نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » نوشیدنی ها » نوشیدنی های مخصوص نوروز ۹۲

به مناسبت نوروز باستانی نوشیدنی‌های این ماه هیجان بیشتری به خود گرفته است. سعی ما این بوده که رنگ های چشم‌نوازی را خلق کنیم و در اختیار شما بگذاریم تا رغبت بیشتری به تهیه و البته نوش جان کردن این نوشیدنی‌ها داشته باشید. البته نباید فراموش کرد که تهیه این نوشیدنی ها در عین حال ساده و روان است و خلق این رنگ‌ها توسط شما هم دست یافتنی. به این ترتیب می توانید برای عید و مواجه شدن با مهمانان قدرت پذیرایی خود را ارتقا ببخشید و ارزش بیشتری برای مهمانان خود قائل شوید. اگر هم صاحب کافی‌شاپ هستید می‌توانید منوی مخصوصی با این دستورها تهیه کنید و در اختیار مهمانان کافه تان قرار بدهید.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

چــای عیدانـه

چای لیمو- نعناع – میخک دارچین

مواد لازم:
>>
برگ نعناع تازه: ۲ الی ۳ ساقه
>> لیمو ترش:  یک‌دوم
>>  میخک: ۳ الی ۴ تکه
>> چوب دارچین: یک یا ۲ عدد

روش تهیه:

میخک و دارچین را درون آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه می‌گذاریم دم بکشد. برگ نعناع و لیمو ترش را درون لیوان ریخته و دارچین و میخک را که دم کشیده به آن اضافه می‌کنیم.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

دم نوش آسمانی

دم نوش بهارنارنج- گل محمدی

مواد لازم:

>> گل نارنج: ۲ الی ۳ گرم
>> شهد یا عصاره بهارنارنج: ۲ قاشق مرباخوری
>> برگ گل‌محمدی: ۲ گرم
>> آب جوش: یک لیوان

روش تهیه:

۲ تا ۳ گرم گل بهارنارنج را در لیوان ریخته و آب جوش را به آن اضافه نمایید. برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در لیوان را ببندید تا کاملا دم بکشد. سپس برگ گل‌محمدی و شهد بهارنارنج را اضافه کنید. می‌توانید در صورت دلخواه همراه با نبات سرو نمایید.

فوت آشپزی:

می‌توانید از عرق گل‌محمدی یا بهار نارنج نیز برای خوش‌طعم شدن این دمنوش استفاده کنید.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

چای پرتقال و بهار نارنج

ورون، میخک، استطوخودوس و پوست لیمو را هر کدام به اندازه یک قاشق مرباخوری داخل صافی قوری بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید و مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. این دستور برای ۲ نفر است.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

چای سیاه + هل + گرد لیمو

مقدار کمی از هر کدام را به داخل قوری ریخته و به مدت کمتر از ۵ دقیقه بگذارید دم بکشد. نوشیدن ۲ فنجان از این دم‌نوش به اندازه دو وعده مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب، آنتی‌اکسیدان در بدن آزاد می‌کند.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

چای سنگی

لیموامانی، اسطوخودوس و چای سیاه را هر کدام به اندازه یک قاشق چایخوری در داخل قوری ریخته و به مدت حداقل ۵ تا ۷ دقیقه صبر می‌کنیم تا دم بکشد. این مقدار برای دو فنجان کوچک کافی است. این ترکیب خنک‌کننده، مقوی معده، اشتهاآور و سرشار از پتاسیم، کلسیم و ویتامین C خواهد بود.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

دمنوش اسپرینگ

گل گاوزبان، بهار نارنج، هل، دارچین و آویشن را به اندازه یک قاشق چایخوری داخل صافی قوری ریخته تا به مدت حداقل ۱۰ دقیقه دم بکشد. این ترکیب برای دو فنجان است. نوشیدن این دمنوش باعث افزایش بیشتر اشتهای شما می‌شود. توصیه می‌شود  قبل از هر وعده غذایی نوش جان کنید.

نوشیدنی های مخصوص نوروز 92

چای ترش

مواد لازم برای دو فنجان:

>> چای ترش: یک قاشق مرباخوری
>> سمبل‌الطیب: یک عدد متوسط
>> گل گاوزبان: یک قاشق مرباخوری
>> اسطوخودوس: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

مواد گفته شده را داخل صافی قوری یا ظرف موردنظرتان بریزید. به اندازه یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و به مدت حداقل ۷ تا ۱۰ دقیقه اجازه بدهید تا دم بکشد. سپس به داخل فنجان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید.

تاریخ: 12 مارس 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: نوشیدنی ها
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت