نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » جالب انگیز » دستور پخت این غذا ۹ میلیارد تومان می ارزد

دستور پخت این غذا ۹ میلیارد تومان می ارزد

یک زن و شوهر رستوران دار دستور پخت غذای خوشمزه شان را به قیمت ۳ میلیون دلار معادل ۹ میلیارد تومان فروختند. این غذای جالب و خوشمزه از گوشت خالص تهیه می شود و طرفداران زیادی در بین چینی ها دارد.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

«دیگر مثل سابق انرژی کافی ندارم. چهل سال است که در این حرفه مشغولم» این جمله‌ای است که خانم کونگ در مورد شغل پردرآمدش می‌گوید، اما دستور پخت غذای آن‌ها چقدر می‌ارزد؟

خانم بتی کونگ به همراه شوهرش «ها وای کای» هر روز صبح کارشان همین است. آن‌ها سپیده‌دم از خواب بیدار شده و سپس از بیرون گوشت تهیه می‌کنند تا کار آشپزی خود را شروع کنند. آقای کای از پدرش دستور پختی را یاد گرفته که خیلی می‌ارزد. او در آشپزخانه مشغول درست کردن گوشت خوک و اردک شده و همسرش نیز جلوی غذاخوری را مرتب می‌کند.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

از حدود ساعت ۱۱ صبح، مشتریان به غذاخوری ساده آن‌ها سرازیر شده و این رویه تا پس از غروب آفتاب نیز ادامه دارد. آقای کای کار خورد را از یک غرفه خیلی کوچک در محله چینی‌های سنگاپور شروع کرد، اما به تدریج توانست شغل خود را گسترش دهد. او به همراه همسرش توانستند مغازه‌ای کوچک به نام «گوشت رُست شده کای لی» را راه بیندازند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۲ در حالی که به سن ۷۰ سالگی رسیده بودند تصمیم گرفتند که خود را بازنشسته کنند. اما دو سال بعد اتفاقی بسیار مهم برای آن‌ها رخ داد. یک شرکت خوشه‌ای سنگاپوری به نام «آزتک» به آن‌ها برای دستور پخت جادویی‌شان سه میلیون دلار پرداخت کرد.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

موفقیت چگونه حاصل شد؟
«مایکل مان» موسس شرکت آزتک گوشت رست شده کای لی را امتحان کرد و می‌دانست اگر او خوشش بیاید پس افراد دیگری هم از آن غذا خوششان خواهد آمد. جرمی پسر مایکل است و می‌گوید: «ما معمولا قرارهای تجاری‌مان را سر ناهار برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از مدیران ارشدمان هم به ما گفت که این مغازه [کای لی] به فروش گذاشته شده است. شرکت آزتک در نهایت توانست غذاخوری کای لی را بخرد.

علاوه بر دستور پخت غذا، ارزش ملک آن مغازه نیست مهم بود. از شروع صحبت‌های شرکت آزتک با کای لی، قیمت ملک در آن منطقه به شدت سیر صعودی داشت. بنابراین شرمت مجبور شد نسبت به پیشنهاد ابتدایی خود ۳۷۰ هزار دلار اضافه‌تر پرداخت کند. شرکت آزتک در اصل در حوزه الکترونیک و لامپ‌های ال ای دی فعالیت می‌کند و پس از ورود به حوزه غذا مدعی شده که برنامه‌های خیلی خوبی در این زمینه دارد.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

در حال حاضر دو شعبه برای غذاخوری کای لی وجود دارد. شرکت آزتک در حال حاضر بر روی یک آشپزخانه مرکزی سرمایه‌گذاری کرده است تا تمام غذاها در آنجا درست شده و سپس از آنجا به شعبه‌ها ارسال شود. طبق توافق فروش، آقای کای و همسرش باید مدتی را موقتا در شرکت آزتک بمانند و آشپز‌ها و کارکنان جدید را تربیت کنند.

سنگاپوری‌ها و عشق به غذا
سنگاپوری‌ها عاشق غذاهایشان هستند. آن‌ها گاهی اوقات چند ساعت بحث می‌کنند تا بفهمند بهترین جایی که می‌توانند برای غذا خوردن بروند کجا است. اکثر خانواده حداقل هفته‌ای یک بار در بیرون از خانه غذا می‌خورند.

پس از واگذاری غذاخوری کای لی به شرکت آزتک، امیدها به صنعت غذای سنگاپور بازگشته است. در یک مرکز فروش غذای ارزان در شرق سنگاپور به نام «بِدوک،» یک غرفه کوچک به نام «آنکل چیکن رایس» وجود دارد که توسط نیوِن لِئونگ اداره می‌شود.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

دستور پخت ممتاز «مرغ برنجی» او نیز از پدرش به او رسیده است. پدر لئون در سال ۱۹۷۱ کار خود را شروع کرد. دستور پخت غذای آقای لئونگ نیز با قیمت تقریبی ۳۲ هزار دلار در بازار به فروش گذاشته شده است. او متعهد شده که آموزش‌های کافی نیز را به خریدار ارائه خواهد کرد.

آقای لئونگ واقعا امیدوار است که بتواند شخصی با ذوق را پیدا کند که به دستور پخت او اهمیت بدهد. او می‌گوید: «به نظرم اگر کسی پتانسیل مرغ برنجی من را ببیند قطعا از آن خوشش خواهد آمد. در این صورت میراث پدرم هم ادامه خواهد داشت. ما فرزندی نداریم تا این میراث را برای او باقی گذاریم، بنابراین اگر خریداری پیدا شود بسیار خوب خواهد شد.»

پول درآوردن از چنین میراثی کاری حالا آسان‌تر شده است. نسل جوان سنگاپور عموما تمایلی ندارند تا ساعت‌ها پای اجاق گاز بایستند و غذا درست کنند. حتی معدود افرادی پیدا می‌شوند که حاضر هستند از این راه پول دربیاورند.

دستور پخت این غذا 9 میلیارد تومان می ارزد

آقای لئونگ امیدوار است که هر چه زودتر دستور پختش به فروش برسد، چرا که به قول خودش یکی از بهترین سرآشپزهای سنگاپور است. اما تا آن روز او درست مانند پدرش هفت روز هفته غذا خواهد پخت و به مشتریان خواهد فروخت. آقای ها وای کای و همسرش بتی کونگ نیز منتظر روز بازنشستگی خود هستند. البته باید قبل از هر چیز تمام ریزه‌کاری‌های دستور پخت سه میلیون دلاریِ خود را به شرکت آزتک یاد دهند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت