نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » تناسب اندام » بهترین روش برای بهتر شدن بازده ورزشی

بهترین روش برای بهتر شدن بازده ورزشی

بهترین روش برای بهتر شدن بازده ورزشی
اگر شما از ورزش کردن خود نتیجه بهینه ای را دریافت نمی کنید باید به روش های بهینه کردن ورزش را بیاموزید. دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است در رسیدن شما به نتیجه تاثیرگذار باشد. موارد زیر شاید بتواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

متابولیسم بدن خود را افزایش دهید
عادت بزرگترین دشمن سوزاندن چربی است. هرچه در یک نوع نرمش مهارت بیشتری به دست می آوریم که به طور مثال پیش از این برای سوخت و ساز بدن ما بسیار مفید بوده است، انرژی کمتری خواهیم سوزاند. برای آنکه بدنتان را تغییر بدهید، باید برنامه ورزشی خود را نیز هر از گاهی تغییر دهید. تنوع یکی از کلیدها است. تمرین با وزنه ها می تواند شکل اندامتان را تغییر دهد و ورزشهای هوازی سایز بدنی شما را کاهش خواهد داد. تحقیقات نشان داده است هر قدر شدت این تمرینات بیشتر باشد، بدن شما نه تنها در زمانی که در حال ورزش هستید کالری بیشتری را خواهد سوزاند، بلکه بعد از آن نیز بدن از فاز “پس از سوخت وساز” نیز بهره خواهد برد.

کاری را انجام دهید که دوست دارید
اگر از دویدن های طولانی بیزارید نیازی ندارد که آن را انجام دهید. آندرا دیبیلیس بنیانگزار متد Nyla معتقد است که هرچقدر ورزش شما لذت بخش تر باشد، استرس کمتری خواهید داشت. استرس می تواند تاثیر منفی بر روی بدن شما داشته باشد و میزان کلسترول بدن شما را افزایش دهد که این مسئله باعث می شود که وزنمان ثابت باقی بماند و نتوانیم به وزن دلخواه برسیم. او همچنین پیشنهاد می کند تا جای ممکن مصرف قند، الکل و کربوهیدراتهای بد را کاهش دهیم و غذاهای طبیعی بخوریم.

ژن خود را بشناسید
بهتر است کمی عمیق تر- تا سطوح مولکولی- نسبت به خود شناخت پیدا کنید. عوامل ژنتیک مهمترین فاکتوری است که نشان می دهد چربی و اضافه وزن شما از کجا می آید و چه نوع رژیم و ورزشی می تواند برای شما مفید باشد. امروزه تست های بسیاری وجود دارد که DNA شما را بررسی کرده و رژیم غذایی مناسب و تمرین های بدنی کارآمد را به شما پیشنهاد خواهند کرد. از جمله این تست ها می توان به DNAfit و BodyScience program اشاره کرد.

برنامه روزمره خود را هدف‌‎گذاری کنید
می توانید هر روز ورزش کنید، اما اگر ندانید که هدفتان چیست متوجه تغییری نخواهید شد. برنامه ریزی بسیار مهم است. همانند یک برنامه اقتصادی، برنامه ریزی روزانه می تواند برای وضعیت سلامت و جسم شما بسیار اهمیت داشته باشد. در نظر گرفتن یک سنبل بصری نظیر یک تاریخ در دفترچه برنامه ریزی شما می‌تواند برای شما ایجاد انگیزه کرده و به شما اجازه ندهد تا جلسه ای را لغو کرده و بخود بگویید که نمی توانید.

بخورید تا لاغر شوید
شعار “کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید” شاید به نظر بسیار شیک و کاربردی بیاید، اما اگر تغذیه اشتباهی داشته باشید، نه تنها بدنتان را از مواد مغذی خالی خواهید کرد، بلکه رفته رفته انرژی شما نیز تحلیل می رود. جین کلود واکاسین (Jean-Claude Vacassin) می گوید: ما حتی به مراجعین خود می گوییم که بیشتر بخورند تا چربی بیشتری را از دست بدهند. شاید به نظر متناقض برسد اما سوء تغذیه می تواند شما را از روندی که در آن قرار دارید بازدارد.

پس برای هر ورزش چه چیزی بهتر است بخوریم؟
کربوهیدراتها ماهیچه ها را تغذیه می کنند و پروتئین آن را می سازد. بسیاری از افراد تصور می کنند که قبل از هر ورزش باید وعده حجیمی از پروتئین مصرف کنند؛ اما این کار ممکن است سبب سوء هاضمه و رودل شود. کربوهیدراتهای ساده نظیر آناناس، انگور و خرما بسیار مفید هستند. به طور مثال یک عدد خرما برای ۴۵ دقیقه ورزش کافی است.

برای بازیابی قوا استراحت کنید
بازیابی قوا بخشی از ورزش کردن است که معمولا به آن پرداخته نمی شود. اما باید بدانید که این کار به اندازه ورزش کردن می‌تواند مفید باشد. هنگامی که بیش از اندازه ورزش می کنیم ممکن است دچار خستگی مفرط و ماهیچه های دردناک شده و به خود آسیب برسانیم. برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که تنها از ۸۵ درصد از توان خود استفاده کنید و هر از گاهی بیشتر از این میزان از خود کار بکشند.

اولویت دادن به خواب امری ضروری است زیرا خواب، زمانی است که بیشتر تغییرات فیزیولوژیکی اتفاق می افتد: بدنتان هورمون رشد ترشح می کند که بافت ها، رباط ها و عضلات بدن را ساخته و بازسازی می نماید. بهتر است سعی کنید شبها حدود ساعت ۱۰ بخوابید. هورمون رشد در بخش اول شب به حداکثر میزان خود می رسد؛ به همین دلیل زود خوابیدن می تواند تاثیر بسیاری بر نتیجه ای که از ورزش کردن می گیرید، داشته باشد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت