کاشت ابروی طبیعی و قابل رشدکاشت ابروی طبیعی و قابل رشد

کمان ابروهای بالای چشمان آدمی با موهای طبیعی زیباتر است یا یک رنگ مصنوعی و خسته کننده به نام تاتوی ابرو؟
قضاوت کردن در مورد این سؤال که تاتو ابروها با رنگ بهتر است یا کاشت ابروها با موهای طبیعی و زنده کار سختی نیست. چه کسی میپذیرد ابروهایی با موهای طبیعی و زنده و قابل رشد که قابل اصلاح کردن، قابل تغییر فرم دادن و قابل رنگ کردن است را با یک ابروی نقاشی شده با رنگهای تاتو و هاشوری که خیلی زود در شخص ایجاد خستگی و یکنواختی میکند، عوض کند. حتی برای کسانی که قبلا تاتوی ابرو کرده اند خبری خوشحال کننده داریم و آن هم این است که میتوانند روی این تاتوی قدیمی کاشت ابروی طبیعی انجام دهند. یعنی به جای تحمل کردن این تاتوی یک فرم و بی روح یا چند بار تاتو کردن روی تاتوی قبلی، امروزه با استفاده از تکنیکها و متدهای مدرن و جدید و حرفهای که توسط بهترین و باتجربه ترین متخصصان کاشت ابرو که تعداد بسیار فراوانی کاشت ابرو انجام داده اند، میتوانند روی تاتویشان موهای طبیعی بکارند و صاحب ابرویی طبیعی و زنده شوند.
در ادامه دکتر داوود مقامی، عضو انجمن جراحان ایران از روش کاشت ابروها با استفاده از موهای زنده و قابل رشد و طبیعی خود افراد سخن میگوید.

آیا وقت خداحافظی با تاتوی ابروها فرا نرسیده است؟

به راستی زمان آن فرا رسیده که دیگر با تاتوی ابروها و هاشوری کردن ابروها (میکروپیگمنتیشن) خداحافظی کنیم و به جای آن ابروهایتان را با موهای خودتان به صورت طبیعی بکارید.
تاتوی ابروها در آرایشگاه ها انجام میشود و خطر انتقال بیماریهای فراوانی از جمله: ایدز، هپاتیت و… به همراه دارد ولی کاشت ابروها با موهای خود شخص در کلینیکهای تخصصی پوست و مو که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت هستند، تحت نظر پزشکان متخصص و با وسایل استریل انجام میشود.

چه کسانی میتوانند کاشت ابرو انجام دهند؟
کسانیکه ابروهایی کم پشت دارند برای پرپشت کردن ابروهایشان
کسانی که شکل و فرم ابروهایشان زیبا نیست (دائم با مداد ابرو مجبور به تصحیح شکل آن هستند) برای تغییر فرم ابروهایشان میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.
کسانی که اثر سوختگی یا جای بخیه (اسکار) در ابروهایشان دارند برای ترمیم جای آنها بهترین گزینه کاشت ابرو است.
کسانی که قبلا تاتوی ابرو کرده اند ولی از فرم آن خسته شده اند نیز میتوانند با استفاده از تکنیکهای خاص و حرفه ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند
کسانی که به دلیل بیماریهای خاص یا موارد دیگری قسمتی از ابروی خود را از دست داده اند برای پر کردن داخل آن ناحیه از ابروهایشان میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.

روش کاشت ابرو چگونه است؟
ابتدا شما موی ابروی دلخواه خود را به وسیله مداد ابرو میکشید و سپس تیم مجرب و متخصصان مربوطه آن را بررسی میکنند تا اگر نیاز به تغییراتی در مدل مربوطه باشد (با مشورت خودتان) اعمال کنند تا بهترین مدل ابرو که کاملا به صورت شما می آید انتخاب شود، سپس روی همین مدل که با مداد ابرو کشیده شده با موهای طبیعی خودتان ابرو کاشته میشود.

کاشت ابرو در کلینیک تخصصی پوست و مو و به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی و بدون درد در یک جلسه حدودا یک ساعته انجام میشود، یعنی تعدادی از موهای سر شما که از ناحیه پشت گوش برداشته میشود، به ناحیه ابرویتان منتقل میشود.
روش حرفه ای اینجاست که: باید از این مقدار موهای برداشته شده از سر فقط تعداد خاصی از این موها که ضخامتی متناسب با موهای ابروهای شما دارد انتخاب شود (نه از همه موها با هر ضخامتی) به عبارت ساده تر باید موهایی با ضخامت نازک و هم قطر با موهای ابروهایتان انتخاب شود چرا که اگر موها ضخیم باشد ابروها به صورت زمخت و زشت ایجاد میشوند. انتخاب این قطر مو نیاز به تبحر و تجربه متخصصان دارد.

قابلیت رنگ پذیری ابرو بعد از کاشت
نکات مهم و ظرافتهای کاشت حرفهای ابرو:
ابتدا ابرو را به ۳ قسمت تقسیم میکنیم:
۱- تاج ابرو(head)
۲- بدنه ابرو(body)
۳- دم ابرو (tail)
در کاشت تاج ابرو باید موها با زاویه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودی پیدا نکنند.)
در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاسته شود به طوری که موها با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست کاشته شود .
حتی باید نوع موهایی که برای کاشت ابرو استفاده میشود قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد(یعنی نباید از موهای ضخیم برای ابرو استفاده کرد.)
قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب شود چرا که اگر منافذ بزرگ باشد خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی پیدا میکند.
باید محل قرار دادن موهایی که کاشته میشود، خیلی خیلی نزدیک به هم و بسیار پرتراکم باشد که پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت