مرتبط با این مطلب

کارتون

مدیر تامین برنامه شبکه دو سیما گفت: شبکه دو با تدارک ۱۱ عنوان کارتون خارجی تازه نوروز ۹۲ را به خانه مخاطبان خود می‌برد.

به گزارش افکارنیوز، «محسن همتی‌نژاد» مدیر تامین برنامه از پخش ۴ هزار دقیقه انیمیشن خارجی جدید در ایام نوروز خبر داد و گفت: نوروز ۹۲ شبکه زندگی با تدارک انیمیشن‌های روبات‌های مبارز، نجات سی دونه، عروسک‌های شاد، دکتر هانا، نون ابری، دوستان زمین، دورا دختر کنجکاو، خرس مهتاب، ماجراهای اکسار، شکل‌های مختلف و زندگی حشرات با دست پر به خانه مخاطبان خود می‌رود.

وی تصریح کرد: این انیمیشن‌ها که از تولیدات مهم و محبوب دنیا محسوب می‌شوند، هدیه نوروزی این شبکه به مخاطبان خود به شمار می‌روند و پخش آن ها از نوروز آغاز می‌شود.

همتی‌نژاد این اقدام را گامی بزرگ در راستای تامین نیاز مخاطبان این شبکه توصیف کرد و افزود: از افتخارات مهم ما این است که امسال ۱۸ عنوان انیمیشن داخلی و ۳۳ عنوان انیمیشن خارجی جدید از تلویزیون پخش کرده‌ایم، این اتفاق شگفت‌آور در حالی رخ می‌دهد که بضاعت دنیا در تولید انیمیشن سالی ۳۰ عنوان است.

این مقام مسوول گفت: این کارتون‌ها که مهر ماه سالجاری برای پخش در ایام نوروز تهیه شده‌اند، همگی بیش از ۴۰ قسمت دارند و پخش آن ها پس از نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته همتی‌نژاد «روبات‌های مبارز» در ۵۲ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای تهیه شده و درباره دانشمندی به اسم دکتر چارلی است که برای به دست آوردن سنگ‌های قدرت روبات‌هایی طراحی کرده، این روبات‌ها با روبات‌های دکتر گری که دانشمند بدجنسی است برای به دست آوردن این سنگ هاری ارزشمند رقابت می‌کنند.

«نجات سی دونه» هم در ۵۲ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است. سی دونه نام گل بی‌همتایی است که در جنگل می‌روید و بر اثر سهل‌انگاری یوهو و دوستانش از بین می‌رود و این شروع ماجراست.

«عروسک‌های شاد» نیز در ۵۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای قصه عروسک‌های کوچکی را به تصویر می‌کشد که در جنگل کوچکی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و ماجراهایی می‌آفرینند که برای بچه‌ها آموزنده است.

«دکتر هانا» هم نام انیمیشنی ۴۴ قسمتی است. دکتر هانا مرغ مهربانی است که دفتر مشاوره دارد و به بچه‌های کوچک شهر برای حل مشکلاتشان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: «نون ابری» ۴۴ قسمتی هم هر بار در ۹ دقیقه ماجراهای جالبی را درباره زندگی دو بچه گربه برای بچه‌ها روایت می‌کند.

«دوستان زمین» نیز در ۱۳ قسمت ۶ دقیقه‌ای تولید شده و درباره داستان زندگی پسرک بازیگوشی است که با استفاده از اختراعات دوست دانشمند خود به ارزش‌های زمین پی می‌برد.

«دورا دختر کنجکاو» هم ۳۵ قسمت دارد، این کارتون درباره زندگی دورا و دوست میمونش است.

«خرس مهتاب» هم در ۶۰ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده و به بچه‌های یاد می‌دهد که چطور در حل مشکلات به یکدیگر کمک کنند.

همتی نژاد افزود: ماجراهای اکسار، شکل‌های مختلف و زندگی حشرات هم انیمیشن‌های بی‌کلامی هستند که نکات آموزنده‌ بسیاری را برای بچه‌ها بازگو می‌کنند. این انیمیشن علاوه بر اینکه برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

وی گفت: شبکه دو با تدارک باکس ویژه کودکان و نوجوانان قصد دارد در ایام نوروز مخاطبان اصلی این شبکه را پای تلویزیون میخ‌کوب کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت