نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » آیین همسرداری » چشم های سیر نشدنی شوهرم

چشم های سیر نشدنی شوهرم

چشم های سیر نشدنی شوهرم

امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی و ورود بسیاری از اسباب تصویری، بسیاری از افراد بالخص جوانان در معرض پورنوگراف قرار گرفته اند. جذابیت های دیداری و تنوع اسباب عرضه آن (فیلم، کتاب، عکس و… ) باعث شده است حتی برخی از افراد متاهل نیز در جستجوی کسب لذت از آن برآیند و آن را بر ارتباط مشروع زناشویی شان ترجیح دهند.

فکری که با شما نیست!
گاهی شیطنت های دوران نوجوانی همسر، زندگی مشترک امروزتان را به چالش می کشاند. دیدن صحنه های پورن در نوجوانی و یا بعد از بلوغ و تخلیه کردن غریزه جنسی با مشاهده تصاویر و یا خیال پردازی های متعاقب آن می تواند تاثیرات منفی ماندگاری را بر روان فرد بگذارد؛ و این دقیقا اشتباهی است که بسیاری از نوجوانان مرتکب آن می شوند و بعدها زندگی مشترکشان را دچار آسیب می کنند. مشاهده پورن در نوجوانی هرگز به این معنا نیست که نوجوان گرایش جنسی ناسالمی دارد بلکه به این معنا است که او در معرض خطر قرار دارد و انحراف جنسی، هر آن ممکن است اتفاق بیفتد.

درست است که کنجکاوی راجع به مسائل جنسی، بخش مهمی از ذهن نوجوان را به خود جلب می کند اما عدم آگاهی و شناخت صحیح از مسائل جنسی که غالبا با مخفی کردن سوالات از والدین و یا افراد دیگر به خاطر حجب و حیا اتفاق می افتد، باعث می شود نوجوان صرفا به خاطر کنجکاوی و پاسخگویی به سوالات خود، به دیدن پورنو متمایل شود تا شاید از این طریق اطلاعات جنسی اش را بالا ببرد، اما تکرار مشاهده صحنه های پورنو برای ارضای کنجکاوی،عادتی می شود که نه تنها اطلاعات جنسی نوجوان را افزایش نمی دهد بلکه ذهن را در مسیری غیر طبیعی پیش می برد و از فرمانی که مغز برای عمل جنسی در یک مسیر معین شده صادر می کند، منحرف می سازد به گونه ای که فرد با خودارضایی و تصور خیالات جنسی با فردی مجازی و نامعلوم که می تواند هر لحظه چهره ای دلخواه و متنوعی نیز داشته باشد به تسکین غریزه جنسی بپردازد. از سوی دیگر، صحنه های غلو شده ارتباط جنسی که همیشه تهی از عاطفه و عشق هستند و برای افزایش توجه و تحریک بیشتر این میل طراحی شده اند و صرفا ارضای جنسی را بر هر مولفه حیاتی این رابطه مهم ترجیح داده و آن را بسیار نیز مورد تاکید قرار می دهند، باعث می شوند ادراک یک رابطه سالم توام با علاقه و عشق در آینده برای همیشه مخدوش شود.

وقتی بوی بحران پورنو همه جا را می گیرد!
به تازگی متوجه شده اید که همسرتان سراغ دیدن پورنو می رود… و اکنون علت سردی ارتباط زناشویی تان را فهمیده اید!!

مشکل از آنچه که شما گمان می برید شاید حادتر نیز باشد! به مرور زمان با مشاهده افراطی پورنو تمایل به رابطه جنسی با همسر کاهش می یابد و بدین ترتیب این مسئله می تواند منجر به کمرنگ شدن ارتباط عاطفی همسران نسبت به یکدیگر شده و از میزان علاقه و دوست داشتن آنان نیز بکاهد. از سوی دیگر گاهی فرد با دیدن روابط جنسی غلو شده در فیلم ها و تصاویر مختلف ، نه تنها جذابیت جنسی همسرش را کمتر از واقع برآورد می کند و نمی تواند از طریق او به ارضای جنسی برسد بلکه میزان توقعات نیز شدت می گیرد و خواسته های نامعقولی از همسر مطالبه می شود. لذا روی آوردن به پورنو و جایگزین کردن آن به جای ارتباط مشروع و سالم زناشویی، می تواند عشق ساخته شده روزهای اولین آشنایی و سالیان ابتدایی زندگی را یک شبه به ویرانی تبدیل کند.

برای درمان همسرتان دست به کار شوید
* در مواجهه با همسرتان و یا هر فرد دیگری که به کرات از ابزارهای پورن استفاده می کند، باید در اولین گام، انگیزه فرد را از این تمایل مشخص کنید. بدانید که چرا او سراغ چنین رفتاری رفته است؟ آیا او کاملا آگاهانه وارد این جریان شده یا ناآگاهانه؟ آیا همسرتان را یک کنجکاوی به دیدن پورنو کشیده ؟ آیا در روابط جنسی اش با شما دچار مشکل شده است؟ آیا مشکلات زندگی و خانوادگی باعث کاهش روابط عاطفی اش با شما شده؟ علت هر چه باشد شما می توانید با یک گفتگوی صریح و بی پرده به شناسایی انگیزه ها و رفع مشکل بپردازید.

نکته: درست است که پورنو می تواند منجر به سردی روابط زناشویی و کمرنگ شدن عاطفه مثبت بین زوجین شود، اما ممکن است سردی میان شما به دلایل دیگری ایجاد شده باشد که با گفتگو با یک مشاور می توانید مشکل اصلی را پیدا کنید، شاید مقصر این فاصله خود شما هم باشید.

*عوامل تقویت کننده این رفتار را جستجو کنید. آیا دوستانش او را ترغیب به دیدن کرده اند؟ آیا تنهایی و بیکاری موجب این گرایش شده است؟و…

*عوامل کاهش دهنده رفتار را بشناسید. مثلا خلوت شبانه و یا روزانه او را با حضور خود پر کنید، اوقات فراغت شادی را برای او فراهم نمائید، در جمع های خانوادگی و دوستانه بسیار شرکت کنید، رابطه عاطفی خود و همسر را تقویت کنید، او را تشویق به کار کنید و….

* ترغیب همسر و افزایش انگیزه درونی، بهترین راه برای ترک این رفتار است. پیشرفت در مسائل کاری و اجتماعی، بهبود شرایط خانوادگی و عاطفی، در نظر گرفتن پاداش برای ترک این رفتار و… می تواند میزان تمایل او را برای کنارگذاشتن این عادت افزایش دهد.

* عواقب این اعتیاد را برای همسرتان روشن کنید. به او گوشزد کنید که این رفتار چه پیامدهای ناگواری دارد و می تواند آسیب جدی برای او، شما و فرزندانتان داشته باشد و در نهایت به او بگوئید که در صورت ادامه این رفتار، او را ترک خواهید کرد و هرگز باز نخواهید گشت.

*نقش مذهب را برای او پررنگ کنید. یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری یا توقف استفاده از ابزارهای پورن، گرایشات اخلاقی و معنوی است. هر اندازه اعتقاد به ارزش های اخلاقی و مذهبی در یک فرد بالا باشد احتمال گرایش به این رفتار کاهش می یابد و حتی عاملی برای کاهش انگیزه ارتکاب مجدد(تماشای پورن) نیز می شود.

*در صورت مفید به فایده نبودن نکات فوق، می توانید از یک متخصص در امور روابط جنسی یا یک سکس تراپیست برای حل مشکل درخواست کمک کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت