نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » جدیدترین برنامه غذایی کشورهای مختلف جهان

جدیدترین برنامه غذایی کشورهای مختلف جهان

جدیدترین برنامه غذایی کشورهای مختلف جهان

شما می توانید با بهترین و جدیدترین برنامه غذایی کشورهای مختلف جهان در این مطلب آشنا شوید. هر کشوری برای سلامت و تندرستی ملت خود برنامه غذایی خاصی را تدوین می کند. در ادامه شما با بهترین الگوی غذایی کشورهای مختلف جهان آشنا خواهید شد.

برنامه غذایی چینی- سیری طولانی مدت و حفظ وزن
مردم این کشور برای غذا خوردن از چوب استیک استفاده می کنند. استفاده از چوب استیک می تواند سرعت غذا خوردن را پایین بیاورد؛ در نتیجه میزان غذایی که خورده می شود نیز کاهش می یابد. به گفته متخصصان، هضم در دهان شروع می شود و با جویدن آنزیم های بزاقی دهان با غذا مخلوط می شود. هرچه بیشتر بجوید، ذرات کوچک تر خواهد شد و هضم آن ها آسان تر است. این یعنی ماده مغذی بیشتری جذب می شود. از طرفی در هر خانه چینی، چای سبز که نوشیدنی محبوب آن هاست، یافت می شود. چای سبز، سموم را دفع می کند و به روند هاضمه کمک می کند. علاوه بر آن با رادیکال های آزاد که سرطان زا و ایجاد کننده بیماری قلبی است نیز مقابله می کند.

برنامه غذایی اسکاندیناوی- تقویت سیستم گوارشی
سوئدی ها نیز همانند ایسلندی ها، لبنیات تخمیر شده با کیفیت بالا مصرف می کنند که برای سیستم گوارشی و ایمنی بدن حیاتی است. اگرچه سبزی ها در این برنامه غذایی نقش مهمی ایفا نمی کند، اما موادغذایی اسکاندیناوی دارای مواد سالمی است. توت که سرشار از آنتی اکسیدان است، یکی از میوه های پرطرفدار در میان سوئدی هاست. در این کشور کربوهیدرات تصفیه نشده مانند نان چاودار زیاد مصرف می شود. چاودار سرشار از فیبر است و احساس سیری طولانی مدتی در فرد ایجاد می کند.

برنامه غذایی مدیترانه ای-سالم برای قلب
غذاهای دریایی، انواع سبزی، میوه و غلات همه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و با کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت ارتباط دارد. اگرچه اغلب غذاهای مدیترانه ای حاوی پنیر و گوشت است اما به طور متعادل مصرف می شود. روغن زیتون، کلسترول خون را کاهش می دهد و با التهاب مقابله می کند. در برنامه غذایی مدیترانه ای بر مصرف ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان که خطر از دست دادن حافظه و عملکرد مغز را کاهش می دهد، تأکید می شود.

برنامه غذایی هندی- ضدالتهاب و نشاط آور
موادغذایی هندی حاوی انواع ادویه است که نه تنها طعم و رنگ به غذا می دهد بلکه دارای خاصیت زیادی نیز است. زردچوبه دارای تأثیر ضد التهابی قابل توجهی است و از علایم سندروم بی قراری روده می کاهد. زنجبیل در برطرف کردن ناراحتی معده بسیار موثر است. علاوه بر آن باعث تسکین معده نیز می شود. برای ایجاد نشاط، هندی ها دوغ می خورند که از ماست با طعم نعناع یا انبه تهیه می شود و سرشار از باکتری های مفید است که به روند هاضمه کمک می کند.

برنامه غذایی اتیوپی- کاهش خطر سرطان روده
موادغذایی مردم این کشور کم چرب و سرشار از مواد مغذی از جمله غلات است.از نوعی غلات سبوس دار غنی از فیبر، آهن، پروتئین و کلسیم در تهیه اغلب غذاها استفاده می شود. غلات نقش مهمی در حفظ سلامت گوارشی و کاهش خطر سرطان روده دارد.

برنامه غذایی ایسلندی- سالم برای مغز
ایسلندی ها ترجیح می دهند غذاهای ساده مانند غذای دریایی ساده و گوشت بره بدون چربی مصرف کنند؛ بیشتر مواد غذایی این کشور بدون استفاده از آفت کش تهیه می شود. ماست حاوی باکتری های مفید یکی از مواد غذایی مهم در برنامه غذایی روزانه این مردم است. علاوه بر آن ماهی تازه سرشار از اسید چرب امگا۳ است که قلب و مغز را سالم نگه می دارد. امگا ۳، خطر بروز آلزایمر، سکته و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

برنامه غذایی ژاپنی- مقابله کننده با سرطان
یکی از سالم ترین برنامه های غذایی مصرف ماهی است که سرشار از اسیدچرب امگا۳ است. خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. سبزی های چلیپایی و سویای تخمیر شده خطر بروز سرطان سینه را کاهش می دهد؛ زیرا باعث تعادل هورمون ها می شود. ژاپنی ها جلبک های خوراکی مصرف می کنند. این جلبک ها حاوی مواد معدنی مانند سلنیم و ید است که برای عملکرد تیروئید لازم است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت