نایت ملودی » خانواده » کودک و نوجوان » اصول تربیتی » هدیه های نوروزی جالب برای بچه ها

از قدیم رسم بوده که بزرگتر‌ها لای قرآن اسکناس نو می‌گذاشتند و در دید و بازدید‌های نوروزی این پول‌ها را به عنوان عیدی به بچه‌ها می‌دادند. رسم زیبایی است اما بسیار‌ها دوست ندارند به عنوان عیدی به بچه‌ها پول بدهند و هدیه را ترجیح می‌دهند. بچه‌های کوچک‌تر که ارزش پول را درک نمی‌کنند، با هدیه بیشتر خوشحال می‌شوند. اما مشکل این است که هدیه برائ بچه‌ها به لباس و اسباب‌بازی ختم می‌شود و پیدا کردن هدیه دیگری که به اندازه این دو تکراری نباشد، کار آسانی نیست. اگر شما هم برائ عیدی بچه‌ها به فکر هدیه‌ای متفاوت میباشید، پیشنهادهای باورنکردنی را ببینید:

هدیه های نوروزی جالب برای بچه ها
نی‌نی‌های کوچولو
مطمئن باشید مامان و بابای نوزاد و پدربزرگ و مادربزرگش هر چه که لازم داشته برائش خریده‌اند. همه برائ آمدن بچه‌ تازه ذوق‌زده می باشند بنابراین سیسمونی‌اش کامل است و لباس‌هایی که دارد بیشتر از نیازش است. آنقدر که بسیار از آن‌ها را وقت نمی‌کند بپوشد و برائش کوچک می‌شوند. بنابراین لباس خریدن برائ نوزاد اصلا به صلاح نیست. مگر این‌که بخواهید وسایل تزئینی برائش بخرید. یک تل بامزه برائ دخترها و کلاه یا شال برائ پسرها انتخاب خوبی است. هدیه خلاقانه‌تر برائ نوزاد یک کتاب است. به طور مثال کتاب تقویت هوش نوزاد یا کتاب‌های دیگری که به درد مادرانی می‌خورد که نوزاد دارند، هدیه خوبی برائ عیدی نوزادهاست. اما باز هم اگر دنبال هدیه‌ای کاربردی می‌گردید که پدر و مادر را خوشحال کند و به درد نوزاد بخورد، می‌توانید پوشک بخرید. پوشک گران‌تر از چیزی شده که فکر می‌کنید و یک بسته پوشک چیزی است که هر نوزادی لازم دارد. یادتان باشد هر نوزاد از پوشک خاص با اندازه خاصی استفاده می‌کند. پس لازم است قبل از خرید از مامان نی‌نی بپرسید چه پوشکی برائش می‌گیرد.

فینگیلی‌های نوپا
بچه‌های یک تا ۳ سال به سنی رسیده‌اند که از اسباب‌بازی لذت ببرند. اما بسیار‌ها برائ آن‌ها هدیه اسباب‌بازی می‌آورند. شما می‌توانید از وسایل خلاقانه‌تری استفاده کنید. یک ست حمام که کتاب حمام و عروسک حمام دارد گزینه مناسبی است و بچه‌ها را به حمام‌رفتن تشویق می‌کند. استیکر‌های دیواری می‌توانند اتاق بچه را زیبا‌تر کنند. البته قبلش باید اتاق را دیده باشید تا بتوانید مناسب‌ترین رنگ و مدل را انتخاب کنید. روکش ملحفه هم از آن چیزهایی است که بچه همیشه نیاز دارد. می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های هماهنگ با اتاقش استفاده کنید. کودک در این سن از ایجاد صدا هم خوشش می‌آید. می‌توانید یک گیتار، ارگ یا هر آلت موسیقی کوچکی که پیدا کردید و صدای بسیاری ندارد، برائش بخرید. وسایل بازی کوچک هم هدیه خوبی برائ بچه‌هاست. تاب‌های کوچک که به بارفیکس و چهارچوب در اتاق وصل می‌شوند و اسب‌هایی که تاب می‌خورند هم بچه‌ها را خوشحال می‌کند.

هدیه های نوروزی جالب برای بچه ها
قند عسل‌های بزرگتر
بچه‌های ۵ سال به بالا حتما به مهدکودک یا پیش دبستانی می‌روند و همه آن‌ها از لوازم التحریر فانتزی خوش‌شان می‌آید. به طور مثال پاک‌کن‌های طرح‌دار، مدادهای فانتزی، مداد رنگی و وسایل این‌چنینی، هدیه‌های مناسبی برائ آن‌هاست. وسایل ورزشی مثل عینک شنا، راکت بندمینتون، تور و توپ بسکتبال و … هم علاوه‌بر این‌که بچه‌ها را خوشحال می‌کند سبب تحرک و سلامت آن‌ها می‌شود. بچه‌ها می‌توانند در روزهای تعطیل نوروز، با این وسایل در هر پارک نزدیک منزل‌شان ورزش کنند. اگر کودک به سنی رسیده که بتواند ساعت را بخواند می‌توانید یک ساعت مچی کوچک برائش بخرید. ساعت مچی به کودک حس بزرگی می‌دهد. لباس‌های مبدل و عجیب، ماسک و نقاب‌های بامزه، عینک‌های خنده‌دار و وسایل نقاشی صورت هم می‌توانند تا مدت‌ها بچه‌ها را سرگرم کنند. به علاوه چتر هم از آن هدیه‌هایی است که بچه‌ها را خوشحال می‌کند. به خصوص اگر امسال عید باران بیاید!

هدیه های نوروزی جالب برای بچه ها
کوچولوهای مهدکودکی
برای بچه‌های ۳ تا ۵ سال می‌توانید هدیه‌های متفاوت‌تری بخرید. خمیربازی یا رنگ انگشتی علاوه بر اینکه بچه‌ها را خوشحال می‌کند خلاقیت آن‌ها را بالا می‌برد. سی‌دی‌های کارتون و بازی هم برائ بچه‌ها در این سن قابل استفاده است. ماه و ستاره شب‌رنگ هم هدیه‌ای مناسب برائ بچه‌ها به‌خصوص بچه‌هایی است که تازه می‌خواهند به تنهایی در اتاق خودشان بخوابند. این ماه و ستاره‌ها به سقف می‌چسبند و وقتی چراغ را خاموش می‌کنید می‌درخشند و آسمان اتاق کودک‌تان را شبیه آسمان کویر می‌کنند. لباس شخصیت محبوب کارتونی کوچولوها هم بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید آن‌ها را خوشحال می‌کند. اگر کودک به عروسک یا شخصیت کارتونی خاصی علاقه دارد، یکی از زیباترین کارهایی که می‌توانید بکنید این است که عکسش را بگیرید، از یک عکاسی بخواهید آن عکس را کنار شخصیت محبوب کودک مونتاژ کند و به شکل تابلو برائ‌تان چاپ کند. این با یادماندنی‌ترین هدیه برائ کودک محبوب شماست. حتی می‌توانید عکس آماده شده را به دفاتر تبلیغاتی بدهید تا آن را روی تی‌شرت، لیوان یا ظرف غذا بیندازند و آن را به کودک هدیه کنید. خوراکی‌های بامزه برائ هر بچه‌ای خوشایند است. یک بسته پاستیل، مارش ملون، آدامس با جعبه‌های متفاوت یا خوراکی‌های جالبی که بچه در حالت عادی نمی‌خورد، می‌تواند او را خوشحال کند. البته توجه کنید قبل از خرید خوراکی سن کودک را مد نظر قرار دهید. به طور مثال پاستیل برائ بچه یک ساله مناسب نیست.

هدیه های نوروزی جالب برای بچه ها
بچه‌های دبستانی
برای کودکانی که به مدرسه رفته‌اند و به اصطلاح عقل‌شان می‌رسد، هدیه‌های مدل دیگری جذابیت دارد. شما می‌توانید برائ آن‌ها هدیه‌های هوشمندتری بخرید. به طور مثال مدتی است کنسروهایی به بازار آمده که وقتی درشان را باز کنید و به آن آب می‌دهید، گیاهی از آن خارج می‌آید. این هدیه می‌تواند بچه‌ها را خوشحال کند. هدیه‌هایی که به بچه‌ها حس بزرگی بدهد هم می‌تواند جذاب باشد. به طور مثال برائ پسرها یک جعبه ابزار و برائ دخترها یک جعبه کوچک وسایل کوچک خیاطی می‌تواند خوشحال کننده باشد. تخته وایت‌بورد و کره زمین هم می‌تواند علاوه‌بر هیجان‌زده کردن بچه‌ها، برائ افزایش سطح آگاهی آن‌ها مفید باشد. برائ این سن می‌توانید از سی‌دی بازی، کمک آموزشی یا کارتون مناسب سن بچه‌ها هم استفاده کنید. هدیه‌های خلاقانه‌تر مثل یک بسته سنگ «یه قل دو قل» هم می‌تواند برائ بچه‌ها جالب باشد. مخصوصا اگر برائشان توضیح دهید که زمان قدیم، مامان‌بزرگ‌ها و بابابزرگ‌ها چطور با این سنگ‌ها بازی می‌کردند. یک کیف کمری، دوربین تلسکوپی، نقشه شهر محل زندگی یا سفر کودک، قطب‌نما، کرنومتر، کایت و وسایل دیگر سفر برائ بچه‌هایی که قرار است عید به مسافرت بروند، بهترین هدیه است. هم آن‌ها را به سفر مشتاق‌تر می‌کند و هم حس ماجراجویی آن‌ها را تقویت می‌کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت