نایت ملودی » سلامت » تغذیه » برای سلامتی ترب سیاه بخورید

برای سلامتی ترب سیاه بخوریدبرای سلامتی ترب سیاه بخورید
ترب سیاه خاصیت فراوانی دارد که برای بدن انسان بسیار خوب است. در این بخش فواید این سبزی را به اختصار بیان میکنیم تا ببینیم وقتی ترب سیاه میخوریم به کجای بدن مفید است باهم میخوانیم

فواید ترب سیاه
دوست دستگاه گوارش
در طب گیاهی و سنتی ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده‌ها دارد. از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به‌ویژه برای تنظیم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است. به این ترتیب که این ترب باعث افزایش ترشح و دفع صفرا می‌شود. نقطه قوت دیگر ترب سیاه این است که باعث سم‌‎زدایی از کبد می‌شود. زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدایی از این عضو حساس بدن باشید. این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده کرد.
مقابله با سرفه
امان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد. در این صورت هیچ‌چیز به اندازه ترب سیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست. شربت ترب سیاه باعث می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و دفع شود. به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده است.
روش مصرف
ترب سیاه را شسته و پوست بگیرید و سپس خرد کنید. ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله ریخته و روزانه ۴ تا ۶ قاشق میل کنید.
توجه
شربت به دست آمده را بیش از ۴۸ ساعت نگهداری نکنید. در صورت انسداد مجاری صفراوی از ترب سیاه استفاده نکنید.
برای عید و روزهای جشن
عید نزدیک و بساط مهمانی و پرخوری در پیش. خوشبختانه ترب سیاه پشت آن ظاهر سیاه و گوشت آب‌دار و کمی تند خود حاوی ترکیبات بسیار قوی می‌باشد که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می‌کند. برای همین هم برای روزهای جشن و سروری که رژیم را فراموش می‌کنید و حسابی دلی از عزا در می‌آورید خوب است. بالاخره بعد از پرخوری و مصرف انواع مواد غذایی چرب و شیرین باید صفایی به کبدتان بدهید.
روش مصرف
یک هفته قبل از روزهای عید یا یک هفته بعد از آن حتماً یک عدد ترب سیاه خام میل کنید. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده کرد.
برای رفع خستگی بچه‌ها
ترب سیاه سرشار از ویتامین C می‌باشد برای همین هم با خستگی مقابله می‌کند. می‌توانید به کودکان بالای سه سال شربت ترب سیاه بدهید تا خستگی گذرای آن‌ها از بین برود.
روش استفاده
ترب سیاه را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به‌صورت ورقه‌های نازک خرد کنید. ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله بریزید. به بچه‌های بالای سه سال روزی ۲ تا ۳ قاشق چایخوری از این شربت بدهید. حواستان باشد که نباید این شربت را بیش از ۴۸ ساعت نگهداری کرد. در صورت انسداد مجاری صفراوی از مصرف آن خودداری شود.
انتخاب ترب سیاه خوب
موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته ترب سیاه را در یخچال نگهداری کرد البته به شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و داخل یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌ سوراخ نگهداری کنید

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت