نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » نکات آشپزی برای یک کدبانوی تمام عیار

نکات آشپزی برای یک کدبانوی تمام عیار

با دانستن این نکات زمانی که مهمانی سرزده به خانه تان آمده دچار مشکل نمی شوید. همچنین می توانید آشپزخانه خود را در شرایط بحرانی مدیریت کنید و دیگر نگران سوختن، ته گرفتن، شوری یا بی مزه شدن موادغذایی و خوراکی هایتان نباشید.

 

روغن کمکی
پیش از سرخ کردن میگو و ماهی درون ماهیتابه از داغ شدن روغن مطمئن شوید و سپس مقدار اندکی نمک درون روغن بریزید. این کار مانع چسبیدن گوشت ماهی یا میگو به ظرف می شود.

گوجه در آب
اگر در خانه گوجه فرنگی ای دارید که نرم و پلاسیده شده، بهترین کار برای بانشاط کردن آن این است که به مدت ۱۰ ساعت گوجه فرنگی را درون یک ظرف آب سرد در یخچال قرار دهید.

بازگشت
اگر پس از آبکش کردن ماکارونی یا اسپاگتی رشته های آن به هم چسبید، دوباره آن را درون آب جوش بازگردانید و اجازه دهید یک دقیقه روی حرارت بماند. سپس آن را آبکشی کنید.

سرکه ضد شیرینی
اگر غذایی تهیه کردید که بیش از اندازه شیرین شده است، بهترین کار برای از بین بردن شیرینی آن این است که ذره ذره به آن سرکه اضافه کنید تا این طعم متعادل شود.

نان اره ای
برای بریدن نان بهتر است از کارد اره ای استفاده کنید و پیش از برش، کارد را برای مدت کوتاهی درون آب جوش فرو کنید.

در تاریکی
برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی ها آنها را در جای تاریک، خشک و به دور از رطوبت قرار دهید.

هویج ضد بو
افرادی که پس از خرد کردن پیاز و شستن کارد هنوز نسبت به بوی پیاز روی کارد حساسند، برای برطرف کردن این بو کافی است یک هویج را با کمک کارد حلقه حلقه کنند.

پیاز در برنج
برای از بین رفتن بوی دودگرفتگی برنج بهترین کار، پوست کندن یک پیاز و قرار دادن آن در قابلمه است. بعد از ۱۰ دقیقه پیاز بوی دود را از برنج می گیرد.

کیک شکری
اگر در خانه کیک می پزید و برای جدا کردن کیک از ظرف دچار مشکل می شوید، پیش از ریختن مایه کیک درون ظرف مقداری شکر ته ظرف بپاشید. این کار کمک می کند تا کیک به ته ظرف نچسبد.

نرم کننده پر فایده
بهترین روش برای نرم و ترد کردن گوشت آن است که گوشت را در مخلوطی از روغن زیتون خوراکی بدون بو و سرکه قرار داده و اجازه دهید به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آن خیس بخورد.

موز آلومینیومی
یکی از بهترین روش های نگهداری دراز مدت از موز و پیشگیری از سیاه شدن و تغییر رنگ دادن این میوه، آن است که موز را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید و درون جا میوه ای یخچال قرار دهید.

لیموترش روی دستان شما
گاهی ممکن است برای تهیه غذا دائم با پیاز سر و کار داشته باشید. در این حالت دستتان به بوی پیاز آغشته می شود. برای از بین بردن این بو کافی است پوست دستتان را با کمک برشی از لیموترش تازه ماساژ دهید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت