نایت ملودی » خانواده » آموزش کامل طرز بافت دامن دخترانه

آموزش طرز بافت دامن دخترانه

در این قسمت آموزش بافت دامن بچه گانه را برای شما خانمها خوش ذوق در نظر گرفتیم می توانید برای هدیه به عزیزانتان نیز آنها را ببافید ،  چرا که کاری که توسط خود شما بافته می شود علاوه بر منحصر به فرد بودن ، احساس و انرژی شما را نیز با خود منتقل خواهد کرد امیدواریم خوشتان بیاد

این بافت دامن بچه گانه یکی از طرح های  زیباست که آموزش آن را در زیر می بینید :

سایزها: دو سال-سه سال-چهار تا پنج سال-شش تا هفت سال-هشت تا نه سال

وسایل مورد نیاز:

کاموای قرمز رنگ ۱۰۰-۱۰۰-۱۰۰-۱۵۰-۱۵۰ گرم
کاموای سفید رنگ ۵۰-۵۰-۵۰-۵۰-۵۰ گرم
میل دوطرفه شماره ۳
میل گرد و دوطرفه شماره ۳.۵
میل گرد و دوطرفه شماره ۴
کاموا باید به گونه ای باشد که ۲۲ دونه در ۲۵ رج با بافت ساده و میل شماره ۴ دارای ابعاد ۱۰*۱۰ سانتیمتر مربع باشد.

نحوه بافت

ابتدا ۱۵۶-۱۶۲-۱۶۸-۱۷۴-۱۸۰ دونه در میل شماره ۳.۵ با رنگ قرمز سربیاندازید. چهار رج به زیر ببافید. (رج اول از روی کار خواهد بود) سپس دو ر ج با رنگ سفید به زیر ببافید. بعد دو رج با رنگ قرمز به زیر ببافید سپس دو رج با رنگ سفید به زیر ببافید. بعد با رنگ قرمز سه رج به زیر ببافید. (رج آخر از روی کار خواهد بود) بعد بافت رابه حالت گرد دربیاورید و بافت را با میل شماره ۴ ادامه دهید. با رنگ سفید ۱-۲-۱-۲-۱ دور ساده ببافید. سپس با رنگ قرمز ۱-۱-۲-۲-۳ دور ساده ببافید. بعد برای سایز دو سال Chart A برای سایز سه سال Chart B برای سایز چهار تا پنج سال Chart C برای سایز شش تا هفت سال Chart D و برای سایز هشت تا نه سال Chart E را شش تکرار عمودی ببافید. بعد با پترنی که در شکل پترنها با عنوان CHARTS مشخص شده بافت را ادامه دهید. وقتی یک تکرار عمودی پترن تمام شد در دور بعد برای سایز سه سال یک دونه کم کنید که در نهایت میشود ۱۶۱ دونه. با رنگ قرمز ۱-۱-۲-۲-۳ دور ساده ببافید بعد با رنگ سفید ۱-۲-۱-۲-۱ دور ساده ببافید. بعد با رنگ قرمز بافت را به شرح زیر ادامه دهید: ۴-۵-۵-۵-۵ دور ساده ببافید.

دور بعد: *۲۴-۲۱-۲۲-۲۷-۲۸ دونه به زیر ببافید، دو تا یکی از زیر* فاصله بین دو * را تا انتها تکرار کنید. پس در این دور ۶-۷-۷-۶-۶ دونه کم می شود.بعد ۴-۵-۵-۵-۵ دور ساده ببافید.دور بعد: *۲۳-۲۰-۲۱-۲۶-۲۷ دونه به زیر ببافید، دو تا یکی از زیر* فاصله بین دو * را تا انتها تکرار کنید. پس در این دور ۶-۷-۷-۶-۶ دونه کم می شود.بعد ۴-۵-۵-۵-۵ دور ساده ببافیددور بعد: *۲۲-۱۹-۲۰-۲۵-۲۶ دونه به زیر ببافید، دو تا یکی از زیر* فاصله بین دو * را تا انتها تکرار کنید. پس در این دور ۶-۷-۷-۶-۶ دونه کم می شود.بعد ۴-۵-۵-۵-۵ دور ساده ببافید. بعد به نحو توضیح داده شده ۶-۵-۵-۷-۶ بار دیگر دونه کم کنید. (تعداد دانه ها در نهایت ۱۰۲-۱۰۵-۱۱۲-۱۲۰-۱۲۶)بعد در سایز چهار تا پنج سال ساله دو دور و در سایز هشت تا نه سال چهار دور ساده ببافید و بعد به شرح زیر ادامه دهید:

سایز سه ساله: در دور بعد یک دونه کم کنید. (تعداد دانه ها ۱۰۴)

سایز هشت تا نه ساله: در دور بعد دو دونه اضافه کنید. (تعداد دانه ها ۱۲۸)

تمامی سایزها: یک دور به زیر ببافید، بعد با رنگ سفید یک دور به زیر ببافید، بعد با رنگ قرمز دو دور به زیر ببافید، بعد با رنگ سفید یک دور به زیر ببافید، در دور بعد یک دونه با رنگ قرمز و یک دونه با رنگ سفید تا انتهای دور ببافید.

بعد با میل شماره ۳ کشباف یکی زیر، یکی رو را ۳-۳-۴-۴-۵ دور ببافید.دور بعد: ۲-۳-۳-۳-۳ دونه اول کشباف، ژوته، دو تا یکی از زیر *۴-۶-۶-۶-۶ دونه کشباف، ژوته، دو تا یکی از زیر* فاصله بین دو * را تا ۲-۳-۳-۳-۳ دونه مانده به انتهای دور تکرار کنید و بقیه را کشباف ببافید.بعد ۳-۳-۴-۴-۵ دور دیگر کشباف ببافید و بعد شل کور کنید.بعد با میل شماره ۳ یک نوار توپر به اندازه ۱۱۰-۱۱۵-۱۱۵-۱۲۰-۱۲۰ سانتیمتر ببافید و از محل ژوته های کمر دامن رد کنید، سپس دو عدد پوم پوم یکی به رنگ سفید و یکی به رنگ قرمز درست کنید و به انتهاهای این نوار تو پر مطابق شکل متصل نمائید.

 

آموزش کامل طرز بافت دامن دخترانه

 

عکس دامن کوتاه بافتنی

توضیحات پترنها:

-خانه هائی که به رنگ سفید است ساده به رنگ سفید ببافید

-خانه هائی که به رنگ قرمز است ساده به رنگ قرمز ببافید

آموزش کامل طرز بافت دامن دخترانه

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت