نایت ملودی » سلامت » تغذیه » تغذیه و بیماری ها » در عرض سه ماه کلسترول خود را کاهش دهید!

کاهش کلسترول

اختصاصی ملت ایران:این مواد غذایی فقط در عرض ۳ ماه می توانند کلسترول شما را پایین بیاورند بدون اینکه شما مجبور به ترک پنیر، شکلات و یا تخم مرغ شوید. اجرای اینکار اصلا مشکل نیست و فقط کافی است این مواد غذایی را استفاده نمایید.
غذاهای تازه، فیبردار، آجیل، سویا، روغن های سالم و جو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همه ما مقداری کلسترول را در خون خود داریم زیرا آن برای بسیاری از عملکردهای جسمی ضروری می باشد. اما اکثر ما – ۶۰ درصد- بیش از حد لازم دارای کلسترول هستیم. کلسترول بالا، عامل کلیدی در توسعه بیماری های قلبی است.
با توجه به این نکته، لازم است از غذاهای تازه استفاده کنیم. سعی نمایید غذاهای فیبرداری همچون دانه هایی مثل لوبیا را به لیست غذایی خود اضافه کنید. غذاهای فیبردار باعث جذب کمتر چربی اشباع شده و حفظ سرخرگها از بیماری های قلبی می شوند.
درمورد آجیل ها می توانیم بگوییم که اکثر دانه های گیاهی از جمله بادام، پسته و بادام زمینی برای کاهش کلسترول مفید هستند. با این وجود از خوردن انواع شور آنها بپرهیزید. مطالعات نشان می دهند که خوردن ۸ تا ۱۰ عدد از این دانه ها بطور روزانه ۵ درصد کلسترول کلی افرادی که دارای کلسترول ال دی ال بالایی می باشند، را کاهش می دهد.
با استفاده از سویا به جای لبنیات و گوشت می توانید چربی اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف نمایید. پروتئین سویا می تواند کلسترول را پایین بیاورد.
از روغن های سالم همچون روغن زیتون استفاده کنید که سطح کلسترول را نه کاهش و نه افزایش می دهند. از خوردن روغن های اشباع شده مانند کره و پیه خودداری نمایید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت