نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » درمان » خبر خوش درمان دیابت تا دو ماه دیگر

خبر خوش درمان دیابت تا دو ماه دیگر

خبر خوش درمان دیابت تا دو ماه دیگر
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تجمیع ستادهای توسعه فناوری ها را از دیگر برنامه های این معاونت نام برد و ادامه داد: برای انسجام بخشی به فعالیت های این ستادها فضای فیزیکی برای تجمیع ستادهای راهبردی در نظر گرفته شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: محققان کشور در تلاشند چهار بیماری صعب العلاج را با سلول درمانی، درمان کنند که در فاز اول درمان بیماری دیابت در دستور کار قرار گرفته است و ظرف دو ماه آینده خبرهای خوشی در زمینه درمان این بیماری ارائه می شود.

به گزارش مهر، نسرین سلطانخواه پنجشنبه در حاشیه گردهمایی محققان و دانشمندان در حوزه سلولهای بنیادی در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه ملی سلول درمانی گفت: قرارداد اجرای طرح درمان بیماریهای صعب العلاج به روش سلول درمانی میان معاونت علمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید که طبق این قرار داد، مجری این طرح دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی با بیان اینکه در این پروژه مراکز دیگری چون بیمارستان بقیه الله همکاری دارند، ادامه داد: در این طرح قرار است چهار بیماری صعب العلاج از روش سلول درمانی، درمان می شود که در فاز اول درمان بیماری دیابت در دستور کار قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نتایج به دست آمده در مراحل اولیه تحقیقات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرف دو ماه آینده خبرهای خوشی در زمینه درمان بیماری دیابت از روش سلول درمانی ارائه خواهد شد.

ایجاد ۲ ستاد فناوری راهبردی جدید

وی همچنین با اشاره به برنامه های این معاونت برای ارتقای فناوریهای راهبردی در کشور، از ایجاد دو ستاد راهبردی فناوری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر ۷ ستاد فناوری راهبردی موجود، بر اساس نیارهای کشور دو ستاد توسعه ” فناوریهای نرم و هویت ساز” در حوزه علوم انسانی و ستاد توسعه “فناوری آب، خشکسالی و فرسایش” در سال جاری در این معاونت ایجاد خواهد شد.

تدوین اسناد ستادهای راهبردی فناوری

سلطانخواه تدوین اسناد ستادهای راهبردی را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کرد و در این باره توضیح داد: به منظور حمایت های مالی و قانونی از ستادهای راهبردی اسناد ملی توسعه ۴ ستاد راهبردی علوم و فناوری میکروالکترونیک، علوم و فناوری انرژیهای نو، علوم و فناوری سلولهای بنیادی و علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی تدوین و برای تصویب به هیئت دولت ارسال شده است.

به گفته وی اسناد راهبردی ملی توسعه فناوری نانو و زیست فناوری که قبلا تدوین و تصویب شده است، برای به روز کردن در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه سند راهبردی هوافضا نیز در شورایی به غیر از هیئت دولت در دست بررسی و تصویب است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تجمیع ستادهای توسعه فناوری ها را از دیگر برنامه های این معاونت نام برد و ادامه داد: برای انسجام بخشی به فعالیت های این ستادها فضای فیزیکی برای تجمیع ستادهای راهبردی در نظر گرفته شده است.

سلطانخواه با تاکید بر اینکه ستادهای فناوریهای راهبردی هدایت طرح های کلان از تولید دانش فنی تا محصول را برعهده دارند، گفت: بخش مربوط به تولید و تجاری سازی محصولات مبتنی بر فناوری متوجه بخش خصوصی در قالب شرکت ها و تعاونی های دانش بنیان است اما از سوی دیگر از آنجایی که سرمایه گذاری در این عرصه پرهزینه و ریسک پذیر است از این رو تسهیلاتی از سوی ستادها به این بخش اعطا می شود.

وی میزان تسهیلات را در سال قبل حدود ۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان برای ایجاد تحرک و تکاپو در فناوریهای اولویت دار کافی نیست به این دلیل با تدوین لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان، حمایت های لازم برای شرکت های فعال در زمینه فناوریهای راهبردی کشور پیش بینی شده است.

پیگیری لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان توسط معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: در حال حاضر این لایحه از سوی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در حال پیگیری است و چشم امید به مجلس داریم که با کمترین تغییرات به تصویب برسد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت