نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » آموزش پخت چند نوع شیرینی ویژه عید نوروز ۹۴

آموزش پخت شیرینی های خوشمزه ویژه عید نوروز 94

اما چند نکته برای تهیه شیرینی‌های لذیذ برای نوروز :

۱– برای تهیه شیرینی و شکلات، باید مواد اولیه را از بهترین نوع تهیه کرده و دقیقا به اندازه مورد نیاز استفاده کنیم.

۲– آردهایی که برای شیرینی استفاده می‌شوند، باید نرم و تازه باشند.

۳– برای پخت شیرینی باید به درجه حرارت فر و زمان مورد نیاز برای پخت توجه داشت. همچنین بهتر است از قبل فر را در درجه حرارت مشخص شده، گرم و آماده کنیم.

۴– در مورد شیرینی‌هایی که روی آنها باید طلایی رنگ باشد، زرده تخم‌مرغ را با کمی شیر مخلوط کرده و با قلم‌مو روی شیرینی بکشید.

۵– چنانچه می‌خواهید شیرینی‌های خشک را برای مدت زمانی به نسبت طولانی نگهداری کنید، باید آنها را در ظرف‌های در بسته قرار دهید تا خشک نشوند.

۶– در نهایت نیز به خاطر داشته باشید که برای پخت شیرینی و شکلات باید تجربه کافی داشت. در حقیقت بدون تجربه لازم و در دفعات اول و دوم نمی‌شود شیرینی را خوب و بدون عیب آماده کرد.

نان نخودچی برای عید نوروز

آموزش پخت چند نوع شیرینی ویژه عید نوروز 94

مواد لازم برای ۴ نفر:

• آرد نخود چی خیلی نرم ۵۰۰ گرم

• پودر شکر ۲۵۰ گرم

• روغن ۳۰۰ گرم

روش تهیه نان نخودچی برای عید نوروز:

خاکه قند و روغن را مخلوط می کنیم و میزنیم تا مایه کاملا نرم و لطیف شود. آرد را در مایه میریزیم و خوب مالش می دهیم تا خمیر نرم شود و چسبندگی پیدا کند بطوریکه اگر با دست گلوله ای درست کنیم آن گلوله باز نشود. بهتر است خمیر را در یک کیسه نایلون چند ساعت بگذاریم بماند و در صورت امکان اگر خمیر یکی دو روز بماند شیرینی بهتر و راحتتر تهیه می شود.

خمیر را روی میز بقطر یک سانتی متر باز می کنیم و با قالبهای کوچک مخصوص نان نخود چی قالب می زنیم و نانهای قالب زده را در سینی می چینیم و در فر با حرارت ۳۰۰ درجه بمدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت می پزیم نانها باید کمی طلایی شوند ولی رنگ آنها نباید زیادی برگردد ممکن است گلوله های کوچکی باندازه یک فندق از خمیر را در دست گرد کنیم و با دندانه ریز شانه روی آنرا تزیین کنیم و نصف خلال پسته وسط آن فرو نماییم.

 

نان گردوئی برای عید نوروز

آموزش پخت چند نوع شیرینی ویژه عید نوروز 94

مواد لازم برای ۴ نفر:

• زرده تخم مرغ ۲ عدد

• وانیل ۱ قاشق مربا خودی

• شکر ۲ قاشق سوپخوری

• مغز گردوی خرد شده ۳۰۰ گرم

روش تهیه نان گردوئی برای عید نوروز:

داخل سینی فر را یک ورق کاغذ نازک میاندازیم زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط می کنیم و آنرا می زنیم بقدری که کاملا سفت و سفید شود سپس گردوی خرد شده را داخل زرده تخم مرغ میریزیم و بهم می زنیم بعد از مایه با قاشق کوچک گلوله های کوچکی با اشکال دلخواه و بفاصله داخل سینی می چینیم و می گذاریم روی پنجره وسط فر با حرارت ۳۰۰ درجه ۲۰ دقیقه بماند نانها را از کاغذ جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت