصور کنید یک موز کشتی جنگی است اما از قوه تخیل خود برای فکر کردن به چیزهایی استفاده کنید که شما را شاد می  کند.

 

از تمام وجوه مثبت زندگی خود لذت ببرید و آنها را نادیده نگیرید‎

 

به دیگران داوطلبانه کمک کنید
در زندگی هر چه بکارید برداشت می کنید. اگر سعی کنید بر دیگری تاثیر مثبت بگذارید و از مشکلات او بکاهید، در واقع بر زندگی خودتان تاثیر مثبت گذاشته اید و شادی خودتان را افزایش داده اید. هر چه بیشتر به دیگران کمک کنید، دیگران نیز بیشتر به شما کمک خواهند کرد. دوستی و محبت، دوستی و محبت می آورد و چرخه ای بی پایان از شادی برای شما فراهم می  کند.
برای صرف ناهار از محل کار خارج شوید
برای صرف ناهار از دفتر خود خارج شوید و ۳۰ الی ۴۰ دقیقه را صرف خوردن غذا و صحبت کردن با دوست یا همکار خود کنید. سعی کنید راجع به چیزهای خوب صحبت کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد که چنین کاری باعث افزایش نشاط شما می شود.
وسایل اضافی را دور بیاندازید
همه ما در اطراف خود (در خانه، دفتر کار، ماشین…) وسایلی اضافی و بلااستفاده داریم که گویی به حضور آنها در کنار خودمان عادت کرده ایم و متوجه تاثیری که آنها بر ما دارند نیستیم. اگر شما وسایل اضافی اطرافتان را دور بیاندازید و در واقع به محیط بیرونی اطراف خود نظم بدهید، درون شما نیز به تدریج منظم و آرام تر خواهد شد.
بی خطرترین راه برای شاد بودن
تحقیقات نشان داده؛ انجام کارهای خیر و مثبت همچون کمک کردن به دیگران، محبت کردن چه مالی و چه معنوی می تواند سبب افزایش ترشح هورمون های شادی در بدن و بهبود حالت روحی شود. این کار می تواند تاثیری مشابه با مصرف داروهای شادی آور و آرامش دهنده داشته باشد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که حتی کارهای کوچک همچون جمع آوری زباله، فرستادن یک کارت پستال به دوستی نزدیک، مرخصی گرفتن یک روزه و استراحت در خانه و غذا درست کردن برای خانواده می تواند به راحتی سبب شاد شدن افرادی شود که این کارها را انجام می دهند.
شاد بودن، قلب را سالم نگه می دارد
نکته آخر اینکه، اگر روز و شب شما یکی شده است و نمی توانید طعم شادی را در دهان تان مزه مزه کنید وتفکر مثبت داشته باشید، شاد بودن می تواند به شما کمک کند و بهترین درمان برای سلامت قلب تان باشد.حتی نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تفکر مثبت می تواند طول عمر را نیز افزایش دهد. همچنین بهبود نتایج درمان در بیماران مبتلا به ایدز و سرطان سینه، ناشی از تفکر مثبت است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت