مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » طراحی دکوراسیون داخلی منزل با ظروف سفالی

rep

در طول تاریخ  استفاده از آثار هنری در بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی منزل بخصوص سفالگری نقش هنری و سودمندگرایانه ای داشته. نسل به نسل چرخیده، توسط افراد خبره و متخصص جمع آوری و با قیمت های سرسام آور خرید و فروش شده.

در هر شکل و اندازه ای، سفال یکی از بهترین های دکوراسیون داخلی منزل است. چه در تعداد کم، و چه در حد بی شمار روی طاق شومینه قرار گرفته باشد، این وسیله جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین اجزا در طراحی دکوراسیون داخلی پس از بازسازی ساختمان ثابت کرده است.

در دکوراسیون داخلی منزل خود گیاه اضافه کنید.

یک راه عالی برای رنگ و لعاب دادن به طراحی داخلی منزل ، قرار دادن یک ظرف سفالی زیبا در یک نقطه غیرمعمول است. به جای ظرف سفالی ساده، گیاهان زیبای خود را در گلدان های درخشان نمایش دهید. ظرفی را انتخاب کنید که به جای رقابت با گیاه و جلو زدن از آن، زیبایی گیاه را نمایش بدهد. عمق و عرض آن باید به قدری باشد که گیاه به راحتی رشد کند. اگر زیرگلدانی مناسب ندارید، گلدان را روی یک سطح مطمئن مثل چوب پنبه بگذارید تا رطوبت خاک گیاه، سطح وسیله ای که زیر گلدان است را خراب نکند.

در دکوراسیون داخلی منزل خود براساس رنگ دسته بندی کنید.

داشتن فضای هنری مدرن به این معنی نیست که نمی توانید در دکوراسیون داخلی منزل خود از سفال استفاده کنید. چیدمان گروهی سفال ها براساس رنگ در نقطه مرکزی خانه، شلختگی را از بین برده و دکوراسیون داخلی منزل را تبدیل به کلکسیونی هدف دار می کند. اگر ظروف را جلوی دیوار سفید گچی قرار دهید بیشتر به چشم می آیند، همچنین تبدیل به یک اثر هنری می شوند که با اراده شما قابل تغییر و جابجایی هستند. البته برای ایجاد یک سبک نیازی نیست از تعداد زیادی ظروف استفاده کنید. چندین عدد ظروف با اندازه های مختلف و با رنگ هایی از یک خانواده، چشم را بی معطلی به طبقه بالای این قفسه جلب می کنند. با اینکه رنگ های مختلفی در این قفسه های دیواری وجود دارد، اما سبز فیروزه ای بیش از همه جلب توجه می کند. برای تمیز نگه داشتن این کلکسیون ها ماهی ۱ بار با وسیله مخصوص خاک گیری، آن ها را تمیز کنید. اگر ظروف شما بیش از حد ظریف و شکننده نیستند می توانید ۲ بار در سال آن ها را با آب ولرم و صابون بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

در دکوراسیون داخلی منزل خود یک چیدمان هنری ایجاد کنید.

ظروف کوچک را در دسته بندی ظروف بزرگ تر جا بدهید و کنار هم بچینید. مخلوط ظروف با رنگ، ارتفاع و شکل های مختلف در یک نقطه شاید به نظر بی نظم و انضباط بیاید، اما اگر این گروه ها را فشرده و با هدفی خاص در یک سوی سطح مورد نظر (قفسه، جاکتابی، میز) بچینید به نظر می رسد که همه قطعات به مرور و در طولانی مدت خریداری شده و کنار هم گرد آماده اند، به جای اینکه همه آن ها را با هم فقط با هدف پر کردن فضایی خالی خریده باشید. برای پایه گذاری تزئین خود، اجسام بلندتر را عقب و اجسام حجیم تر را جلو قرار بدهید. برای استحکام بیشتر تزئین از سفال های متوسط در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید، موارد ریز را توی فضاهای خالی بین ظروف و اطراف کل مجموعه بچینید.

در دکوراسیون داخلی منزل خود از سبک معاصر استفاده نمایید.

برای چرخیدن در سبک و سیاق معاصر، یک فضای خالی و بی استفاده را با کلکسیونی دقیق و ظریف و چیدمانی غیر سنتی پر کنید. پس از بازسازی خانه با دیوار آبی طرح دار این آشپزخانه پس زمینه ای مناسب برای نمایش ظروف چینی آبی و سفید شده است. این فضای بی استفاده بالای کابینت ها پس از بازسازی خانه برای ایجاد دکوراسیون داخلی سنگینی که به آشپزخانه هویت می دهد عالی است. جالب است بدانید فرق بین ظروف سفالی و سرامیکی در روش پرداخت گری آن ها است. پیترسون می گوید : “سفال به هر ظرفی گفته می شود که از خاک رس ساخته شده”. سرامیک ظرفی ساخته شده از خاک رس و لعاب است که با حرارت تغییر حالت می دهد. ظروف چینی، سرامیک محکم، شیشه ای و نیمه شفاف هستند که با حرارت ملایم به رنگ قهوه ای درآمده اند، و سپس لعاب خورده و دوباره در حرارت بالای آتش قرار گرفته اند.

در دکوراسیون داخلی منزل خود از نمای گلچین شده استفاده کنید.

اگر می خواهید به محیط خود پیچ و تاب دکوری بدهید، دامنه متنوعی از ظروف سفالی در شکل و رنگ های مختلف گلچین کنید و در فضایی با رنگ تیره یا روشن مونوکروم نمایش بدهید. در صورتی که مقیاس اسباب و لوازم اطراف سفال ها مثل مبلمان، نورپردازی و آثار هنری بزرگ تر از کلکسیون سفال شما باشد، این دکور متعادل می شود. برای جلوگیری از انباشته شدن اقلام کلکسیون، فضای اشغال شده را به یک طبقه از قفسه یا یک سطح صاف محدود کنید اگر در انتخاب خود دچار شک و تردید هستید می توانید از یک دفتر فنی مهندسی و یا شرکت دکوراسیون داخلی بهره مند گردید.

 

 در دکوراسیون داخلی منزل خود از سبک مدرن استفاده کنید.

هنر دوستان سبک مدرن قرون وسطی به وسایل چوبی ساده، لبه های صاف، طرح و نقش های غیر پیچیده و مبلمان غیر مجللی علاقه دارند که با سبک اسکاندیناوی ترکیب شده باشد. سفال هم بخش مهمی از هنر طراحی دکوراسیون داخلی است. رنگ های روشن، شکل های جالب و دریای بی انتهایی از سبک و مدل، انتخاب مدل مورد نظر را در این هنر فشرده و نه چندان وسیع راحت می کند. در سبک مدرن قرون وسطی، این دسته سفال ظریف و کوچک با رنگ های شاداب و باطراوت، می توانند در طبقه بالای قفسه های دیواری قرار بگیرند.

در دکوراسیون داخلی منزل خود از سبک روستایی استفاده کنید.

می توانید پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان با استفاده از سفال نقاشی شده با دست جلوه ای تازه به فضای خود ببخشید، برای افرادی که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستایی و مزرعه ای را ترجیح می دهند بهترین گزینه است. بهترین تزئین برای ظروف سفالی با رنگ های تند و شاداب، چیدن تعداد زیادی از آن ها در یک نقطه است. ظاهر قدیمی و عتیقه این گنجه، بیش از هر چیزی دیگری با دکوراسیون این گلدان های پیچیده هماهنگی دارد. اگر می خواهید سفال های شما در طراحی داخلی منزل خود را به خوبی نشان بدهند، دیوار پشت قفسه یا کمد خود را رنگی تیره بزنید همچنین می توانید از یک دفتر مهندسی معتبر یا شرکت دکوراسیون داخلی مشاوره بگیرید.

در دکوراسیون داخلی منزل خود ازسبک قدیمی استفاده کنید.

در فضایی رمانتیک و قدیمی، ملحفه های نرم و لطیف، مبلمان و لوازم تزئینی زنانه، همگی داستان هایی را روایت می کنند که خبر از یک تعطیلات آرام در هتلی زیبا در خارج از شهر می دهد. ظروف سفالی کرم-صورتی فضا را معنوی و رویایی جلوه می دهند. بهتر است ظروف بیش از حد بزرگ نباشند، اما از اندازه های مختلف استفاده کنید تا در دید باشند. اگر چشم اندازی رسمی تر می خواهید، ظروف را پشت یک در شیشه ای با حالتی ساده بچینید. بد نیست بدانید که اجسام پشت شیشه کثیف می شوند، حداقل سالی ۲ بار آن ها را بیرون آورده و با دستمال لطیف تمیز کنید.

 

برای تزئین یک خانه با سفال، گزینه های بسیاری وجود دارد. از کوزه های عتیقه گرفته تا گلدان های مدرن دست ساز، محیط زندگی شما را از بی هویتی و بی حاصل بودن نجات می دهند. شما چه فردی قانع و کم خواه باشید که ترجیح می دهد یک عدد ظرف سفالی داشته باشد، چه تجملاتی و زیاده خواه، ظروف مورد نظر شما همه جا وجود دارد.

تاریخ: 08 دسامبر 2016
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: اصول دکوراسیون
برچسب ها:
نظرات
04 فوریه 2019 :: ساعت 20:23
دکوراسیون داخلی اصفهان تهران

عالی ، ممنون

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت