نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه کیک شکلاتی با رویه نعنا

کیک شکلاتی با رویه نعنا

این کیک شکلاتی را درست کرده و از طعم نعنای آن لذت ببرید.

یک دسر شکلاتی دیگر این بار با طعم ترکیبی نعنا که بو عطر خیلی خوبی به دسر شما می دهد و طعم آن را خوشمزه تر میکند ، دسر کیک شکلات نعنایی را می توانید برای مهمانی های خود از یک روز قبل تهیه کنید.
مواد لازم برای دسر شکلاتی با رویه نعنا :

آرد حدود ۱ فنجان
نمک  ۱/۲ قاشق چای خوری
 شکر  ۱ فنجان
 کره ذوب شده  ۱/۴ فنجان
آب ۲ قاشق غذا خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
شکلات آب شده ۱/۲ فنجان

مواد لازم لایه نعنا :

 پودر شکر ۲ فنجان
 کره ذوب شده ۱/۴ فنجان
سر شیر  ۲ قاشق غذا خوری
 عصاره نعناع ۱/۲ قاشق چای خوری
رنگ سبز خوراکی ۲ قطره
تراشه های شکلات ۳/۴ فنجان

طرز تهیه دسر شکلاتی با رویه نعنا :
آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و بعد تمام مواد لازم مایع اصلی را خیلی خوب با هم مخلوط کنید و مخلوط آرد و نمک را کم کم اضافه کنید و در آخر پودر کاکائو را اضافه کنید و خمیر به دست آمده را حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت در فر قرار دهید .
برای آماده کردن لایه نعنایی هم تمامی مواد لازم را در یک میکسر و یا با یک همزن خیلی خوب هم بزنید. و همچنین برای آماده کردن رویه شکلاتی دسر تکه های شکلات و یا چیپس های شکلات را با کره آب شده در ماکروفر قرار دهید و حدود یک دقیقه ماکروفر را روشن کنید تا کره و شکلات حسابی با هم مخلوط و ترکیب شوند.

بعد از ۲۵ دقیقه کیک شما آماده است سینی فر را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید خمیر دسر شما سرد شود ، سپس در لایه اول ترکیب نعنایی و بعد از آن ترکیب شکلات و کره را روی خمیر دسر بمالید. دسر را به تکه های کوچک تقسیم کنید و چند دقیقه در داخل یخچال قرار دهید تا باز هم خنک شود، دسر شما آماده میل کردن است .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت