نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » توصیه های ضروری برای لذت بردن از ورزش

توصیه های ضروری برای لذت بردن از ورزش

توصیه های ضروری برای لذت بردن از ورزش
ورزش یکی از لازمه های زندگی سالم است. ورزش می تواند ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت، سکته و بیماری قلبی را کاهش دهد. معمولا” ما همیشه ورزش را با اشتیاق آغاز می کنیم اما بعد از چند هفته، اشتیاق ما از بین می رود. به گقته یکی از متخصصین: این مهم است که ما از ورزش کردن لذت ببریم، نه آن که ورزش را فقط به چشم یک اجبار ببینیم. برای لذت بردن از ورزش، باید فعالیت های جذاب را به آن اضافه کنید یا با خلاقیت خودتان، تغییراتی در برنامه ورزشی روتین خود بوجود آورید.

ورزش نباید ناخوشایند باشد
بسیاری از متخصصان بدنسازی طوری در مورد تمرین صحبت می کنند که انگار تمرین بدون بریدن نفس، خیس عرق شدن و خستگی برای چند روز بعدی اش، ارزشی ندارد. مهم این است که شما بدانید هر ورزشی حتی با شدت متعادل، از اینکه اصلا” ورزش نکنید، بهتر است. این را بدانید که ورزش تنبیه نیست. اگر از ورزش به عنوان ابزاری استفاده می کنید تا خودتان را به خاطر زیاده روی در غذا خوردن زیاد تنبیه کنید، هیچ وقت از آن لذت نخواهید برد و انگیزه ای برای ادامه دادن آن نیز پیدا نخواهید کرد.

کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید
اگر کاری را دوست داشته باشید، آن را انجام خواهید داد. پس شما چه چیزی را دوست دارید؟ دوست دارید با یک همراه ورزش کنید؟ یا می خواهید تنها باشید؟ دوست دارید بیرون و در محیط آزاد ورزش کنید؟ یا از سرمای هوا و خیس شدن متنفرید؟ شیوه های مختلف ورزش را امتحان کنید تا در نهایت فعالیتی که از آن بیشترین لذت را می برید، پیدا کنید. پیاده روی، ورزش های رزمی، رقص باله، یوگا، رویینگ، بوکس، کوهنوردی یا شنا چطور هستند؟ ورزش کردن به این معنا نیست که شما حتما” باید به باشگاه بروید یا مشغول دویدن باشید.

کم کم وارد ورزش شوید
اگر ورزشی برای شما جدید است، یا بعد از مدت زیادی فعالیت قدیمی را دوباره می خواهید شروع کنید، نیازی نیست از همان ابتدا خودتان را خسته کنید. بدن شما بابت فشار بسیار زیاد در همان ابتدا از شما تشکر نخواهد کرد. درد، کلافگی و خستگی بعد از ورزش تنها این باور که ورزش کردن ناخوشایند است را در شما تقویت خواهد کرد. دفعات اول به خودتان سخت نگیرید. هر جلسه می توانید فشار را کمی افزایش دهید.

ورزش را تبدیل به یک عادت کنید
مردم ورزشکار چه نقطه ی مشترکی با یکدیگر دارند؟ آیا جواب تداوم و ثبات آن ها نیست؟ پس اولین اولویت شما باید تبدیل ورزش به یک عادت باشد. بعد از آن می توانید روی بالا بردن آمادگیتان تمرکز کنید. حتی اگر برای ماه اول به طور مرتب به باشگاه بروید و هر جلسه تنها ۱۰ دقیقه ورزش کنید، باز هم کافیست.

انتظار پاسخ سریع نداشته باشید
یکی از دلایلی که اکثر مردم خیلی ورزش را با شدت زیاد شروع می کنند و خیلی سریع هم جا می زنند، انتظار آن ها برای دریافت یک پاسخ سریع است. وقتی این پاسخ را دریافت نمی کنند، ناامید می شوند. صبور باشید، اجازه دهید زمان بگذرد. از یاد نبرید که ورزش یک تأثیر طولانی مدت و مفید روی سلامتی می گذارد. غیر از فرمی که بدنتان کسب می کند.

برای هدفی که دارید، ورزش درست را انتخاب کنید
اگر هدف مشخصی دارید و می خواهید زمان و تلاش زیادی را وقف ورزش کنید، مطمئن شوید که زمان و وقت شما صرف ورزش درست می شود. به چه چیزی می خواهید دست پیدا کنید؟ با خودتان رو راست باشید و اگر لازم شد، از دیگران مشاوره بگیرید.

پیشرفت خود را دنبال کنید
یکی از مزیت های ورزش مداوم، تجربه ی رشد و پیشرفت است. اگر پیشرفتی نبینید، احتمالا” ناامید می شوید. پس کوچک ترین پیشرفتی که می کنید را دنبال کنید تا همیشه انگیزه ی خودتان را در یک سطح بالا نگه دارید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت