نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه پای اسفناج پنیری

1252

ابتدا اسفناج را پاک کرده و بشویید و بعد از خشک شدن آن را خرد کرده و داخل قابلمه ای ریخته و شعله را ملایم کنید تا بخارپز شود (بهتر است از دستگاه بخارپز استفاده شود). پس از تمام شدن آب اسفناج کمی کره یا روغن به آن اضافه کرده و آن را تفت دهید و از روی حرارت بردارید

 

مواد اولیه:
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
خمیر پای به میزان لازم
پنیر پارمزان به میزان لازم
خامه ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
پیازچه ۵ عدد
اسفناج ۱ کیلو
طرز تهیه

۱٫ ابتدا اسفناج را پاک کرده و بشویید و بعد از خشک شدن آن را خرد کرده و داخل قابلمه ای ریخته و شعله را ملایم کنید تا بخارپز شود (بهتر است از دستگاه بخارپز استفاده شود). پس از تمام شدن آب اسفناج کمی کره یا روغن به آن اضافه کرده و آن را تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

۲٫ پیازچه ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس داخل کاسه ای بریزید و با اسفناج های پخته ، ۲ عدد تخم مرغ ، خامه ، نمک و فلفل مخلوط کنید.

۳٫ مقداری خمیر پای تهیه کرده و آن را دو قسمت کنید ، داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس ۱ قسمت از خمیر را با وردنه نازک پهن کنید و ته قالب قرار دهید.

۴٫ مخلوط اسفناجی را که آماده کرده اید داخل قالب و روی خمیر بریزید سپس مقداری پنیر پارمزان روی اسفناج ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید.

۵٫ قسمت دوم خمیر را پهن کنید و روی آن از مواد دلخواه مثل کنجد،سیاه دانه یا زرده تخم مرغ استفاده کنید و بعد مقداری پنیر روی خمیر بریزید.

۶٫ ظرف پای را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شود.
نکات:

۱) این پای بیشتر ریشه ترکیه ای دارد.

۲) بهتر است این پای را به همراه ماست خامه ای سرو کنید.

۳) در صورت تمایل به جای پنیر پارمزان از پنیر پیتزا استفاده کنید.

۴) میتوانید مقدار تخم مرغ را به نسبت دلخواه افزایش دهید.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت