مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » جالب انگیز » گونه ی جدیدی از انسانهای نخستین کشف شد!/تصاویر

دانشمندان دیرینه‌شناس با مطالعه روی فسیل‌های عجیب‌وغریبی از انسان‌های ماقبل تاریخ که در چین و تایوان کشف شده‌اند، متوجه شدند که با گونه‌ جدیدی از انسان‌های نخستین مواجه شده‌اند.

به نقل از هافینگتون‌پست، دانشمندان با مطالعه فسیل‌های انسان ماقبل تاریخ که در چین و تایوان کشف شده، اعلام کردند که این گونه از انسان‌ها با هیچ کدام از انسان‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند، حتی انسان‌های مدرن امروزی، ارکتوس‌ها (انسان‌های راست‌قامت) یا ناندرتال‌ها همخوانی ندارند.

گونه ی جدیدی از انسانهای نخستین کشف شد!/تصاویر

آنها حدس می‌زنند که این فسیل‌ها مربوط به گونه‌ای از انسان‌هاست که بین دو گونه اصلی و شناخته شده انسان‌ها می‌زیسته است و تاکنون این گونه انسان کشف نشده است.

دکتر ماریا مارتینون، انسان‌شناس مرکز تحقیقات ملی اسپانیا در این خصوص می‌گوید: «براساس سبک‌های باستانی، هرچیزی که قبل از رسیدن انسان مدرن به آسیا در این قاره ساکن شده را باید در گونه جدید و منحصر به‌فرد رده‌بندی کرد. با مشاهده این فسیل‌های آسیایی با پدیده جدیدی مواجه شدیم که شاید همه مهره‌هایی که چیده بودیم را به هم بزند و مجبور باشیم مهره‌ها را از نو بچینیم».

گونه ی جدیدی از انسانهای نخستین کشف شد!/تصاویر

دانشمندان ۹ دندان این انسان ماقبل تاریخ را بررسی کرده‌اند

 مارتینون برای تحقیقات خود، ابتدا دندان‌های چهار فسیلی که به صورت مجزا در سال ۱۹۷۶ در غاری در چین شمالی کشف شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. آنها با مقایسه این دندان‌ها با بیش از ۵ هزار نمونه دندان کشف شده از گونه‌های مختلف انسان‌ها، متوجه شدند که این دندان‌ها به ۶۰ هزار تا ۱۲۰ هزار سال پیش برمی‌گردند.

محققان تمامی ویژگی‌های دندان‌های این فسیل‌ها را از جمله شیارها و برآمدگی‌ها، اندازه تاج و شکل ریشه دندان و همچنین موقعیت دندان‌ها نسبت به یکدیگر را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند که اگرچه ۹ دندان این فسیل ‌ها خیلی شبیه به انسان‌های ناندرتال است، اما کاملا با آنها مطابقت نمی‌کند و به طور کلی ساختار این دندان‌ها شبیه به هیچ کدام از دندان‌های انسان‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند نیست.

مارتینون می‌افزاید: «ما جلوی روی‌مان فسیل‌ هایی را دیدیم که برای‌مان کاملا ناشناخته بودند. این فسیل‌  ها نه کاملا مربوط به ناندرتال‌ها بودند و نه به انسان‌های راست‌قامت. ما با آمیخته‌ای از این دو گونه مواجه شدیم. بدون بررسی‌های بیشتر هنوز به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که گونه جدیدی از انسان‌های نخستین را کشف کرده‌ایم».

شواهد دیگر

نتایج بررسی این دانشمندان در حالی منتشر می‌شود که گروهی دیگر از دانشمندان که به طور جداگانه‌ای‌کار می‌کردند، نتایج بررسی‌های خود را هفته گذشته به چاپ رساندند که نشان از احتمال یافت گونه جدیدی از انسان‌ها در آسیای ماقبل تاریخ دارد.

 

گونه ی جدیدی از انسانهای نخستین کشف شد!/تصاویر

استخوان فکی که در ساحل تایوان کشف شده

این تیم تحقیقاتی در ژاپن، تایوان و استرالیا، فک دهانی را از انسان‌تباران یا هومونین‌ها در ساحل غربی تایوان یافتند که قدمت آن به ۱۰ هزار تا ۱۹۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. زمانی که این تیم، استخوان فک کشف شده را با نمونه‌های گونه‌های انسان‌تباران مثل ناندرتال‌ها و هوموها مقایسه کرند، با هیچ کدام از آنها همخوانی نداشته است

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت