نایت ملودی » خانواده » موفقیت » سه کلید طلایی برای دست‌یابی به آرزوهای‌مان

سه کلید طلایی برای دست‌یابی به آرزوهای‌مان

سه کلید طلایی برای دست‌یابی به آرزوهای‌مان
برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت باید به دنبال سه اصل مهم و ضروری باشید
“چه چیزی را از دست داده‌ام؟ هر چه قدر سعی می‌کنم نمی‌توانم به آن دست یابم! ذکر می‌گویم، نماز می‌خوانم، هر روز مراقبه و تمرینات یوگا انجام می‌دهم و به کلاس‌های عرفان می‌روم ولی متاسفانه هیچ بهبودی در وضعیت روحی خود احساس نمی‌کنم…

چرا عشق در درونم کمرنگ است، ثروتی ندارم و از سلامتی کامل برخوردار نیستم؟ چگونه می‌توانم با روح گمشده خود مرتبط شوم؟ آیا می‌توانم به آرزوهایم دست یابم؟”

این سخنان تقریبا برای همه ما آشناست. اگر شما نیز با چنین پرسش‌هایی در ذهن خود روبه‌رو هستید حتما این مقاله را بخوانید و در زندگی خود به کار ببرید. برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت باید به دنبال سه اصل مهم و ضروری باشید. من این عناصر کلیدی را ارکان مهم شخصیتی می‌نامم: “انگیزه، هدف و خود را دوست داشتن.” بهتر است بدانید عناصری که باعث فعال شدن و حرکت نیروهای کاینات می‌شوند ریشه در همین سه اصل دارند: “انگیزه، هدف و خود را دوست داشتن”. بنابراین برای داشتن شخصیتی سالم و روحی آرام باید این اصول مهم را در شخصیت خود بپرورانید.

مطمئن باشید با داشتن چنین شخصیتی قدرت روحی شما به طور خودکار دو چندان خواهد شد. وقتی یکی از این اصول سست و شکننده شوند کل شخصیت شما همانند ساختمانی فرو می‌ریزد. بنابراین نباید در این حالت انتظار پیشرفت، سلامتی، موفقیت، بهبود روابط و دست‌یابی به آرزوهای‌تان را داشته باشید. بر عکس اگر این سه رکن اساسی را در شخصیت خود جای دهید، اطمینان داشته باشید به هر آن‌چه بخواهید دست می‌یابید!

انگیزه
هنگامی می‌توانید ادعا کنید قدرتمندید که هر آن‌چه در زندگی بخواهید به راحتی بدان دست یابید. شما خود مسوول زندگی‌تان هستید و صحنه‌های آن را تنها خودتان می‌سازید. این شما هستید که سرنوشت خود را رقم می‌زنید. برای این‌که این کار را به خوبی انجام دهید نیاز به انرژی، قدرت و نیروی مضاعف دارید. به عبارت دیگر برای رسیدن به قله‌های موفقیت نیاز به شارژ روحی دارید تا در مقابل همه فشارها و مشکلات زندگی‌تان به خوبی بایستید و از میدان به در نروید.

همه ما برای پیشبرد اهداف‌مان به یک منبع عظیم انرژی نیاز داریم. خوشبختانه این منبع در وجود خودمان است. تنها باید اراده کنیم و آن را فعال و زنده نگاه داریم تا به راحتی ماموریت‌مان را در زندگی به انجام برسانیم.

این شور و شوق درونی است که روح‌تان را پرواز می‌دهد و شما را به آرزوهای‌تان نزدیک می‌کند و یا به عبارتی دیگر سوخت اصلی خواسته‌ها و رویاهای‌مان همان انگیزه درونی شماست. در این حالت است که مردم به طور ناخودآگاه به طرف‌تان جذب می‌شوند تا شما راحت‌تر بتوانید قصر رویاهای‌تان را بسازید. در این صورت تشعشعات شادی و نشاط در درون‌تان شعله‌ور می‌شوند و انگیزه‌تان برای انجام کارهای موردنظر دو چندان خواهد شد. بنابراین سایر انسان‌ها مانند یک آهن‌ربا جذب شما شده و شما را حتی از لحاظ مالی حمایت می‌کنند. در این حالت روز به روز پیشرفت می‌کنید و دیگر در وجود خود ترس و تردید احساس نمی‌کنید.

برای رسیدن به چنین نقطه‌ای بهتر است بیشتر بر روی توانایی‌های خود متمرکز شوید و به جای آن‌که به سراغ کارهایی بروید که اصلا به انجام آن‌ها علاقه‌ای ندارید به دنبال اموری بروید که انجام آن شور و شوق را در درون شما پدیدار سازد.

بنابراین هرگز فراموش نکنید یکی از ارکان مهم رسیدن به موفقیت، داشتن انگیزه لازم برای انجام کار موردنظر است.

سه کلید طلایی برای دست‌یابی به آرزوهای‌مان

هدف
وقتی شما خواست‌ها و آرزوهای شخصی‌تان را در ذهن بپرورانید به طور ناخودآگاه انگیزه‌تان برای رسیدن به آن‌ها دو چندان می‌شود. بنابراین همین شور و شوق درونی باعث پیشرفت شما می‌شود.

برای این کار لازم است هدف‌تان کاملا مشخص و شفاف باشد، یعنی باید کاملا بدانید چه می‌خواهید. اگر واقعا خودتان ندانید به چه چیزی دست یابید و به کجا می‌خواهید برسید مطمئنا به بیراهه خواهید رفت و یا به عبارت دیگر اگر مسیر برای شما مشخص و روشن نباشد به زودی دچار لغزش و خطا می‌شوید و قادر به ادامه کار نیستید. بنابراین اگر هدف واضح و روشنی برای خود نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی تصمیم‌گیری کنید.

تصمیم‌گیری غلط = نتیجه بد = نرسیدن به هدف.
هنگامی می‌توانید ادعا کنید هدف‌تان کاملا واضح و شفاف است که هیچ‌گونه شک و ابهامی در ذهن نداشته باشید و دقیقا بدانید در زندگی به دنبال چه چیزی هستید. البته بهتر است بدانید بهترین اهداف موقعی به ذهن ما خطور می‌کنند که افکارمان از مسایل و مشکلات اضافی پاک شده باشد. بنابراین ابتدا فکر خود را پاک و خالص کنید تا بتوانید به ندای درون‌تان گوش بسپارید و در نهایت بهتر تصمیم‌گیری کنید.

برای دست‌یابی به اهداف خود روش‌های مختلفی وجود دارد: بعضی افراد از طریق “دیدن” اعمال دیگران و تجربه اندوختن متوجه می‌شوند بهترین روش برای دست‌یابی به اهداف‌شان چیست. بعضی دیگر “حس” می‌کنند چه کاری درست و چه کاری غلط است و در نهایت، گروه آخر افراد خوش‌شانسی هستند که به طور ناخودآگاه می‌دانند چه باید بکنند و در هر لحظه چه قدمی باید بردارند.

بنابراین هنگامی که هدف شما کاملا واضح و روشن باشد ذهن‌تان آرام شده و به طور خودکار به دنبال پیدا کردن راه‌های مناسب برای دست‌یابی به هدف‌تان می‌رود.

هدف شما از زندگی چیست؟ به چه چیزی می‌خواهید دست یابید؟ معنای زندگی از دیدگاه شما چیست؟ چه اعمالی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به ذهنی آرام دست یابید؟

خود را دوست داشتن
یکی از ارکان مهم برای دست‌یابی به موفقیت و خوشبختی این است که فرد خود را همان‌گونه که هست بپذیرد و دوست داشته باشد. حتما می‌پرسید چرا؟ دلیل آن کاملا واضح است. وقتی شما خود را دوست نداشته باشید و خود را لایق خوشبختی و شادی در زندگی ندانید، چگونه انتظار دارید به پیشرفت و سعادت نزدیک شوید!

انگیزه، هدف و خود را دوست داشتن،سه اصل مهم و ضروری برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت

چه موقع به این نتیجه رسیدید که لایق دوست داشتن نیستید و در زندگی قادر به پیشرفت نخواهید بود؟
خیلی از مراجعان می‌گویند: “پدر و مادرم مرتب مرا سرزنش می‌کردند و هر روز به من می‌گفتند تو به درد هیچ کاری نمی‌خوری و به هیچ کجا نمی‌رسی”. هر چه پدر، مادر، خواهر، برادر و یا دوستان‌تان به شما گفته‌اند تمام شده است. دیگر به آن‌ها توجه نکنید. تنها به صحبت‌های درونی خود گوش بسپارید.

در مورد خود چه فکر می‌کنید و با خود چه می‌گویید؟ آیا فکر می‌کنید لایق زندگی خوب و موفق هستید؟ آیا با خود به اندازه کافی مهربان هستید؟
طرز فکرتان را نسبت به خود تغییر دهید و با افرادی رفت‌وآمد کنید که از آن‌ها انرژی مثبت بگیرید. از افرادی که منفی هستند،‌ مرتب از زندگی گله و شکایت می‌کنند و به هر چیزی با شک و تردید نگاه می‌کنند، دوری کنید.

آیا اکنون خود را همان‌گونه که هستید می‌پذیرید؟ آیا می‌توانید خود را دوست داشته باشید و برای خود ارزشی قایل باشید؟
اگر پاسخ شما مثبت باشد مطمئن باشید امروز توانسته‌اید بهترین هدیه را به خود بدهید. بدون شک با این هدیه به قدرتی دست می‌یابید که می‌توانید به تمام خواسته‌های‌تان در اندک زمان دست یابید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت