نایت ملودی » اخبار » سیاست » تعویق در مذاکره ایران و ۱+۵ هنوز نهایی نشده است

علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد

علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به موضوع تعویق مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: این مسئله در حد یک ایده بوده و تایید نهایی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع به تعویق افتادن مذاکرات ایران و ۱+۵ که از طرف مذاکره کننده ایران پیشنهاد شده در سطح مذاکره و لابی پیگیری می‌شود تا به نتیجه نهایی برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: امکان دارد این مذاکرات به نتیجه نرسیده و زمان برگزاری دوره بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ طبق زمان توافق قبلی برگزار شود.

بروجردی با بیان اینکه زمان توافقی مذاکره زمان مناسبی برای مذاکرات است، اظهار داشت: معمولا زمانی که توافقی برای برگزاری مذاکرات صورت می‌گیرد فرض براین است که تغییری در زمان مذاکرات صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان گفت: موضوع به تعویق افتادن مذاکرات ایران و ۱+۵ در حد یک ایده بوده و معلوم نیست که آیا این ایده حاکم شود و یا همان تاریخ قبلی زمان برگزاری مذاکرات باشد.

گفتنی است، طبق توافقات قبلی قرار بود دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) برگزار شود ولی اخیرا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخن از به تعویق افتادن این زمان کرده است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت