نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » دارو ها » بهترین نوشیدنی برای بانوان

بهترین نوشیدنی برای بانوان

بهترین نوشیدنی برای بانوان

روزهای قاعدگی، روزهایی هستند که به‌راحتی سپری نمی‏شوندو دربیشتر مواقع با درد و ضعف همراهند، به‌همین دلیل پای قرص‏های مسکن مثل ژلوفن، بروفن و… به میان می‏ آید. اما فراموش نکنید که داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌کنند و عوارض مواد شیمیایی را هم ندارند. رازیانه از آن‌دست گیاهانی است که قادر است انقباض‌های قاعدگی را کنترل و تنظیم کند. یکی دیگر از مزیت‏های این گیاه در این دوران کاهش درد قاعدگی است. با نوشیدن این معجون، به‌دلیل ترکیب نشاط‌آوری که دارد، می‏توانید با خیال راحت به کارهای روزمره‌تان بپردازید.

مواد لازم برای تهیه یک لیوان اسموتی ( برای یک نفر و یک وعده):
• سیب: یک عدد
• رازیانه: یک فنجان
• هویج: دو عدد متوسط
• زنجبیل: یک قاشق غذاخوری
• آب سیب: یک فنجان
• آبلیمو: یک قاشق مرباخوری
• کرفس: نصف ساقه

طرز تهیه:

• تخم رازیانه را بکوبید و فراموش نکنید که باید کاملا به پودر تبدیل شود وحتی دانه‌ای از آن نکوبیده باقی نماند.

• تمام مواد را داخل میکسر بریزید. اما فراموش نکنید که این معجون به‌دلیل موادی که دارد باید بیشتر از معجون‏های قبلی معرفی شده داخل میکسر هم زده شود. شاید بین ۱۵ تا ۲۰دقیقه زمان برای مخلوط شدن مواد با هم کافی باشد. چون هویج، سیب و کرفس به‌راحتی با یکدیگر مخلوط نمی‏شوند.

• این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یک آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد. فراموش نکنید که کرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن» (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را کاهش دهند.

• همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط‌آور است. این مزیت برای روزهای قاعدگی که بیشتر خانم‏ها کسل و بی‌حوصله هستند، می‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.

ژلوفن گیاهی

بهترین نوشیدنی برای بانوان

استفاده از تخم رازیانه راهکار پیشنهادی مادربزرگ‏ها برای رهایی از درد شدید قاعدگی است. در قدیم اعتقاد داشتند که اگر مقداری تخم رازیانه (تخم آسیاب شده) را با مقداری آب بخورید، می‏توانید خواب آرامی داشته باشید، اما مهم‌تر از آن باید بدانید که این گیاه درد شما را در مدت زمانی کمتر از نیم ساعت پس از استفاده، بهبود می‌بخشد. این گیاه بدن‌تان را خنک کرده و گرمای ناشی از قاعدگی را کاهش می‌دهد، به همین دلیل رازیانه می‏تواند بهترین جایگزین مسکن‏های شیمیایی باشد که مصرف آنها به‌طور مداوم توصیه نمی‏شود.

با سیب ریلکس شوید

این میوه چهار فصل یعنی سیب خواص بی‏شماری دارد که هر فردی با خوردن روزی یک عدد از آن قادر است جسم خود را از هر بیماری دور نگه دارد. با این حال به چند ویژگی منحصر به فرد سیب اشاره می‏کنیم. سیب برای عملکرد مغز بسیار مقوی است. به‌طور کلی سیب به‌علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند. اگر به‌دنبال این هستید که یک روز آرام را پشت‌سر بگذارید بهتر است هر روز یک عدد سیب میل کنید، زیرا ویتامین‌های گروه B، منیزیم، فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام‌بخشی بر اعصاب دارد.

هویج جادوی نارنجی

همه ما می‏دانیم که هویج منبع غنی بتاکاروتن است. اما نقش بتاکاروتن در هویج چیست؟ این ماده پیش‌ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود، به همین دلیل می‏تواند نقش کاربردی را برای بدن ما داشته باشد. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارش همچنین در رشد سلول‌ها و… حائزاهمیت است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید بتاکاروتن، یک آنتی‌اکسیدان است و بیماری‌های ناشی از پیری را هم کاهش می‌دهد. نقش هویج در این معجون خون‌سازی است که برای دوران قاعدگی می‏تواند موثر باشد، به همین دلیل توصیه می‏شود حتی اگر به هر دلیلی قادر به تهیه معجون نبودید، هویج خام یا آب هویج فیلتر نشده را در بیشتر اوقات به‌خصوص در روزهای قاعدگی میل کنید .

تاریخ: 11 می 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت