نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » درمان » راهکار طب سنتی برای درمان مسمومیت

راهکار طب سنتی برای درمان مسمومیت

راهکار طب سنتی برای درمان مسمومیت

با گرم تر شدن هوا مسمویت در افراد نیز بیشتر می شود و سماتک راهکار طب سنتی برای درمان مسمومیت را در ادامه بیان می کند. بهتر است پس از مسمومیت غذایی به این راهکار دقت کنید.

هنگام مسمومیت غذایی توصیه می‌شود که سیر، دارچین، سیب، موز و لیمو مصرف شود. مسمومیت غذایی معمولا در فصل گرما به دلیل فاسد شدن سریعتر موادغذایی شایع است و دارای علائمی مثل استفراغ، اسهال، تهوع، سردرد و دردهای شکمی است.

در چنین شرایطی ابتدا توصیه می شود که میزان آب از دست رفته بدن جبران شود به همین دلیل خوردن مایعات مثل آب،چای و آب‌میوه مناسب است. از دیدگاه طب سنتی برخی خوراکی ها خواص ضدقارچی داشته و پس از مسمومیت کاربرد دارند مثلا سیر، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به هنگام مسمومیت خوردن آن توصیه می شود.

به هنگام مسمومیت، پتاسیم بدن افت می کند به همین دلیل جبران آن با خوردن موز و سیب توصیه می شود. خوردن لیمو مفید است و مصرف ریحان در ماست نیز توصیه شده است.

استراحت کردن، عدم استعمال دخانیات، نخوردن کافئین مثل قهوه و نخوردن خودسرانه دارو از نکاتی است که باید رعایت شود.این متخصص طب سنتی افزود: مصرف جوشانده شیرین‌بیان، ریشه زنجبیل و گون و همچنین دارچین نیز به رفع مسمومیت غذایی کمک می‌کند.

تاریخ: 05 جولای 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت