مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » فرهنگ و هنر » موسیقی » کنسرت ها » کنسرت گروه «شمس» در فستیوال «ایماژو دی» اتریش

کنسرت گروه شمس

گروه «شمس» به سرپرستی کیخسرو پورناظری در فستیوال «ایماژو دی» (Imaago dei) شرکت می‌کند.

به گزارش عرش نیوز به نقل از ایسنا ، سرپرست گروه شمس با اعلام این خبر گفت: «این کنسرت در ۱۹ اسفند در شهر کرمز اتریش با عنوان «سماع خلقت» توسط نواِ فستیوال گِس-ام-بی-اچ(NOE Festival GesmbH ) برگزار می‌شود.

در این کنسرت منتخب کارهای گروه شمس در دو بخش موسیقی عرفانی(تنبور) و موسیقی ملی(ایرانی) با خوانندگی سهراب پورناظری، تجمه تجدد و گروه سماع اجرا می‌شود.

کیخسرو پورناظری که در سال ۵٩ گروه شمس را با بهره بردن از اشعاره مولانا تاسیس کرد در مورد این رپوتوآر تصریح کرد:« کنسرتی که در اتریش بروی صحنه می‌رود اجرای مجدد کنسرت سال ٨۶ گروه شمس به مناسبت بزرگداشت مولانا است و از آنجایی که در آن کنسرت بخشی به سماع نیز اختصاص داشت در این فستیوال گروه شمس از سماع نیز بهره می‌گیرد.»

کیخسرو پورناظری(تار و تنبور)، طهمورث پورناظری( بربت و تنبور)، سهراب پورناظری( خواننده، کمانچه و تنبور)، نجمه تجدد( خواننده)، کاوه گرایلی(سه تار و تنبور)، شهاب پارنج(سازهای کوبه‌ای)، حسین زهاوی(سازهای کوبه‌ای)، خورشید دادبه (بم تار و تنبور)، امیر حسین حسنی نیا(سماع‌گر) به عنوان گروه شمس در فستیوال ایماژو دی شرکت خواهند کرد.

گروه شمس از ابتدای تاسیس خود تا به امروز بیش از ٣٠٠ کنسرت در ایران وبیش از ٢٠٠ کنسرت در خارج از کشور برگزار کرده و در فستیوال ایماژو دی به عنوان تنها گروه ایرانی شرکت دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت